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  • Articles: DFG German National Licenses  (2)
  • Key words Reproductive medicine  (1)
  • Mepivacaine  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter„3-in-1“/Ischiadicus-Blockade ; Mepivacain ; Prilocain ; Serumspiegel ; Methämoglobinämie ; Key words Combined 3-in-1/sciatic nerve block ; Mepivacaine ; Prilocaine ; Serum level ; Methaemoglobin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract A high dose of local anaesthetic is necessary for the combined “3-in-1”/sciatic nerve block. Prilocaine is recommended for its low toxicity. However, in some patients prilocaine results in pronounced methaemoglobin formation due to toludine. Little has been known hitherto about the use of high-dose mepivacaine for the combined 3-1/sciatic nerve block. This study was undertaken to compare the use of 700 mg mepivacaine 1% and of 700 mg prilocaine 1%. Methods. The study was approved by the ethics committee of our hospital. Once their informed consent had been obtained in writing 3×20 patients (ASA 1–2) undergoing planned surgery on the foot or ankle joint were enrolled in the study. The patients were randomized to the following three groups on a double-blind basis: group 1,700 mg mepivacaine without epinephrine; group 2,700 mg mepivacaine with 0.2 mg epinephrine (1:350000); group 3,700 mg prilocaine 1%. Arterial blood samples for determination of local anaesthetic serum levels were collected over a 120-min period. We determined methaemoglobin and oxygen saturation before and 120 min after the blockade and continued these measurements for 6 h in group 3. At 15-min intervals, all patients were questioned about early signs of toxicity. The perioperative monitoring including blood pressure, ECG and pulse oximetry. Data were analysed using ANOVA and Student's t-test, P〈0.05 considered statistically significant. Results. The blocking efficacy did not differ among the groups (groups 1, 2, 3: 90%, 95%, 90%). The maximum mepivacaine serum level in group 1 was 3.91 μg/ml ±0.95 and 2.94 μg/,ml ±0.58 in group 2 (Fig. 2). Over the entire observation period the addition of epinephrine resulted in a significant reduction of the serum level (between 60.3% at t=15 min and 19.7% at t=120 min). In the prilocaine group the maximum serum level was 2.07 μg/ml ±0.56, significantly less than in either mepivacaine group. No patient showed signs or symptoms of local anaesthetic toxicity. In the prilocaine group there was wide variation in methaemoglobin formation among the patient, with a median of 10.1% (Fig. 3, Table 3). Three patients showed a maximum methaemoglobinemia between 16% and 17%. Five patients were still cyanotic after 6 h when they were transferred to the ward. The fractional SaO2 values amounted to 88% (median) with a minimum of 80.3%. Conclusion. Both mepivacaine 1% and prilocaine 1% are appropriate local anaesthetics for the combined 3-in-1/sciatic nerve block at a dose of 700 mg. There was no difference in the blocking efficacy. No patient showed clinical signs or symptoms of a local anaesthetic toxicity. Following prilocaine we are sometimes faced with high methaemoglobinemia, which may necessitate prolonged monitoring.
