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  • 1920-1924
  • 1905-1909
  • freshwaters  (2)
  • Antiphlogistische Therapie  (1)
Materialart
Erscheinungszeitraum
  • 1995-1999  (3)
  • 1985-1989
  • 1930-1934
  • 1925-1929
  • 1920-1924
  • +
Jahr
  • 1
    ISSN: 1573-2932
    Schlagwort(e): Acid deposition ; freshwaters ; nitrate ; nitrogen deposition ; Great Britain
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Energietechnik
    Notizen: Abstract A national dataset of water chemistry collected for critical loads mapping is used to make a regional assessment of surface water nitrate concentrations in Great Britain. The primary data are dominated by high concentrations in lowland regions Where N inputs are dominated by non-atmospheric sources. Land cover data are used to screen out sites with potential catchment sources of N, allowing the evaluation of nitrate leaching due to atmospheric deposition alone. In the screened dataset several upland regions show elevated nitrate concentrations, notably Wales, the Pennines, Cumbria, Galloway and the Cairngorms, and there is a clear relationship between surface water nitrate and total N deposition.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 34 (1997), S. 294-306 
    ISSN: 1435-1420
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Status asthmaticus ; Bronchodilatatoren ; Therapie ; Antiphlogistische Therapie ; Pulmonale Hyperinflation ; Permissive Hyperkapnie ; Postparalytische Myopathie ; Key words Status asthmaticus ; bronchodilator therapy ; anti-inflammatory therapy ; lung hyperinflation ; permissive hypercapnia ; post paralytic myopathy
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Patients with status asthmaticus commonly develop progressive airflow obstruction over hours to days as a result of airway wall inflammation, bronchospasm and intraluminal mucus. In sudden asphyxic asthma, airflow obstruction results primarily from smooth muscle mediated bronchospasm. Airflow obstruction causes ventilation-perfusion inequality, lung hyperinflation, and increased work of breathing. Severe cases are characterized by an inability to speak, diaphoresis, altered mental status, poor air movement, widened pulsus paradoxus, accessory muscle use, and low peak expiratory flow rate. Lack of early response to bronchodilator therapy, a rising partial pressure of carbon dioxide, and need for assisted ventilation are additional markers of severe disease. First line treatment consists of oxygen, beta agonists, and corticosteroids. In mechanically ventilated patients, bronchodilators must be given in higher dosages to achieve a physiologic effect. Agents of debated efficacy include theophylline, anticholinergics, and magnesium sulfate. Heliox and noninvasive positive pressure ventilation are promising adjuncts to the treatment of nonintubated patients. In patients requiring intubation and mechanical ventilation, a ventilatory strategy should be used that avoids excessive lung hyperinflation by prolonging expiratory time. In many cases, this strategy requires acceptance of hypercapnea and high peak airway pressures. Patients should be aggressively sedated to decrease the need for muscle paralysis and the risk of post paralytic myopathy. Indirect evidence suggests that the current approach to mechanical ventilation in acute severe asthma decreases morbidity and mortality; however, the key to the management of this disease (which in many cases represents a failure of outpatient management) is patient education and disease prevention.
    Notizen: Zusammenfassung Bei Patienten mit Status asthmaticus kommt es häufig zur progressiven Atemwegsobstruktion, die stunden- oder tagelang anhalten kann und Folge einer Entzündung der Atemwege, eines Bronchospasmus oder Schleimansammlungen im Lumen ist. Beim plötzlich einsetzenden asphyktischen Asthma wird die Atemwegsobstruktion in erster Linie von der glatten Muskulatur, d.h. einem Bronchospasmus, hervorgerufen. Die Atemwegsobstruktion führt zu einem gestörten Gleichgewicht zwischen der Ventilation und Perfusion, einer Hyperinflation und zu einer vermehrten Arbeitslast. Typisch für schwere Fälle ist die Unfähigkeit zu sprechen, Diaphorese, ein veränderter psychischer Zustand, eine geringe Luftverschiebung, ein verbreiteter Pulsus paradoxus, der Einsatz von akzessorischen Muskeln und eine niedrige maximale exspiratorische Strömungsrate. Zusätzliche Zeichen der schweren Erkrankung sind ein ansteigender CO2-Partialdruck und die künstliche Beatmung, falls der Patient auf die beginnende Behandlung mit Bronchodilatatoren nicht ansprechen sollte. Die Behandlung der ersten Wahl besteht in Sauerstoff, Beta-Agonisten und Corticosteroiden. Bei künstlich beatmeten Patienten müssen die Bronchodilatatoren in höheren Dosierungen verabreicht werden, als sie zur Erzielung eines physiologischen Effektes erforderlich sind. Zu den Medikamenten mit umstrittender Wirksamkeit zählen Theophyllin, Anticholinergika sowie Magnesiumsulfat. Die nicht-invasive Positivdruck-Behandlung mit Helium-Sauerstoffgemisch gehört zu den vielversprechenden Methoden bei der Behandlung nicht intubierter Patienten. Bei Patienten, die intubiert werden und künstlich beatmet werden müssen, sollte die Beatmungsstrategie im Vermeiden einer exzessiven pulmonalen Hyperinflation durch Verlängern der Ausatmungszeit bestehen. In vielen Fällen müssen bei dieser Strategie eine Hyperkapnie und maximale Druckwerte in den Atemwegen in Kauf genommen werden. Die Patienten müssen aggressiv sediert werden, um die Notwendigkeit der Muskelparalyse und das Risiko der postparalytischen Myopathie auszuschalten. Indirekte Beweise sprechen dafür, daß das derzeitige Vorgehen der künstlichen Beatmung in akuten Fällen von schwerem Asthma die Morbiditäts- und Mortalitätsziffern senkt; entscheidend für die Behandlung dieser Erkrankung (die in zahlreichen Fällen ein Versagen der ambulanten Therapie darstellt) ist allerdings die Unterweisung des Patienten und die Krankheitsprophylaxe.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Water, air & soil pollution 85 (1995), S. 2443-2448 
    ISSN: 1573-2932
    Schlagwort(e): critical loads ; freshwaters ; geology ; soil ; land use ; sensitivity ; acidification ; catchments
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Energietechnik
    Notizen: Abstract Using information on geology, soils and land use, a map has been generated for Great Britain which indicates five classes of sensitivity of surface waters to acidification. This map has been used for designing sampling strategies for mapping critical loads of acidity for freshwaters. This paper evaluates the freshwater sensitivity map using a data set of water chemistry collected as part of the UK critical loads programme. Discriminant analysis was used to predict five critical load classes from information on geology and soil sensitivity for freshwater sites. This showed geology and soil information can correctly predict approximately 50% of all critical loads classes. In addition, 77% of sites fall within one critical loads class of that predicted. Predictions may be improved by including other variables eg altitude and geographical location. Differences between lake, stream and reservoir sites are also examined. Ranges of critical loads values were determined for each of the five classes of surface water sensitivity. While a trend in critical load values was evident between classes, there was significant overlap. A simplified sensitivity map with only three classes related more closely to critical loads values. The paper demonstrates the usefulness of the surface water sensitivity map for assessing acidification at a national scale, but highlights the difficulties of predicting critical loads for individual sensitive catchments using national data.
    Materialart: Digitale Medien
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