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  • 2000-2004  (4)
  • 1995-1999  (6)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of cardiac surgery 15 (2000), S. 0 
    ISSN: 1540-8191
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Objectives: The study describes the single-center experience using robot-assisted videoscopic mitral valve surgery and the early results with a remote telemanipulator-assisted approach for mitral valve repair. Material and Methods: Out of a series of 230 patients who underwent minimally invasive mitral valve surgery, in 167 patients surgery was performed with the use of robotic assistance. A voice-controlled robotic arm was used for videoscopic guidance in 152 cases. Most recently, a computer-enhanced telemanipulator was used in 15 patients to perform the operation remotely. Results: The mitral valve was repaired in 117 and replaced in all other patients. The voice-controlled robotic arm (AESOP 3000) facilitated videoscopic-assisted mitral valve surgery. The procedure was completed without the need for an additional assistant as “solo surgery.” Additional procedures like radiofrequency ablation and tricuspid valve repair were performed in 21 and 4 patients, respectively. Duration of bypass and clamp time was comparable to conventional procedures (107 Å 34 and 50 Å 16 min, respectively). Hospital mortality was 1.2%. Using the da Vinci telemanipulation system, remote mitral valve repair was successfully performed in 13 of 15 patients. Conclusion: Robotic-assisted less invasive mitral valve surgery has evolved to a reliable technique with reproducible results for primary operations and for reoperations. Robotic assistance has enabled a solo surgery approach. The combination with radiofrequency ablation (Mini Maze) in patients with chronic atrial fibrillation has proven to be beneficial. The use of telemanipulation systems for remote mitral valve surgery is promising, but a number of problems have to be solved before the introduction of a closed chest mitral valve procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of cardiac surgery 17 (2001), S. 0 
    ISSN: 1540-8191
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  Objectives Redo mitral valve surgery via sternotomy is associated with a substantial morbidity and mortality. This study evaluated a minimally invasive technique for mitral valve redo procedures. Material and Methods: Out of a series of 394 patients undergoing mitral valve repair or replacement via a right minithoracotomy, 39 patients underwent redo mitral valve surgery (59 ± 13 years, 23 female). Previous cardiac surgeries included 17 patients with mitral valve repair, 6 patients with mitral valve replacement, 3 patients with aortic valve replacement, 2 patients with atrial septal defect closure, and 11 patients with coronary artery bypass grafting (CABG). In all cases, femoro-femoral cannulation was performed. The port access technique was applied in patients undergoing redo valve surgery. In patients with prior CABG, the operation was performed using deep hypothermia and ventricular fibrillation. Results: In all cases, sternotomy was avoided. The mitral valve was replaced in 20 patients and repaired in 19. Time of surgery and cross-clamp time were comparable with the overall series (168 ± 73 [redo] vs 168 ± 58 min and 52 ± 21 [redo] vs 58 ± 25 min). Mortality was 5.1%. One patient had transient hemiplegia due to the migration of the endoclamp. All other patients had uneventful outcomes and normal mitral valve function at 3-month's follow-up. Conclusion: Redo mitral valve surgery can be performed safely using a minimally invasive approach in patients with a previous sternotomy. The right lateral minithoracotomy offers excellent exposure. It minimizes the need for cardiac dissection, and thus, the risk for injury. Avoiding a resternotomy increases patient comfort of redo mitral valve surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 71 (1997), S. 809-811 
    ISSN: 1077-3118
