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  • 1
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Chronic graft-versus-host disease after bone marrow transplantation presents, in a few cases, as mild to severe scleroderma-like changes. Patients with chronic graft-versus-host disease with and without sclerodermatous skin changes were analysed for antinuclear autoantibodies (ANA) and antinucleolar autoantibodies (ANoA) and the results correlated with disease symptoms and histocompatibility locus antigen (HLA) pattern. Nineteen patients with chronic graft-versus-host disease and scleroderma-like skin changes. 18 with chronic graft-versus-host diseae without scleroderma. and 17 controls on immunosuppressive treatment were screened for ANA and ANoA using enzyme-linked immunosorbent assay, immunodiffusion and immunoblot techniques. Four patients with severe scleroderma had antibodies to topoisomerase I. two had antibodies against PM-Scl. both characteristic serological findings in idiopathic systemic scleroderma. One patient had La/SSB antibodies and, in three cases, antibodies to the nucleolar antigen C23 (nucleolin) could be identified. A possible correlation between antinucleolin antibodies and disease activity was observed. HLA-Al. -B1. and -B2 were found significantly more often in patients with scleroderma-like symptoms in comparison to patients without scleroderma-like symptoms. Chronic graft-versus-host disease with seleroderma-like manifestations can be associated with the occurrence of ANA specific for idiopathic scleroderma. The development of seleroderma after bone marrow transplantation might have a HLA-linked genetic background.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 5 (1999), S. 688-694 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Das Immunsystem hat die Fähigkeit, bösartige Zellen zu erkennen und unter gewissen Umständen zu zerstören. Spontane Regressionen von Tumoren bei Patienten zeugen von dem Vorhandensein und der Effektivität einer natürlichen Immunüberwachung. Eine effektive Tumorabwehr setzt das Zusammenspiel von verschiedenen Zellen und Faktoren voraus, aus der idealerweise eine Tumorabstoßung resultiert. Dieses Zusammenwirken der Zellen zu verstehen, ist die Voraussetzung für die Entwicklung einer Immuntherapie gegen Krebs. In den letzten Jahren wurden malignomreaktive T-Zellen als Effektorzellen der immunologischen Tumorabwehr erkannt. Dieser Mechanismus soll genutzt werden durch den adoptiven Transfer von tumorreaktiven T-Zellen in Patienten mit malignen Erkrankungen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Key words P-Glycoprotein ; AML ; ALL ; CML ; Idarubicin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  The aim of the study was to test whether fractionated (weekly) idarubicin administration to multiply pretreated leukemia patients is effective and tolerable for outpatient treatment, and whether idarubicin alone can overcome P-glycoprotein (P-gp)-related resistance. P-gp was assessed with an immunocytological technique using the monoclonal antibody 4E3.16. P-gp expression was characterized as a percentage of P-gp-positive blasts. Additionally, the function of P-gp was determined with the rhodamine-123 (R-123) accumulation test in combination with or without verapamil and expressed as the R123 accumulation ratio. Fractionated idarubicin (12 mg/m2/week) was given to 36 acute myelogenous leukemia (AML) patients, 12 acute lymphoblastic leukemia (ALL) patients, and eight chronic myelogenous leukemia (CML) patients in blast crisis. Furthermore, 11 AML and four ALL patients were treated with fractionated daunorubicin at a dose of 50 mg/m2/week. All patients had been pretreated with drugs inducing P-gp-related resistance including daunorubicin and/or doxorubicin or vindesine (CML patients). Of 71 pretreated patients, 51 (72%) had a P-gp value between 25 and 98%. Six of these patients with increased P-gp expression had a nonpumping P-gp; four of them were CD34 positive. Of 51 patients with increased P-gp expression, 30 (59%) were CD34 positive. With regard to idarubicin monotherapy, overall response was 33/56 (59%) patients, and 23/33 (70%) responding patients showed a P-gp expression between 25 and 95%. All idarubicin-responding patients with high P-gp expression before treatment showed a clear reduction of P-gp-positive blasts. No patients with P-gp expression between 34 and 85% treated with fractionated daunorubicin showed response or reduction of P-gp-positive blasts in bone marrow. This study demonstrates that P-gp-related resistance can be overcome in multiply pretreated leukemia patients with idarubicin alone, and that the protocol used here is tolerable for outpatient treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter ; Hypereosinophilie-Syndrom (HES) ; Schwindel ; Synkope ; KnochenmarktransplantationLiteratur
