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  • 1975-1979  (1)
  • 1978  (1)
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  • 1975-1979  (1)
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  • 1
    ISSN: 1436-6215
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Medicine
    Description / Table of Contents: Summary After the 24 hours preoperative infusion period 0.37% glucose, 0.05% fruc tose and 1.28%xylitol of the infused amount were excreted in the urine. Postoperatively fructose was the best metabolized energy donator before xylitol and glucose. As a sign of an undisturbed hepatic synthesis of lipoproteins the triglycerides rose up to the 5th postoperative day. During the parenteral nutrition and the additional surgical intervention the cholesterol fell from 192.3 to 128.5 mg/100 ml on the first postoperative day. The infusion solutions caused a rise of the insulin concentration from 23.2 to 46.3 U/1 on the operation day. There is a positive nitrogen balance of 3.5 g/24 h on the operation day. The slight negative balance of −1.15 g/24 h on the first postoperative day is reduced to − 0.61 g/24 h on the postoperative day. The changes of the enzymes LDH, GOT and AP were at normal range. The postoperative changes were due to the surgical intervention. Without a simultaneous change of enzymes, 5 patients had a rise of bilirubin up to 1.1 mg/100 ml. To avoid a too great loos of phosphate during a long-term parenteral nutrition period, it is important to put up a balance.
    Notes: Zusammenfassung Nach 24stündiger präoperativer Infusionsperiode werden von der infundierten Menge 0,37% Glukose, 0,05% Fruktose und 1,28% Xylit im 24-h-Urin ausgeschieden. Postoperativ erweist sich Fruktose vor Xylit und Glukose als der am besten verwertete Energieträger. Als Zeichen einer ungestörten hepatischen Lipoproteinsynthese steigen die Triglyzeride bis zum 5. postoperativen Tag an. Unter der parenteralen Ernährung und durch den zusätzlichen operativen Eingriff erfolgt ein starker Cholesterinabfall von 192,3 auf 128,5 g/100 ml am 1. postoperativen Tag. Durch die Infusionslösungen steigt die Insulinkonzentration von 23,2 auf 46,3 U/1 am Operationstag an. Postoperativ werden erhöhte Insulinwerte gemessen. Die Harnsäurekonzentration fällt bis zum unteren Normbereich ab. Am Operationstag besteht eine positive N-Bilanz von 3,5 g/24 h. Die leicht negative Bilanz von −1,15 g/24 h am 1. postoperativen Tag geht bis zum 4. postoperativen Tag auf −0,61 g/24 h zurück. Die Veränderungen der gemessenen Enzyme LDH, GOT und AP bewegen sich im Normbereich. Die postoperativen Veränderungen sind auf den operativen Eingriff zurückzuführen. Ohne entsprechende Enzymveränderungen erfolgt bei 5 Patienten ein Anstieg der Bilirubinkonzentration auf 1,25 mg/100 ml. Um zu große endogene Phosphatverluste bei längerfristiger parenteraler Ernährung zu vermeiden, ist es notwendig, eine Bilanz aufzustellen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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