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: The local Ge composition in undulating Si0.8Ge0.2 layers on Si has been studied in a scanning transmission electron microscope using electron energy-loss spectroscopy. We observe Ge enrichment of the SiGe layer near the free surface (vertical Ge segregation in the growth direction) as well as Ge depletion of the ripple troughs compared to the peaks (lateral segregation). These lateral compositional fluctuations are likely to retard the generation of misfit dislocations and might be relevant to the Stranski–Krastanov growth of strained epitaxial alloy layers as well as to the self-organized growth of quantum dot structures. © 1997 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 196-201 (Nov. 1995), p. 505-510 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Key words:Mycoplasma hominis ; Phospholipase A2 ; Preterm labour
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. A possible cause of preterm labour is an increased synthesis of prostaglandins by a phospholipase A2 (PLA2) activity. PLA2 activity has been detected in Mycoplasma hominis. The aim of this study was to test whether chromosomal DNA of M. hominis contains sequences coding for PLA2. M. hominis was cultured in specimens from 5 women with normal pregnancy and 4 in preterm labour. Using sequence alignment, primer pairs for the active part of PLA2 of different species were designed for PCR analysis. No sequences coding for PLA2 could be amplified. Whatever its role in preterm labour, M. hominis is not involved in causing an increase of prostaglandin synthesis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Besenreiser ; Sklerotherapie ; Blitzlampengepumpter gepulster Farbstofflaser ; Selektive Photothermolyse ; Key words Ectatic leg veins ; Sclerotherapy ; Flashlamp-pumped pulsed dye laser ; Selective photothermolysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A new flashlamp-pumped pulsed dye laser with 1,5 ms pulse length and tunable wavelengths between 585 and 600 nm (Candela ScleroPLUS) is now available for the treatment of ectatic leg veins. We evaluated 232 single test treatments using 595 and 600 nm wavelength in 75 test persons. For smaller vessels up to a diameter of 0,5 mm, treatments at 16 and 18 J/cm2 showed good results in 60 and 82% respectively; for vessels up to 1 mm in 27 and 33%. Treatment at 595 nm was a little more effective than at 600 nm. Larger vessels could not be treated effectively. The main side effects consisted in hyper- (34%) or hypopigmentation (30%). Thus, in addition to the usual sclerotherapy, this laser is a useful device for the treatment of leg vein ectasia.
    Notes: Zusammenfassung Zur Behandlung kosmetisch störender Besenreiser steht ein neuer blitzlampengepumpter gepulster Farstofflaser mit 1,5 ms Impulsdauer und verschiedenen Wellenlängen zwischen 585 und 600 nm zur Verfügung (Candela ScleroPLUS). Wir evaluierten 232 einmalige Probebehandlungen mit 595 und 600 nm Wellenlänge bei 75 Probanden. Bei kleineren Gefäßen bis 0,5 mm Durchmesser konnte bei Behandlung mit 16 bzw. 18 J/cm2 unter Zusammenfassung beider Wellenlängen in 60 bzw. 82% der Fälle ein zufriedenstellendes Ergebnis erzielt werden, bei Gefäßen bis 1 mm noch in knapp 27 bzw. 33%, wobei bei 595 nm tendenziell bessere Ergebnisse als bei 600 nm beobachtet werden konnten. Bei größeren Gefäßen zeigte sich kein deutlicher Erfolg. Die Nebenwirkungen beschränkten sich im wesentlichen auf Hyper- (34%) und Hypopigmentierungen (30%). Dieser Laser stellt somit eine sinnvolle Ergänzung zur herkömmlichen Sklerosierungstherapie dar.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Kardiologie 88 (1999), S. S042 
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Telemanipulation – mitral valve surgery – endoscopic coronary artery bypass grafting ; Schlüsselwörter Telemanipulation – Solochirurgie – Mitralklappenchirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die mit dem endoskopischen Standardinstrumentarium verbundenen Einschränkungen in der Bewegungsfreiheit haben eine komplett endoskopische Herzchirurgie bisher nicht zugelassen. Mit Hilfe von Telemanipulator-Systemen, die von einer Bedienerkonsole aus gesteuert werden, läßt sich erstmals eine Präzision erzielen, die endoskopischee Eingriffe am Herzen (Bypasschirurgie, Klappenrekonstruktion) ermöglicht. Voraussetzung hierfür sind kardiopulmonale Bypassverfahren, die einen kardioplegischen Herzstillstand bei geschlossenem Thorax erlauben. Nach ausgiebigen experimentellen Vorarbeiten wurde ein Telemanipulationssystem erstmals erfolgreich klinisch eingesetzt.