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Starke Schwindelattacken bis hin zu Synkopen waren neben Knochenschmerzen und erhöhter Infektneigung die Erstsymptome bei einer Patientin mit einer unklaren Eosinophilie. Als Ursache wurde ein Hypereosinophilie-Syndrom (HES) festgestellt, nachdem andere Ursachen einer Eosinophilie ausgeschlossen worden waren. Trotz einer Stufentherapie mit Glukokortikoiden und verschiedenen Chemotherapeutika bzw. Immunmodulatoren war die Erkrankung progredient, so daß schließlich eine Knochenmarktransplantation mit einem histokompatiblen Verwandtenspender durchgeführt wurde.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-1544
    Keywords: Key words Dual-chamber pacemaker ; atrial tachyarrhythmia ; Schlüsselwörter Zweikammer Herzschrittmacher ; atriale Tachyarrhythmie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Bei der Systemauswahl zur Herzschrittmacher-Therapie (ventrikuläres Einkammer- oder Zweikammer-System) stellen ältere Patienten mit anamnestisch bekannten Episoden einer Arrhythmia absoluta bei Vorhofflimmern oder -flattern einen Grenzfall dar. Die Rezidivhäufigkeit der atrialen Arrhythmie unter Zweikammer-Herzschrittmacher-Therapie stellt dabei ein wesentliches Entscheidungskriterium dar. Ziel: In der vorliegenden Arbeit wurde retrospektiv untersucht, ob sich Patienten mit bekannter Neigung zu paroxsysmalen atrialen Tachyarrhythmien nach Implantation eines Zweikammer-Herzschrittmachers hinsichtlich der Rezidivhäufigkeit des Vorhoflimmerns/-flatterns bzw. des Therapieeffektes von Patienten ohne diesbezügliche Anamnese unterscheiden. Ergebnisse: Es wurde der Langzeitverlauf von 39 Patienten mit anamnestisch bekannten paroxysmalen oder erfolgreich therapierten Episoden einer atrialen Tachyarrhythmie und von 24 Patienten mit Erstereignis eines Vorhofflimmerns/-flatterns nach Implantation verglichen. Dabei zeigten sich keine signifikanten Unterschiede bezüglich der Rezidivhäufigkeit und Therapierbarkeit von atrialen Tachyarrhythmien. Schlußfolgerung: Die Versorgung mit einem Zweikammersystem ist auch bei älteren und multimorbiden Patienten mit anamnestisch bekannter atrialer Arrhythmieneigung sinnvoll und für jeden Patienten zu fordern.
    Notes: Background: Elderly patients with known episodes of atrial arrhythmia and indication to pacemaker therapy are borderline cases relative to selection of ventricular single-chamber or dual-chamber pacemaker. The frequency of recurrence of arrhythmic episodes under dual-chamber pacemaker therapy is there the most important criterion. Aim: The differences between patients prone to paroxysmal atrial tachyarrhythmia (atrial fibrillation or atrial flutter) and patients without atrial tachyarrhythmia in their medical history were investigated. Frequency of recurrence of atrial fibrillation/flutter and the rate of successful therapy after implantation of a dual chamber pacemaker were studied. Results: The long-term history of 39 patients with known intermittent or durably successfully treated episodes of atrial fibrillation/flutter was compared with 24 patients with new atrial tachyarrhythmia after pacemaker implantation. There was no significant difference in the frequency of recurrence and in therapy efficiency of atrial tachyarrhythmia between both groups. Conclusion: The results show the benefit of implanting a dual chamber pacemaker also for patients with a known history of atrial tachyarrhythmia. It therefore, should be postulated for therapy of those patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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