    Notes: Zusammenfassung In einer prospektiven, randomisierten Doppelblindstudie wurde bei 3mal 20 Patienten eine kombinierte „3-in-1“/Ischiadicus-Blockade durchgeführt. Wir verglichen den Blockadeerfolg, die arteriellen Serumspiegel und die Nebenwirkungen beim Einsatz von 700 mg Mepivacain 1% ohne (Gruppe I) und mit Adrenalin 1:350000 (Gruppe II) sowie 700 mg Prilocain 1% (Gruppe III). Der primäre Blockadeerfolg ohne supplementierende Analgetika war in allen drei Gruppen vergleichbar und lag zwischen 90 und 95%. Die maximalen Serumspiegel betrugen in Gruppe I 3,91±0,95 μg/ml nach 60 min und in Gruppe II 2,94±0,58 μg/ml nach 120 min. Zu allen Zeitpunkten führte Adrenalin zu einer signifikanten Reduktion der Mepivacain-Serumspiegel (p〈0,01). In der Prilocaingruppe waren die maximalen Serumspiegel mit 2,07±0,56 μg/ml signifikant niedriger als in beiden Mepivacaingruppen (p〈0,001) und traten nach 15 min auch signifikant früher auf. Bei keinem Patienten fanden sich Symptome oder klinische Zeichen einer Intoxikation durch zu hohe intravasale Lokalanästhetikumspiegel. Als einzige Nebenwirkung kam es in der Prilocaingruppe zu einer Methämoglobinbildung von im Median 10,1% 3 bis 4 h nach Injektionsende, wobei drei Patienten Werte zwischen 16 und 17% aufwiesen. Bei fünf Patienten dieser Gruppe war auch nach 6 h noch eine ausgeprägte periphere Zyanose nachweisbar. Sowohl Mepivacain 1% ohne und mit Adrenalin als auch Prilocain 1% eignen sich in einer Dosierung von 700 mg für die Durchführung der kombinierten „3-in-1“/Ischiadicus-Blockade, wobei Prilocain allerdings den Nachteil einer im Einzelfall klinisch relevanten Methämoglobinbildung aufweist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Reproduktionsmedizin als Technologie (IVF/ICSI) ; Reproduktionsmedizin als ethische Herausforderung ; Anthropologische Erfahrungen in technologischen Strukturen ; Technologiefolgenabschätzung in ethischer Perspektive ; Key words Reproductive medicine ; Technologies (IVF/ICSI) ; Ethical challenge ; Experiences in technological structures ; Technology assessment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary It involves an understanding of the structure as well as of the philosophy of reproductive technologies. First, the experiences which people unwillingly childless make when undergoing technological interventions have to be taken into consideration. Second, the implications which reproductive technologies have on people concerned as well as on society are further important points to be considered by moral reasoning. It is essential to clarify the perspectives which we have on reproductive technologies as well as on “natural” reproduction. Points to consider in ethical debates should be: The constructed polarity and assumed contradiction between natural and artificial, our concepts of (human) nature and our anthropological assumptions which influence the reasoning about reproductive medicine, the technological imperative (in terms of persuasiveness by the perfection of technologies) by which is meant that we should do what we can do, the shifting in value-orientation with concentration on an intensive desire for a child influencing further decisions at the cost of considerations about the future wellbeing of the child to be. The possible splitting of parenthood as well as the tendencies of postponing parenthood to older ages are examples which require value research and moral examination of consequences of blind application of technologies without moral reasoning implications. Ethical counselling for people concerned and open debate in society about shared values and technologically implied problems should lead to transparency and responsible decision-making sometimes implying the setting of moral limitations.
    Notes: Zusammenfassung Reproduktionsmedizin als Technologie in Form von IVF bzw. ICSI wird in Pro und Contra Diskussionen mit vielen Vorurteilen befrachtet. Gegensätze zwischen natürlicher und künstlicher Fortpflanzung(shilfe) werden aufgebaut, die sich bei reflektierter Betrachtung als unhaltbar erweisen. Von Gegnern der Reproduktionsmedizin werden die Gefahren eines technologischen Imperativs herausgestellt oder gar Zauberlehrlingsphantasien beschworen. Technologiefolgenabschätzung ist in diesem sensiblen Bereich auch in ethischer Perspektive von eminenter Bedeutung, um Reproduktionsmedizin als menschliches Geschehen gestalten und ihre Implikationen bewältigen zu können. Dazu ist es notwendig, anthropologischen Erfahrungen in technologischen Strukturen wie IVF/ICSI nachzuspüren und sie in die Reproduktionsmedizin zu integrieren. Wir sind durch die Reproduktionsmedizin als Technologie in ethischer Hinsicht mehrfach herausgefordert: in der Analyse und Bewältigung von Verschiebungen in Wertorientierungen, in der Evaluierung personaler Beziehungen (und ihrer Gefährdungen) und im Setzen von ethischen Grenzen, wenn Aufspaltung, Funktionalisierung oder Instrumentalisierung von personalen Beziehungen drohen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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