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  • 1
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 47 (1960), S. 274-274 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Angiography – coronary disease – scintigraphy – 3D fusion imaging ; Schlüsselwörter Angiographie – Koronare Herzkrankheit – Szintigraphie – 3D Fusionsbild
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Interpretation dreidimensionaler (3D) Strukturen des Koronarbaumes und des Myokards durch den Kliniker erfordert eine subjektive, visuelle Integration zweidimensionaler (2D) Bilder von kardialen diagnostischen Verfahren wie der Koronarangiographie und der Myokardszintigraphie. Obwohl bei einer gewöhnlichen 2D Betrachtung der Myokardszintigraphie die myokardialen Perfusionssegmenten grob den drei Hauptgebieten des koronar-arteriellen Systems zugeordnet werden, findet sich jedoch eine Übereinstimmung der myokardialen Standardverteilungsgebiete mit dem individuellen pathologisch-anatomischen Koronarbaum bei nur 50–60% der Patienten. Die mentale Integration von 2D Bildern der Koronarangiographie und der myokardialen Szintigraphie erlaubt daher nicht unbedingt eine genaue Zuordnung von bestimmten myokardialen Perfusionsgebieten zu den korrespondierenden Gefäßsegmenten. Für eine objektivere Zuordnung der ienzelnen Gefäßsegmente des Koronarbaumes zu den korrespondierenden myokardialen Regionen haben wir daher eine “3D Fusionstechnik” entwickelt und diese bei Patienten mit koronarer Herzkrankheit angewendet. Ursache- und Wirkungsbeziehung können durch eine 3D Datenfusion offensichtlicher werden und den Vergleich zwischen Anatomie und Physiologie erleichtern. Erste Ergebnisse zeigen, daß unser neuentwickeltes 3D Fusionsbild nützlich ist für eine genaue Zuordnung der koronaren Gefäßsegmente zu den korrespondierenden myokardialen Perfusionsgebieten, und deuten darauf hin, daß es dem Kliniker eine umfassende und genaue Beurteilung des Zustandes des Herzens ermöglicht.
    Notes: Summary The interpretation of three-dimensional (3D) structures of the coronary tree and the myocardium by a clinician demands a subjective visual integration of two-dimensional (2D) images of cardiac diagnostic procedures like coronary angiography and myocardial scintigraphy. Although in the conventional analysis of 2D display scintigraphic myocardial perfusion segments are arbitrarily assigned to three major coronary artery systems, the standard myocardial perfusion distribution territories correspond with the individual pathologic-anatomic coronary tree in only 50–60% of the patients. Hence, the mental integration ob both 2D images of coronary angiography and myocardial scintigraphy does not necessarily allow an accurate assignment of particular myocardial perfusion regions to the corresponding vessels. For an objective assignment of each vessel segment of the coronary tree to the corresponding myocardial regions, we have developed a 3D “fusion image” technique and applied it to patients with coronary artery disease. Cause-and-effect relationships may be more obvious with 3D data fusion and may enable an easier comparison of anatomy and physiology. Preliminary results demonstrate that our newly developed 3D fusion image is useful for accurate assignment of coronary vessel segments to the corresponding myocardial perfusion regions and suggest that it may allow the clinician a comprehensive and accurate assessment of the patient's myocardial status.
    Type of Medium: Electronic Resource
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