    Notes: Summary The rigid design of conventional endoscopic instruments with limited degrees of freedom has not allowed for endoscopic cardiac surgery. Using a surgical telemanipulation system that is operated from a master console, endoscopic coronary artery bypass grafting and mitral valve repair can be performed with high precision. Closed chest cardiopulmonary bypass systems that allow cardioplegic cardiac arrest are required. After extensive experimental testing a telemanipulation system was als used clinically.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Kardiologie 89 (2000), S. 99-103 
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Cardiovascular surgery – computer guided surgical techniques – endoscopic surgery ; Schlüsselwörter Roboter-Techniken – Herzchirurgie – endoskopische Chirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das herkömmliche endoskopische Instrumentarium ist nicht geeignet, mikrochirurgische Gefäßanastomosen in ausreichender Präzision herzustellen. Daher war ein endoskopisch durchführbarer herzchirurgischer Eingriff bisher undenkbar. Mit Hilfe von Telemanipulator-Systemen, das die Bewegungen des Chirurgen computergesteuert von einer Bedienerkonsole auf feine mechanische Instrumente transformiert, lässt sich erstmals eine Präzision erzielen, die endoskopische Eingriffe am Herzen (Bypasschirurgie, Mitralklappenrekonstruktion) ermöglicht. Bisher ist dies nur am kardioplegisch ruhenden Herzen möglich, so dass auch neue kardiopulmonale Bypassverfahren, die einen kardioplegischen Herzstillstand bei geschlossenem Thorax erlauben, notwendig sind (Port Access System, Heartport™, Redwood City, CA, USA). Die ersten koronaren Bypassoperationen sind inzwischen in total endoskopischer Technik durchgeführt worden [1].
    Notes: Summary The rigid design of conventional endoscopic instruments with limited degrees of freedom has not allowed for endoscopic cardiac surgery. Using a surgical telemanipulation system that is operated from a master console, endoscopic coronary artery bypass grafting and mitral valve repair can be performed with high precision. Closed-chest cardiopulmonary bypass systems that allow cardioplegic cardiac arrest are required. After extensive experimental testing a telemanipulation system was used clinically.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Methicillin resistant staphylococcus aureus ; infection-control-measures ; mupirocin intranasal ointment ; Schlüsselwörter Infektions-management ; Methicillinresistente Staphylococcus aureus ; Mupirocin-Nasensalbe
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch Staphylokokken hervorgerufene nosokomiale Infektionen haben nach wie vor eine große Bedeutung für Morbidität und Mortalität. Besonders die zunehmenden epidemischen Ausbrüche mit dem methicillinresistenten Staphylococcus aureus, die damit verbundenen infektiologischen, therapeutischen und hygienischen Probleme sowie die daraus entstehenden Folgekosten stellen eine zunehmende Herausforderung für Ärzte, Pflegende, die Hygienekommissionen und Klinikleitungen dar. Innerhalb eines Zeitraumes von 3 Jahren (1993 – 1995) wurden 538 von insgesamt 1000 Patienten einer anaesthesiologischen Intensivstation eines Krankenhauses der Maximalversorgung mikrobiologisch überwacht. Patienten, die nur zur postoperativen Nachbeatmung aufgenommen wurden, oder voraussichtlich nicht länger als 24 – 48 h verblieben und keine Infektionsanzeichen aufwiesen, wurden nicht untersucht. Während im ersten Halbjahr 1993 noch bei 37% aller untersuchten Patienten MRSA nachgewiesen werden konnte, reduzierte sich der Anteil im zweiten Hj. 1993 durch den konsequenten Einsatz von Mupirocin-Nasensalbe auf 5%. 1995 wurde der Keim nur bei 4 von 186 (1,9%) untersuchten Patienten gefunden. Alle 4 Patienten waren nachweislich aus anderen Kliniken auf unsere Intensivstation verlegt worden. Durch das frühzeitige Erkennen und Behandeln auch asymptomatisch kolonisierter Patienten mit Mupirocin konnten 1995 im Zusammenspiel mit standardisierten Hygienemaßnahmen Übertragungen auf andere Patienten verhindert werden. Die Zusatzkosten für Screening und Mupirocin-Nasensalbe wurden durch Einsparungen im Antibiotikasektor – im wesentlichen im Bereich der Glycopeptide – bei weitem übertroffen.
