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  • Articles: DFG German National Licenses  (4)
  • En-bloc-Oesophagektomie  (2)
  • Endobrachyoesophagus  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 892-892 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Columnar cell-lined lower esophagus ; Subtotal esophagectomy ; Esophageal replacement ; Endobrachyoesophagus ; Subtotale Oesophagektomie ; Speiseröhrenersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus (Auskleidung des distalen Oesophagus mit Zylinderepithel statt mit Plattenepithel) stellt eine fakultative Präcancerose dar. Entsteht im distalen Oesophagus ein Adenocarcinom, so muß es wie ein Oesophaguscarcinom behandelt werden. Der Film zeigt die chirurgische Technik der subtotalen Oesophagektomie mit einzeitigem Ersatz der Speiseröhre durch Magen. Dabei wird eine spezielle intrathorakale Anastomose vorgestellt, die ein Höchstmaß an Sicherheit bietet.
    Notes: Summary The columnar cell-lined lower esophagus represents potential precancerosis. If an adeno carcinoma develops in the distal esophagus, it has to be treated as a carcinoma of the esophagus. The film shows the surgical technique of subtotal esophagectomy with simultaneous replacement of the esophagus by means of the stomach. Here a special intrathoracic anastomosis is demonstrated, which provides a high safety rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 217-223 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Barrett's esophagus ; Precancerous stage ; Risk factors ; Indication ; Endobrachyoesophagus ; Precanceroue ; Risikofaktoren ; Indikation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus ist eine Präcancerose, da in etwa 15 der Fälle eine maligne Entartung auftritt. Nach prospektiven Studien liegt das Risiko einer Carcinomentwicklung 30- bis 42mal höher als bei der Normalbevölkerung. Risikofaktoren für die maligne Degeneration sind Alkohol- und Nicotinabusus, chronischer gastro-oesophagealer Reflux, Zugehörigkeit zur weißen Rasse und zum männlichen Geschlecht. Eine Indikation zur Antirefluxchirurgie besteht nur beim Endobrachyoesophagus mit florider Reflux-oesophagitis. Der blande Endobrachyoesophagus bedarf einer endoskopischen Kontrolle. Das Adenocarcinom des Endobrachyoesophagus ist als Speiseröhrencarcinom anzusehen und kann wegen der vorwiegend aboralen Metastasierung durch transmediastinale Oesophagektomie behandelt werden.
    Notes: Summary Barrett's esophagus is a precancerous stage as a malign degeneration occurs in about 15 %. According to prospective studies the risk of development of cancer is 30 to 42 times higher than in the normal population. Risk factors for malign degeneration, which mostly concerns white males, are abuse of alcohol or nicotine and chronic gastroesophageal reflux. Antireflux surgery is only indicated in Barrett's esophagus in combination with active reflux esophagitis. The uncomplicated Barrett's esophagus should be controlled by endoscopy. The adenocarcinoma in Barrett's esophagus has to be considered as an esophageal carcinoma. Due to its metastatic spread in mostly aboräl direction it can be treated by blunt dissection of the esophagus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 129-139 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: En-bloc-esophagectomy ; Esophageal carcinoma ; Standard esophagectomy ; Transmediastinal esophagectomy ; En-bloc-Oesophagektomie ; Oesophaguscarcinom ; Standard-Oesophagektomie ; Transmediastinale Oesophagektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Analyse des eigenen Krankengutes zeigt, dass die sog. en-bloc-Oesophagektomie nicht risikoreicher ist als vergleichbar limitierte Eingriffe wie die Standard-Oesophagektomie oder die transmediastinale Oesophagektomie. Die Letalität und die Komplikationen liegen jeweils im vergleichbaren Bereich (n = 147; Letalität:I 6,6%-,II 7,7%). Die Analyse der Überlebenszeiten von 83 Patienten mit Plattenepithelcarcinom des thorakalen Oesophagus ergibt eine 4-Jahres-Überlebenszeit von 54% für die T1/2-Kategorie. Dabei ist die Prognose von NO- und N1-Metastasierungen gleich, was als Erfolg der en-bloc-Resektion gewertet werden kann. Die Prognose der T3/4-Tumorkategorien ist wesentlich schlechter.
    Notes: Summary The analysis of our own patients shows that the so-called en-bloc-esophagectomy does not bear more risks compared to standard esophagectomy or transmediastinal esophagectomy. Lethality and complications are within comparable ranges (n = 147; lethality: 16.6%,II 7.7%). In 83 patients with squamous cell carcinoma of the thoracic esophagus the analysis of survival time shows a 4-year survival time in 54% for the T1/2-category. At the same time the prognosis is equal for both NO- and Nl-metastasis. This can be seen as a success of the en-bloc resection. The prognosis of the T3/4-tumor category is much worser.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notes: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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