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  • Articles: DFG German National Licenses  (3)
  • 1995-1999  (3)
  • Schlüsselwörter: Pankreastransplantation  (2)
  • Polymer and Materials Science
  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Pancreas transplantation ; Bladder drainage technique ; Immunosuppression ; Complications. ; Schlüsselwörter: Pankreastransplantation ; Blasendrainagetechnik ; Immunsuppression ; Komplikationen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Seit der Einführung der Blasendrainagetechnik ist es insbesondere in den USA zu einem deutlichen Anstieg der durchgeführten Pankreastransplantationen auf jetzt weltweit etwa 1000/Jahr gekommen. In den Ländern des Eurotransplant-Verbundes hingegen stagniert die Anzahl an Pankreastransplantationen seit Jahren auf einem niedrigen Niveau. Die Ergebnisse einer eigenen konsekutiven Serie von 20 zwischen Juni 1994 und Oktober 1995 durchgeführten kombinierten Pankreas-/Nierentransplantationen (KPNT) machen deutlich, daß die KPNT auch in Deutschland als Standardverfahren bei niereninsuffizienten Typ-I-Diabetikern mit hohen Transplantatfunktionsraten von 83,5 % für die Pankreas- und Nierentransplantate vorgenommen werden kann.
    Notes: Summary. Sinde the introduction of the bladder drainage technique, the number of pancreas transplants performed has now reached 1000/year worldwide. Most of these transplants have been performed in the United States. In contrast, the number of pancreas transplants performed in the Eurotransplant community has remained at a low level for several years. The results of a consecutive series of 20 simultaneous pancreas/kidney grafts (SPK) performed between June 1994 and October 1995 demonstrate that high graft function rates of 83.5 % for pancreas and kidney grafts can be achieved. Therefore SPK can be recommended as a standard procedure for patients with insulin-dependent diabetes mellitus and end-stage renal disease in Germany, too.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Pancreas transplantation ; Bladder drainage ; Enteric drainage ; Systemic venous drainage ; Portal venous drainage. ; Schlüsselwörter: Pankreastransplantation ; Blasendrainage ; Darmdrainage ; systemischvenöse Drainage ; portalvenöse Drainage.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Weltweit bestehen inzwischen Erfahrungen mit mehr als 9000 Pankreastransplantationen. Die 1-Jahres-Funktionsrate liegt in der größten Patientengruppe (kombinierte Pankreas-Nieren-Transplantation, PNTX) bei über 80 %. Über 90 % der Pankreastransplantationen wurden in der Blasendrainagetechnik (BD) mit systemischvenöser Drainage vorgenommen. Die Langzeitprobleme der Blasendrainagetechnik erfordern in 10–20 % der Fälle eine Konversionsoperation zur Darmdrainage (DD). Vorgestellt werden die Ergebnisse einer konsekutiven Serie von 40 PNTX, die in der BD- (n = 20) bzw. der DD-Technik (n = 20) vorgenommen wurden. Patienten-, Pankreas- und Nierentransplantatüberleben liegen nach drei Monaten in der BD-Gruppe bei 100, 95 und 100 % und in der DD-Gruppe bei 100, 100 und 100 %. In keinem Fall kam es zu einer Anastomoseninsuffizienz. Die postoperative Morbidität unterschied sich nicht zwischen den beiden Gruppen. In zwei Fällen der DD-Gruppe wurde das Pankreasvenenblut über die V. mesenterica superior portalvenös drainiert, ohne daß es zu chirurgischen Komplikationen gekommen wäre. Bei entsprechender Erfahrung mit der Pankreastransplantation können heute sowohl in der BD- als auch mit der DD-Technik exzellente Ergebnisse nach Pankreastransplantation erreicht werden.
    Notes: Summary. The experience worldwide with pancreas transplantation includes more than 9000 cases. In the most popular patient group (simultaneous pancreas-kidney transplantation, SPK) the graft-function rate at 1 year now reaches more than 80 %. More than 90 % of all pancreas transplants were performed using the bladder-drainage technique (BD) with systemic venous anastomosis. Late problems with the BD require enteric conversion in 10–20 % in the long term. In the present study we report the results of 40 SPK using the BD (n = 20) and enteric drainage (ED) techniques (n = 20). After 3 months, the patients pancreas and kidney survival rates in the BD group were 100, 95 and 100 % and in the ED group 100, 100 and 100 %, respectively. No anastomosis leakage occurred in either group. In two cases of the ED group the pancreas grafts were drained portal venously via the superior mesenteric vein without surgical complications. With growing experience, excellent SPK results can be reached with both the BD and ED techniques.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Hoboken, NJ : Wiley-Blackwell
    Journal of Biomedical Materials Research 29 (1995), S. 1349-1362 
    ISSN: 0021-9304
    Keywords: Chemistry ; Polymer and Materials Science
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Medicine , Technology
    Notes: This article reports the production of a surgical implant meeting several specific requirements such as biocompatibility, biodegradability, macroporosity, and flexibility. Porosity was controlled by an original method consisting of the aggregation of calibrated poly-D,L-lactide microparticles. The size of the interstices between the aggregated microspheres was in a direct relationship to the microsphere diameter. A first approach was based on coating the microspheres with poly(vinyl alcohol) followed by chemically crosslinking the coating layers that were in mutual contact. This method was disregarded because of the acute cytotoxicity of glutaraldehyde used as the crosslinking agent, the absence of macroporosity, and the complete lack of flexibility. A physical technique of aggregation was then tested, which relied on the plasticization of poly-D,L-lactide microspheres with triethylcitrate to the point where microspheres strongly adhered to each other when they were in contact. This method has proved to be straightforward and definitely superior to the chemical approach, particularly with respect to cytotoxicity, control of macroporosity, and flexibility. A polymer support was thus successfully produced which was biodegradable, macroporous (interconnected pores of 10-100 μm in diameter), and flexible. This potential medical device is presently being used for neuronal transplantation in the central nervous system. © 1995 John Wiley & Sons, Inc.
    Additional Material: 18 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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