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  • 1995-1999  (2)
  • 76.30.P  (1)
  • Austrian data analysis  (1)
  • 1
    ISSN: 1434-6036
    Keywords: 75.20 ; 72.90 ; 61.65 ; 76.30.P
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Crystal structure, microwave conductivity and static magnetic susceptibility were analyzed for the conducting perylene (PE) radical cation salts of nominal composition (PE)2(PF6)1−x (AsF6) x ·2/3 THF for 0≦x≦1. Crystallographic phase transitions in the high-temperature metal phase were also characterized by differential scanning calorimetry and electron spin resonance. The Peierls transition occuring at 100–120 K (depending onx) and the opening of the energy gap in the semiconductor phase were determined from the magnetic data. The dependence of these properties on the size of the complex anions and the packing of the PE molecules is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 26 (1997), S. 25-32 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Schlüsselwörter Ultraschallscreening ; Säuglingshüfte ; Datenanalyse ; Österreich ; Key words Hip ultrasound ; Neonatal screening ; Austrian data analysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The role of hip sonography in neonatal hip screening is still a controversial matter. This paper reports the results of the Austrian ultrasound hip screening program, in which all Austrian babies undergo hip sonography twice: at the birth clinic during the 1st week of life and at an age of 12–16 weeks. Data from all public health insurance companies since 1985 and all ICD data about children hospitalized because of CDH in Austria were collected and analyzed. The rate of sonographically pathological hips was 6.57 % (1994). The treatment rate before introduction of hip sonography was 13.16 % (1985). The rate of open reduction went down to 0.24 per 1000 newborns, including a high number of unscreened children born abroad and also children with teratological dislocation of the hip. Hip sonography screening proved to be effective in detecting true instability of the hip joint as well as dysplasia. The optimal time for sonographic screening does not seem to be immediately after birth when only “high risk” hips (clinical instability, positive family history, breech delivery) should undergo hip sonography, but at an age between 4 and 6 weeks when the hip has already shown its true nature. Since one sonographic scan appears to be sufficient for screening, a further reduction of costs could be accomplished. Disability owing to DDH can be avoided in a number of cases, and costs for conservative and surgical treatment as well as for later endoprostheses and early retirement can be economized.
    Notes: Zusammenfassung Die vorliegende Arbeit berichtet über die Ergebnisse des österreichischen Hüftscreeningprogramms. Ausgewertet wurden alle verfügbaren Daten der verschiedenen österreichischen Krankenversicherungen seit 1985 und alle ICD-Daten, der unter der Hauptdiagnose Hüftdysplasie in Österreich stationär behandelten Kinder seit 1991. Der Prozentsatz, der aufgrund der Hüftsonographie durchgeführten funktionellen Therapie betrug im österreichischen Schnitt 1994 6,57 %. Die Behandlungsrate 1985 vor Einführung der Hüftsonographie betrug 13,16 %. Auch die Zahl der operativen Eingriffe konnte deutlich reduziert werden. Derzeit liegt die Rate offener Repositionen bei 0,24 pro 1000 Neugeborenen, wobei etwa die Hälfte dieser Patienten im Ausland geboren wurde und aus einer ungescreenten Population kommt. In dieser Zahl enthalten sind auch alle teratologischen Luxationen. Mit dieser Studie konnte die Effizienz des sonographischen Hüftscreenings bewiesen werden. Was den Zeitpunkt der Durchführung des Ultraschallscreenings betrifft, so sollten in der 1. Lebenswoche nur jene Neugeborenen untersucht werden, bei denen klinische oder anamnestische Auffälligkeiten festgestellt wurden. Das Routinescreening stabiler Hüften sollte im Alter von 4–6 Wochen erfolgen. Zu diesem Zeitpunkt fallen eine Reihe von diagnostischen Unsicherheiten, die unnötige Kontrolluntersuchungen nach sich ziehen, weg. Entsprechend der Reifungskurve des Hüftgelenks nach Graf und Tschauner können auch noch bei Behandlungsbeginn vor dem Ende der 6. Lebenswoche anatomische Ausheilungen mittels konservativer Therapie erreicht werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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