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  • Electronic Resource  (51)
  • 1955-1959  (51)
Material
  • Electronic Resource  (51)
Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neural transmission 19 (1958), S. 74-83 
    ISSN: 1435-1463
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary 1. The lowered sensibility of the limbs, caused by peripheral vascular disease, can be considerably improved, often totally removed, by sympathectomy. This proves that this functional disturbance is due to hypoxaemia. 2. The hypersensitiveness for Adrenalin after sympathectomy—well known for many years—fades within certain intervals which correspond with intervals of postoperative lability and stabilization described byBlock. Adrenalin causes first contrary reactions, then hypersensitive reactions, which disappear after the fourth week after the operation, with the beginning of a stabilized state. 3. After each operation, certain types of vegetative reaction can be observed by the registration of the electrical skin resistance. With this method, some of the patients showed a stable parasympathetic state, both postoperatively and preoperatively. Another group of patients, preoperatively unstable, changes to postoperative stability of a constant parasympathetic tonus. The third group of patients responds to surgery with a violent general sympathetic reaction. This last type includes not only all patients developing postoperative complications, but also all patients who have undergone a sympathectomy. Continuing earlier examinations, the authors observed that the extirpation of the sympathetic pathway from L2-S1 is followed by a restitution of sympathetic functions, beginning at the trunk and ending at the knee. However, even after from 1–5 years after the operation, the more distal parts of the legs showed no sign of sympathetic restitution. Inasmuch as peripheral vascular diseases are mostly seated in the adductory channel, it might be necessary to conduct sympathectomies in higher segments than usual.
    Abstract: Résumé 1. La sensibilité attenuée causée par des troubles vasculaires périphériques peut être amáliorée, souvent tout à fait guérie par une sympathectomie. Ca montre que ce trouble fonctionel est causé par une hypoxémie. 2. La hypersensibilité pour l'adrénaline à la suite d'une sympathectomie connue depuis plusieurs années disparaît pendant des intervalles qui correspondent avec ceux de la labilité et de la stabilisation postopératoire décrites parBlock. L'adrénaline cause des réactions contraires initiales, plus tard des réactions hypersensitives, les quelles disparaissent de la 4ieme semaine au début d'un état stabilisé. 3. Après chaque opération certains types de réactions végétatives peuvent être observés par régistration électrodermatographique. A l'aide de cette méthode quelques malades montrent un état stabil parasympathique avant et après l'opération. D'autres malades avec une instabilité végétative préopératoire montrèrent un changement de stabilité postopératoire parasympathicotone. Un troisième groupe de malades répond à l'operation avec une réaction violente sympathique généralisée. A ce type appartiennent non seulement les malades avec des complications postopératoires maisaussi tout les malades qui ont subi une sympathectomie. En continuation des investigations antérieures ces auteurs observent que l'extirpation du sympathique de L2-S1 est suvie par la restitution des fonctions sympathiques commencant par le tronc et finissant dans la région des genoux. Mais aussi après l'opération les parties plus distales des jambes ne montrèrent un signe d'une restitution sympathique. L'opération des troubles vasculaires qui sont localisés surtout dans le canal adductoire doit être exécutée dans des segments plus hauts qu'ordinaire.
    Notes: Zusammenfassung 1. Sensibilitätsausfälle bei peripheren Durchblutungsstörungen werden nach Sympathectomie wesentlich gebessert, oft sogar beseitigt, womit bewiesen ist, daß diese Funktionsstörung hypoxämisch bedingt ist. 2. Die seit Jahrzehnten bekannte Steigerung der Adrenalin-Überempfindlichkeit nach Sympathectomien bildet sich in ganz bestimmten Zeitabständen zurück, die den früher vonBlock aufgestellten Zeiträumen der Labilitätsphase und dem Stadium der Stabilisation entsprechen. Die anfangs paradoxen Reaktionen, dann Überempfindlichkeitsreaktionen verschwinden von der vierten Woche an mit dem Übergang in das Stadium der Stabilisation. 3. Nach jeglicher Operation können elektrodermatographisch bestimmte Reaktionstypen festgestellt werden. Bei der Hautwiderstandsmessung findet sich bei einem Teil der Patienten prä- und postoperativ ein stabiles parasympathicotones Verhalten. Eine zweite Gruppe von Patienten zeigt präoperativ ein labiles vegetatives Verhalten, das postoperativ stabil wird und in parasympathicotonen Werten erstarrt. Die dritte Gruppe reagiert auf die Operation mit einer heftigen sympathicotonen Allgemeinreaktion. Diesem letzteren Typ gehörten nicht nur alle Patienten mit postoperativ beobachteten Komplikationen an, sondern auch alle Sympathectomierten. In Fortsetzung der früheren Untersuchungen wurde nunmehr festgestellt, daß nach Grenzstrangausrottung von L2-S1 vom Stamm her ein Wiederauftreten sympathischer Reaktionen erfolgt, daß aber diese Reaktionen nie, auch 1 bis 5 Jahre nach der Operation nicht, wieder bis in die Peripherie durchdringen. Die Wiederkohr der Funktionen hat ihre Begrenzung in Kniehöhe, so daß für die Operation bei Durchblutungsstörungen, die ja im Adduktorenkanal am häufigsten ihren Sitz haben, sich die Notwendigkeit ergibt, die Grenzstrangresektion in höheren Segmenten als bisher üblich vorzunehmen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 287 (1957), S. 657-660 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 289 (1958), S. 42-59 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 70-70 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 78-78 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 90-90 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 102-102 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 124-124 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 147-156 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 166-166 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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