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  • 2000-2004
  • 1975-1979  (2)
  • Aggressive Emperipolese  (1)
  • Blutendes Gastro-Duodenal-Ulcus  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 137-140 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic persistent and aggressive hepatitis ; Aggressive Emperipolesis ; Lymphocyte cytotoxicity ; Cellular immune reaction ; Piecemeal necrosis ; Chronische persistierende und aggressive Hepatitis ; Aggressive Emperipolese ; Lymphozyten-Cytotoxizität ; Zelluläre Immunreaktion ; Mottenfraßnekrose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In Biopsiepräparaten von chronischen Hepatitiden wurde die Penetration und Zerstörung von Hepatocyten durch Lymphocyten (aggressive emperipolese) beschrieben und quantitativ ermittelt. Bei den untersuchten 48 Fällen von chronisch-persistierender Hepatitis spielte die aggressive Emperipolese nur eine untergeordnete Rolle und fehlte in vielen Fällen gänzlich. Demgegenüber ist sie bei den 36 untersuchten Fällen von chronischaggressiver Hepatitis stets deutlich, mitunter sogar in erheblichem Ausmaß vorhanden. Die aggressive Emperipolese ist — neben den Mottenfraßnekrosen — ein morphologisches, im Leberstanzzylinder lichtmikroskopisch nachweisbares Substrat für den Prozeß der „self-perpetuation“ des chronisch-entzündlichen Geschehens und ein weiteres Kriterium für die Abgrenzung der beiden Haupttypen der chronischen Hepatitis.
    Notes: Summary The penetration and destruction of hepatocytes by lymphocytes (aggressive emperipolesis) has been described and examined quantitatively in biopsy specimens of chronic hepatitis. In 48 cases of chronic persistent hepatitis, the aggressive emperipolesis was rare and, obviously, not of great importance; sometimes there was no emperipolesis at all. In 36 cases of chronic aggressive hepatitis, however, emperipolesis was always evident, usually even to a very high extent. The aggressive emperipolesis — as well as the piecemeal necrosis — is a significant phenomenon which can be seen in the light microscope in liver biopsies and gives evidence to the fact that this chronic inflammatory process is a progressive one; furthermore, it is an additional criterion to differentiate the two main types of chronic hepatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 581-581 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic ulcer hemorrhage ; Selective proximal vagotomy ; Pyloroplasty ; Blutendes Gastro-Duodenal-Ulcus ; Selektiv-proximale Vagotomie ; Pyloroplastik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 704 selektiv-proximalen Vagotomien wurden 100 (14,2 %) wegen blutendem chronischem Ulcus durchgeführt. Das mittlere Alter war 50 Jahre (Männer) und 56 Jahre (Frauen). In 60 % war die Blutung massiv (Schockindex über I). Die Klinikletalität war 10% (spezifische 5%). In 7% mußte wegen Blutungsrezidiv nachoperiert werden. Bei den bis 9 Jahre postoperativ Nachuntersuchten (n = 50) war die Gesamtbeurteilung: Visick I u. II 85 %,1118 %, IV 7 %. Dumping und Diarrhoe traten nur nach Pyloroplastik auf.
    Notes: Summary 100 (14.2 %) of 704 selective proximal vagotomies were carried out for bleeding chronic ulcer. The patients' age averaged 50 years (men) and 56 years (women). In 60 % there was massive bleeding (shock index above 1). The hospital mortality was 10 % (specific 5 %). In 7 % relaparotomy had to be performed due to recurrent bleeding. In those patients followed up to 9 years (n = 50), the overall grading was: Visick I + II 85 %, III 8 % and IV 7 %. Dumping and diarrhea always occurred after pyloroplasty.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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