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  • 2000-2004  (2)
  • Key words Osteonecrosis of the femoral head • Core decompression • Indication • Classification  (1)
  • PACS. 23.60.+e α decay – 27.90.+b 220 ≤A  (1)
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  • 2000-2004  (2)
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Keywords
  • 1
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Schlüsselwörter Hüftkopfnekrose • Markraumdekompression • Indikation • Stadieneinteilung ; Key words Osteonecrosis of the femoral head • Core decompression • Indication • Classification
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Core decompression of the necrotic area for treatment of idiopathic osteonecrosis of the femoral head was developed and published by Ficat and Arlet in 1962 within the scope of their „Functional exploration of bone“. The mode of action is attributed to a reduction of the intramedullary pressure in the bony compartment of the femoral head. The possibilities of repair and bone regeneration following core decompression are still discussed controversially. Core decompression is a common but not generally accepted procedure in the treatment of idiopathic osteonecrosis of the femoral head. After first publications of positive mid- and long-term effects, some subsequent studies judged it as an ineffective and high-risk method. Analysis of the literature shows that the effectiveness of core decompression depends on the stage of osteonecrosis at the time of surgical intervention. Prognosis is influenced by the extent and location of the necrotic area, the presence and amount of head depression, and continued risk factors – mainly corticoid medication. The best prognosis can be given for patients with a small, medial-centrally located necrosis without head depression. The classification according to Ficat appears to be insufficient, as the extent and localization of the necrotic area are not assessed. Magnetic resonance imaging has become a diagnostic gold standard, as radiographic diagnosis showed poor sensitivity and specificity, especially in the early stages of the disease. As an essential part, MRI was integrated into the new classification of the “Association Internationale de Recherche sur la Circulation Osseuse” (ARCO). On account of the literature and our own experience, treatment by core decompression can be recommended in cases of reversible early stages of osteonecrosis (ARCO 1), as well as in those cases of irreversible early stages (ARCO 2) that show a medial or central location of the necrosis with an extent of less than 30 % of the femoral head. Once the disease reaches the irreversible early stage, complete recovery cannot be expected. In these cases only reduction of pain and retardation of the natural course of the osteonecrosis are possible to gain time until total hip replacement is unavoidable.
    Notes: Zusammenfassung Das therapeutische Prinzip der Anbohrung des Nekroseareals bei der idiopathischen Osteonekrose (ON) des Hüftkopfes wurde von Ficat u. Arlet 1962 im Rahmen der diagnostischen „functional exploration of bone“ entwickelt. Als Wirkmechanismus wird die Reduktion des intraossären Druckes durch Eröffnung des knöchernen Kompartments angesehen. Inwieweit eine Revaskularisierung und eine Revitalisierung durch die Markraumdekompression erfolgen kann, ist nicht eindeutig geklärt. Die Markraumdekompression stellt ein weit verbreitetes aber umstrittenes Verfahren zur Behandlung der ON dar. Nach ersten positiven Studien über die mittel- und langfristige Wirksamkeit der Methode erschienen Arbeiten, die die Methode als risikoreich und unwirksam beurteilten. Eine Analyse aller verfügbaren Studien zeigt, dass der therapeutische Effekt in erster Linie vom Ausgangsstadium der ON abhängt. Die Prognose wird dabei durch die Ausdehnung und die Lage des nekrotischen Areals, durch das Vorhandensein und das Ausmaß einer subchondralen Fraktur und durch weiterbestehende Risikofaktoren – in erster Linie Kortikoidmedikation – bestimmt. Die beste Prognose kann für Patienten mit kleiner, medial-zentral gelegener Nekrose ohne Gelenkflächeneinbruch gestellt werden. Zur exakten Stadieneinteilung ist die klassische Einteilung nach Ficat nicht mehr ausreichend, da Größe und Lage der Nekrose dabei nicht beurteilt werden. Aufgrund der schlechten Sensitivität und Spezifität der röntgenologischen Diagnostik – insbesondere in den Frühstadien der ON – hat sich die Magnetresonanztomographie (MRT) als Diagnostikum der Wahl etabliert und wurde als wesentlicher Bestandteil in die neue Klassifikation der „Association Internationale de Recherche sur la Circulation Osseuse“ (ARCO) integriert. Aufgrund der vorhandenen Literatur und unserer eigenen Erfahrungen kann die Markraumdekompression bei der ON im „reversiblen Frühstadium“ (ARCO 1), sowie in Fällen des „irreversiblen Frühstadiums“ (ARCO 2) mit medial oder zentral gelegener Nekrose mit einer Ausdehnung 〈 30 % empfohlen werden. Eine Restitutio ad integrum ist durch die Markraumdekompression ab dem irreversiblen Frühstadium nicht mehr zu erwarten, wohl aber eine Schmerzreduktion und eine Verlangsamung des Spontanverlaufes mit Zeitgewinn bis zur Implantation einer Endoprothese.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-601X
    Keywords: PACS. 23.60.+e α decay – 27.90.+b 220 ≤A
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract: Neutron deficient isotopes of elements Z = 86-92 have been produced by heavy-ion fusion reactions 12C + 208Pb, 209Bi, 22Ne + 208Pb, 51V + 170Er, and 50Ti + 170Er. The evaporation residues were investigated by means of α- and α-γ-spectroscopy after in-flight separation from the projectile beam by the velocity filter SHIP and implantation into a 16-strip position-sensitive Si-detector. New or improved decay data for 225, 226U, 216, 217m, 218Pa, 215, 216, 217Th, 214, 215, 216, 216mAc, 214Ra and 213Rn have been obtained.
    Type of Medium: Electronic Resource
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