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  • Critical care  (1)
  • Long-term efficacy  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 60 (1982), S. 257-261 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Adverse effects ; Drug therapy ; Testicular neoplasms ; Critical care ; Hodentumoren ; Polychemotherapie ; Nebenwirkungen ; supportive Maßnahmen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 25 Patienten mit metastasierten, nicht-seminomatösen Hodentumoren wurden operiert und zytostatisch mit einer Kombination aus Velbe, Bleomycin, Cis-Platin und/oder Ifosfamid behandelt. In 22 Fällen konnte eine anhaltende Vollremission bei einer mittleren Beobachtungszeit von 23 Monaten erreicht werden. 2 Patienten verstarben durch einen rasch auftretenden Tumorprogreß an postoperativen Komplikationen nach Second-look-LA. Ein Patient erlag nach Chemotherapie einem septischen Schock. Die Morbidität dieser effektiven Chemotherapie darf nicht unterschätzt werden. Passagere Panmyelophtise, Anorexie, Alopezie und Hyperpigmentationen sind unvermeidbar. Schweres Erbrechen, Elektrolytentgleisung, hämorrhagische Cystitis, Anämie, Septikämien lassen sich durch supportive Maßnahmen reduzieren. Auftretende Septikämien sind durch eine geeignete Antibiotika-Kombination ohne zusätzlichen Tubulusschaden zu beherrschen. Schwerwiegende Dauerschäden insbesondere an Innenohr und Niere können vermieden werden.
    Notes: Summary 25 Patients with metastatic non-seminomatous testicular neoplasms were treated by surgery and cytostatic therapy using a combination consisting of Velban, Bleomycin, Cis-Platinum and/or Ifosfamid. In 22 patients this procedure induced a persistant complete remission with a mean observation time of 23 months. 2 patients died because of post-surgical complications after a second-look-lymphadenectomy. They suffered from rapidly progressive tumor disease. One patient died in a septicemia during chemotherapy. Our experience is that morbidity of an effective chemotherapy should not be underestimated. Transient bone marrow suppression, anorexia, alopecia and hyperpigmentation are unavoidable. However, severe vomiting, disturbed electrolyte metabolism, hemorrhagic cystitis, anemia and septicemia can well be managed by respective supportive care. Septicemia, for instance, may be treated with appropriate antibiotics without inducing tubular necrosis. Supportive measures also will avoid severe chronic defects of ear and kidney function.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 228 (1982), S. 249-258 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Parkinson's disease ; Bromocriptine ; Long-term efficacy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Langzeiterfahrungen mit Bromocriptin beim fortgeschrittenen Parkinsonsyndrom. Ergebnisse einer 1-Jahres-Behandlung. An 32 Patienten (20 Männer, 12 Frauen) im Alter von 43–76 Jahren (mittl. Alter 65,4 J.), die seit 3–20 Jahren (mittl. Dauer 9,3 J.) an einem Morbus Parkinson litten, wurden die Langzeiteffekte von Bromocriptin als Adjuvans untersucht. Die Patienten waren seit 24–116 Monaten (mittl. Dauer 74,9 Mon.) mit L-Dopa/Decarboxylasehemmer vorbehandelt. Die Bromocriptinbehandlung wurde eingeleitet wegen eines Nachlassens der L-Dopa-Wirkung, verschiedener Erscheinungen des „on-off“-Phänomens und ausgeprägter Dyskinesien. L-Dopa konnte im Mittel um 18% reduziert werden, Bromocriptin wurde in einer mittleren Dosis von 29 mg gegeben. Die Ergebnisse zeigen, daß die Besserung der neurologischen Symptomatik, gekennzeichnet durch ein besseres Ansprechen von Tremor und Rigidität als der Bradykinese der Hände, über einen Zeitraum von 12 Monaten konstant gehalten werden konnte. Lediglich die Gangstörungen neigten zu einer erneuten Verschlechterung. Gleichzeitig wies die Selbsteinschätzung der Patienten hinsichtlich der Behinderung in den Aktivitäten des täglichen Lebens eine Verschlechterung im Vergleich zu dem nach 4 Wochen erzielten Behandlungsergebnis aus. Ebenso waren die “on-off”-Erscheinungen wieder stärker ausgeprägt. Die Akinesia paradoxica ließ sich nicht positiv beeinflussen. Eine Zunahme von Dyskinesien konnte vermieden, ernsthafte Nebenwirkungen anderer Art unter Kontrolle gehalten werden.
    Notes: Summary The long-term effects of bromocriptine as an adjuvant were investigated in 32 patients (20 male, 12 female), aged 43–76 years (mean 65.4), suffering from parkinsonism for 3–20 years (mean 9.3). Patients were pretreated with levodopa/decarboxylase inhibitor for 24–116 months (mean 74.9). Bromocriptine was given because of a decline in the response to levodopa, various kinds of “on-off” phenomena, and disabling dyskinesias. Levodopa was reduced by 18%, while bromocriptine was added with a mean dose of 29 mg. The results showed a marked tremor and rigidity response, clearly greater than that of bradykinesia of the hands. The improvement after 4 weeks of bromocriptine treatment was maintained over 12 months. Only gait disturbances tended to increase. At the same time the self-ratings of the patients showed an increase in disability as far as daily activities were concerned. Likewise, the “on-off” symptoms with regard to the wearing-off effects worsened in comparison with the condition during the 4-week period. Akinesia paradoxica was never definitely influenced. An increase in dyskinesias was avoided and serious side-effects could be kept under control.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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