    Notes: Summary Nosocomial infections caused by staphylococcus are still of great importance concerning morbidity and mortality. The resulting infectiological therapeutical and hygienical problems as well as the following costs are a increasing challenge for doctors, nurses, hygienical commissions, and chiefs of hospitals, especially for the more often occurring epidemical outbreak with methicillin resistant staphylococcus aureus. In the three years from 1993 to 1995, we studied 538 out of 1000 patients of an intensive care unit. Normally, patients who came only for postoperative mechanical ventilation or were only 24 to 48 hours in the ICU were not examined. In the first six months of 1993, MRSA was found in 37% of all patients examined. With the consequent use of mupirocin intranasal ointment, MRSA was found in the second six months of 1993 in only 5 percent of patients. In 1995 MRSA was found in only four of 186 patients examined. These four patients came from other clinics to our intensive care unit. The early detection and treatment of asymptomatic colonized patients with mupirocin intranasal ointment together with standardized hygienical procedures prevented the transfer to other patients in 1995. The economical effect of saving antibiotics, mostly glycopeptides, was much greater than the additional costs of screening and mupirocin ointment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 37 (2000), S. 69-77 
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Ventricular assist devices – mechanical circulatory support – low-cardiac output syndrome – bridging to transplant ; Schlüsselwörter Pulsatile Ventrikel-Assist-Systeme (VAD) – Mechanische Kreislaufunterstützung – Low cardiac output-Syndrom –Überbrückung zur Transplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die terminale Herzinsuffizienz kann nach Ausschöpfung medikamentöser Therapie oft nur mit mechanischer Kreislaufunterstützung beherrscht werden. Besonders die Therapieergebnisse des rechtzeitigen elektiven Einsatzes von pulsatilen kardialen Assist-Systemen als Überbrückung zur Herztransplantation unterstreichen den Erfolg der Behandlungsmethode. Durch die Aufrechterhaltung bzw. die Wiederherstellung einer ausreichenden Zirkulation mittels mechanischer Kreislaufunterstützung kommt es bei vielen Patienten auch zur Erhaltung oder Wiederherstellung einer ausreichenden Organfunktion. Bei Patienten der NYHA-Klasse IV mit Kontraindikation gegen eine Herztransplantation bietet sich die Implantation eines Langzeitsystems als allerdings bisher noch zeitlich limitierte Alternative zur Transplantation. Eine postkardiotomiebedingte Kreislaufunterstützung bietet bei ansonsten infauster Prognose vielen Patienten die einzige Möglichkeit des Überlebens. Wenn Hauptkomplikationen wie Thrombembolie, Blutung und Infektion nicht auftreten, lohnen gute Ergebnisse den hohen personellen und technischen Aufwand. Das postoperative intensivmedizinische und pflegerische Management erfordert eine spezielle Ausbildung der Mitarbeiter einer Intensivstation.
    Notes: Summary Despite medical therapy, chronic heart failure can often only be treated using a mechanical assist system. The results, when using such devices electively, underline that it is an effective therapy. In many patients, “dependent” organs, such as liver or kidneys etc., can regain their usual function soon after adequate circulatory function is reestablished by the mechanical assist system. In patients with NYHA class IV heart failure and contraindications for heart transplantation, implantation of a long-lasting system is an alternative approach, even though available systems do not yet last forever. Post-cardiosurgical implantation of an assist device is the only option in some patients. The good results are rewarding the high technical and personal efforts if no major-complications, such as thromboembolism, bleedings or infections, occur. Postoperative treatment of these patients requires special training of all those involved.
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