ISSN:
1435-2451
Keywords:
Bleeding peptic ulcer
;
Recurrent hemorrhage
;
Emergency endoscopy
;
Ulcusblutung
;
Rezidivblutung
;
Notfallendoskopie
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Durch ein aggressiveres endoskopisch-chirurgisches Therapieschema (endoskopische Blutstillung unabhängig vom Forrest-Stadium, F Ia: Auch nach erfolgreicher Unterspritzung OP innerhalb 6 h, F Ib, II: Kontroll-Endoskopie und evtl. nochmalige Unterspritzung) konnten die Ergebnisse -signifikant verbessert werden: Senkung der Re-Blutungsrate von 35% auf 16% (P〈0,05), der Notfall-OP-Rate wegen Re-Blutung von 66% auf 28% (P 〈 0,05), Senkung der Letalität von 14,3% auf 6,3%.
Notes:
Summary Using a new therapeutic regimen for bleeding peptic ulcers, the results improved significantly: endoscopic hemostasis regardless of the Forrest stage, F I a: early operation within 6 h, even if the primary endoscopic hemostasis was successful; F I b, 11: second endoscopy within 24 h and repeat hemostasis, if necessary. The rate of rebleeding was reduced from 35% to 16% (sP〈 0.05), the rate of emergency operations due to rebleeding from 66% to 28% (P〈0.05), and mortality decreased from 14.3% to 6.3%.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01298117
Permalink