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  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
  • Electronic Resource  (2)
  • 1970-1974  (2)
  • 1972  (2)
Source
  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
Material
  • Electronic Resource  (2)
Years
  • 1970-1974  (2)
Year
  • 1
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 27 (1972), S. 263-275 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The authors discuss the results of pulsatile echoencephalography in 16 patients in relation to the signs of brain death. It appears to be possible to recognise the cessation of cerebral blood flow from the absence of pulsation in the echogram. In this respect the following two pecularities have to be observed. 1. The absence of midline echopulsations simply indicates an increased intracranial pressure and it does not prove that the intracranial circulation has ceased. 2. When the cessation of cerebral circulation has been demonstrated angiographically, small echopulsations can still be detected, in many cases, adjacent to the floor of the skull. These apparently arise from the carotids. In spite of these echopulsations, such findings can be consistent with a circulatory arrest if echosounding in the upper temporal region no longer gives rise to pulsating echos. In the event that further investigations confirm those which have been communicated in this paper, it would become correct to solve the question of brain death following cerebral circulatory arrest with the help of pulsatile echoencephalography. But one must record echoencephalograms from at least two intracerebral ultrasonic reflecting surfaces, avoiding midline echoes, and registrate the findings with the help of a gating system and a penrecorder.
    Notes: Zusammenfassung Besprechung der Ergebnisse der Pulsationsechoenzephalographie bei 16 Patienten mit den Zeichen des Hirntodes. Es scheint möglich zu sein, den Stillstand der Blutzirkulation im Gehirn am Fehlen der Pulsation im Echoenzephalogramm zu erkennen. Dabei haben sich allerdings zwei Einschränkungen ergeben: 1. Das Fehlen der Mittelechopulsation weist lediglich auf eine intrakranielle Drucksteigerung hin, beweist aber nicht einen intrakraniellen Zirkulationsstillstand. 2. Auch wenn angiographisch ein zerebraler Zirkulationsstillstand nachgewiesen ist, können in manchen Fällen unmittelbar an der Schädelbasis noch kleine Echopulsationen nachgewiesen werden. Diese stammen wahrscheinlich von den Karotiden. Trotzdem kann auf einen Zirkulationsstillstand geschlossen werden, wenn die Beschallung hochtemporal keine pulsierenden Echos mehr ergibt. Sofern weitere Untersuchungen die in dieser Arbeit mitgeteilten Erfahrungen bestätigen, wäre es gerechtfertigt, die Frage nach dem Hirntod infolge zerebralen Zirkulationsstillstandes mit Hilfe der Pulsationsechoenzephalographie zu beantworten. Voraussetzung ist die Ableitung des Pulsationsechoenzephalogramms von mindestens zwei intrazerebralen ultraakustischen Grenzflächen unter Vermeidung des Mittelechos und die Aufzeichnung des Befundes mit Hilfe eines Torverstärkers (gating system) und eines Schreib-systems.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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