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  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
  • 1995-1999  (2)
  • Key words Lumbar microdiscectomy • Failed back syndrome • Lumbar disc surgery • Percutaneous discectomy • Laserdiscectomy  (1)
  • Local injections  (1)
Source
  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
Material
Years
  • 1995-1999  (2)
Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 28 (1999), S. 579-584 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words Lumbar microdiscectomy • Failed back syndrome • Lumbar disc surgery • Percutaneous discectomy • Laserdiscectomy ; Schlüsselwörter Bandscheibenvorfall • Mikrochirurgische Technik • Diskotomie • Operationsmikroskop • Postdiskotomiesyndrom • Perkutane Diskotomie • Laserdiskotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Für die Entscheidung, ob ein lumbaler Bandscheibenvorfall konservativ oder operativ behandelt werden soll, ist allein der klinisch/neurologische Befund maßgebend. Die bildgebenden Verfahren sind zweitrangig. Bei gegebener Indikation stehen heute zahlreiche perkutane endoskopische und offene mikrochirurgische Verfahren zur Verfügung. Die Auswahl der geeigneten Methode hängt von der pathologisch/anatomischen Situation des dislozierten Bandscheibengewebes ab. Bei geschlossenem Bandscheibenring sind noch intradiskale perkutane Verfahren wie perkutane Nukleotomie und Laserdekompression möglich. Die Ergebnisse haben in kontrollierten prospektiv randomisierten Studien enttäuscht. Die zwar effektive, jedoch durch Nebenwirkungen und Komplikationen behaftete Chemonukleolyse bleibt zur Zeit als einziges intradiskales Verfahren übrig. Der endoskopische transforaminale oder interlaminäre Zugang zum lumbalen Bandscheibenvorfall befindet sich noch im Experimentierstadium. Kontrollierte Studien fehlen. Wenn offen operiert wird, besteht ein Trend zum mikrochirurgischen Eingriff. Voraussetzung ist eine klare Indikation mit entsprechendem technischem Umfeld und Training zur Durchführung der gewählten Methode.
    Notes: Summary The decision about operative or non-operative treatment of herniated lumbar discs has to be based on the results of clinical and neurological examination. Results of imaging techniques as CT or MRI are secondary. Various percutaneous endoscopic or open techniques have been described. The most appropriate technique is determined by the anatomical situation of the dislocated lumbar disc tissue. Intradiscal percutaneous therapies such as percutaneous nucleotomy and laser decompression are possible, but they revealed poor results in prospective randomized and controlled studies. Chemonucleolysis remains as an effective intradiscal technique at the time, but is afflicted with side effects and complications. Endoscopic transforaminal or interlaminary techniques are still experimental. Whenever open surgery is necessary, microsurgical techniques are preferred. If a certain technique is to be applied, there has to be the correct indication, technical support for and experience in using the choosen method.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Schmerz 10 (1996), S. 269-275 
    ISSN: 1432-2129
    Keywords: Schlüsselwörter Orthopädische Schmerztherapie ; Lokale Injektionen ; Epidural ; Wurzelblockade ; Kortikosteroide ; Lokalanästhetika ; Key words Orthopaedic pain treatment ; Local injections ; Low back pain ; Epidural ; Corticosteroid ; Local anaesthetic
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Besides the treatment of postoperative pain, working together with the anaesthesiologist, orthopaedic doctors are mostly involved in diseases of the locomotor system where pain is a leading feature. Painful orthopaedic diseases are very frequent. They afford a special diagnostic procedure. The pain treatment consists of special orthopaedic therapy and local injections with low doses of local anaesthetics and steroids at the site of pain. This treatment helps to avoid the use of high-dose systemic analgesics and perhaps avoids the need for operations.
    Notes: Zusammenfassung Neben postoperativen Schmerzzuständen, die der Orthopäde in der Klinik im allgemeinen in Zusammenarbeit mit dem Anästhesisten behandelt, haben es Orthopäden vor allem in der Praxis mit Erkrankungen der Stütz- und Bewegungsorgane zu tun, bei denen Schmerzen im Vordergrund stehen. Für den gezielten schmerztherapeutischen Ansatz ist eine spezielle orthopädische Diagnostik erforderlich. Die orthopädische Schmerztherapie besteht in der Ursachenbeseitigung und einer lokalen Schmerzbehandlung in Form von Injektionen mit niedrig dosierten Lokalanästhetika und Glukokortikosteroiden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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