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  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
  • Brain-stem tumour  (1)
  • M. extensor digitorum brevis  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 217 (1977), S. 67-74 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Tarsal tunnel syndrome ; Peroneal nerve ; M. extensor digitorum brevis ; Anterior tarsal tunnel syndrome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das 1968 erstmals von Marinacci beschriebene vordere Tarsaltunnelsyndrom besteht in einer Kompression des N. peronaeus profundus unter dem Ligamentum cruciatum. Subjektiv werden heftige, vor allem nachts auftretende Schmerzen im Fußrückenbereich geklagt. Klinisch resultieren sensible Ausfallserscheinungen im entsprechenden Hautareal zwischen der ersten und zweiten Zehe sowie Parese und Atrophie des M. extensor digitorum brevis. Elektroneurographisch findet sich eine erhöhte distale motorische Latenz des N. peronaeus profundus, elektromyographisch ist aktive und chronische Denervierung im M. extensor digitorum brevis nachweisbar. In Fällen mit partiellem vorderen Tarsaltunnelsyndrom wird entweder nur der motorische Ast zum M. extensor digitorum brevis oder nur der sensible Anteil des N. peronaeus profundus nach der Teilung unter dem Ligamentum cruciatum komprimiert. Zwei Fälle mit vollständigem sowie ein Fall mit partiellem vorderen Tarsaltunnelsyndrom werden vorgestellt; Ätiologie, Symptomatologie, Differentialdiagnose und therapeutische Möglichkeiten werden erörtert.
    Notes: Summary The anterior tarsal tunnel syndrome, first described in 1968 by Marinacci, is characterized by a compression of the deep peroneal nerve under the inferior extensor retinaculum. The patients complaint of pains on the dorsum of the foot, especially at night. Clinically result sensory deficits in the involved area between the first and second toes as well as paresis and atrophy of the extensor digitorum brevis. The distal latency of the deep peroneal nerve is increased, the EMG shows active and chronic denervation of the extensor digitorum brevis. In cases with partial anterior tarsal tunnel syndrome only the motoric branch to the extensor digitorum brevis or only the sensory branch of the deep peroneal nerve after the division under the inferior extensor retinaculum is compressed. Two cases with complete and one with partial anterior tarsal tunnel syndrome are presented, etiology, symptomatology, differential diagnosis and therapeutic possibilities are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 237 (1990), S. 369-371 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Oculo- and oculo-pharyngeal myasthenic syndrome ; Focal myasthenia ; Fluctuating paresis ; Brain-stem tumour
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Four patients with tumours involving or compressing the brain stem are described whose initial clinical symptoms of fluctuating paresis of the external ocular muscles and/or the pharyngeal muscles without other neurological deficits led to the primary diagnosis of focal myasthenia. The combination of an unusual clinical pattern, involvement of muscles of only one ocular nerve or severe dysphagia/dysarthria without extension of the myasthenic symptoms, should lead to further investigation to exclude other reasons of a focal myasthenic syndrome such as a brain-stem tumour.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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