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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatshefte für Mathematik 77 (1973), S. 345-353 
    ISSN: 1436-5081
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Pendant une période d'observation de 13 ans, nous avons comparé nos résultats après drainage percutané ou après drainage chirurgical chez 46 patients ayant eu un abcès du foie. Dans la majorité des cas, les abcès ont été diagnostiqués par l'échographie et/ou la tomodensitométrie. La cause la plus fréquente a été l'infection biliaire ascendante. Parmi les 46 patients, au total, 27 ont été traités chirurgicalement alors que 19 ont eu un drainage
    Abstract: Resumen Se revisó la experiencia en 46 pacientes con el diagnóstico de absceso hepático manejados en el curso de 13 años, con el objeto de definir el impacto del drenaje percutáneo versus el drenaje quirúrgico. En la mayoría de los casos los abscesos fueron diagnosticados por sonografia y/o escanografia computadorizada. El mecanismo patogénico más común fue la infección biliar ascendente. Del total de 46 pacientes, 27 fueron tratados primordialmente por drenaje quirúrgico, en tanto que 19 fueron sometidos a drenaje percutáneo. En el Grupo quirúrgico hubo 5 pacientes (18.5%) que requirieron reoperación, en tanto que el drenaje percutáneo falló en 4 pacientes (21%). El análisis multivariable reveló que un alto indice APACHE II y un bajo nivel de hemoglobina, junto con un alto nivel de bilirrubina, fueron factores significativos de pronóstico en relación a una evolución clínica complicada. La mortalidad apareció más íntimamente relacionada con la condición general del paciente expresada según un alto índice APACHE II y una enfermedad subyacente (neoplasia maligna), que con la modalidad terapéutica.
    Notes: Abstract Experience with 46 patients diagnosed with liver abscesses over a 13-year period was reviewed to ascertain the impact of percutaneous versus surgical drainage. In most of the cases the abscesses were liagnosed by sonography or computed tomography. The most common pathogenetic mechanism was ascending biliary tract infection. Of the 46 total patients, 27 were primarily treated surgically, whereas 19 underwent percutaneous drainage. In the surgical group five (18.5%) patients required reoperation. Percutaneous drainage failed in four patients (21.1%). Multivariate stepwise logistic regression analysis revealed that a high APACHE II score, low hemoglobin level, and high serum bilirubin level were significant predictors of a complicated clinical course. Death was related more closely to the overall condition of the patient, as expressed by a high APACHE II score, and the underlying disease (malignancy) than to the mode of therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 104 (1991), S. 173-176 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Hyperchylomicronemia ; Pulmonary fat embolism ; Double-edged knife specimens ; Vital reaction ; Water-logged corpse ; Hyperlipidämie ; Hyperchylomikronämie ; Pulmonale Fettembolie ; Doppelmesserschnittpräparate ; Vitale Reaktion ; Wasserleiche
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Baggerarbeiten wurde die Leiche eines 32-jährigen Alkoholikers aus dem Inn geborgen. Die festgestellten Kopfverletzungen des Leichnams erweckten den Verdacht auf eine Fremdtötung. Im Rahmen der Obduktion zeigte sich eine auffällige, milchige Trübung des Leichenblutes, welche sich aufgrund der laborchemischen Untersuchungen als Hyperchylomikronämie herausstellte. In Zusammenhang mit der Interpretation dieses Befundes wird versucht, eine pulmonale Fettembolie als vitale Reaktion von einer bloßen Fettphanerose differentialdiagnostisch abzugrenzen. Mögliche Unzulänglichkeiten der Doppelmesserschnittmethode gegenüber der Anfertigung von Sudan III-gefärbten Gefrierschnittpräparaten zur Beurteilung einer pulmonalen Fettembolie werden aufgezeigt.
    Notes: Summary During excavation work at the bank of the River Inn the corpse of a 32-year-old alcoholic male was recovered. Head injuries suggested a crime of violence. Postmortem examination demonstrated conspicuous milky turbidity of the blood, which was found by laboratory testing to be due to hyperchylomicronemia. The findings are interpreted and their relevance to the determination of postmortal head injuries is discussed. The inadequacy of double-edged knife specimens and frozen-section biopsies for the estimation of pulmonary fat embolism as a vital reaction is considered.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Postmortem neopterin levels ; Cause of death ; Cellular immune system activation ; Postmortale Neopterinkonzentrationen ; Todesursachen ; Zellvermittelte Immunaktivierung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Erhöhte Neopterinspiegel in Serum und Harn Lebender sind ein Hinweis auf eine gesteigerte Aktivität des zellulären Immunsystems. Wir untersuchten 119 Harn- und 48 Serumproben von insgesamt 129 Leichen; bei 29 Fällen (Gruppe I) konnten Erkrankungen, die bekannterweise mit zellulären immunologischen Veränderungen einhergehen, festgestellt werden, bei den restlichen 100 Fällen (Gruppe II) lieferte die Obduktion keinen Anhalt auf derartige Erkrankungen. Die Auswertung unserer Ergebnisse ergab eine signifikante Erhöhung der Neopterinkonzentrationen in Serum und Harn in Gruppe I, sowohl gegenüber der Kontrollgruppe (Gruppe II) als auch gegenüber gesunden Personen. Da Neopterin im Harn zumindest über 24 Stunden post mortem stabil ist, könnte ein erhöhter Neopterinwert einen diagnostischen Hinweis auf eine Erkrankung, die mit zellulärer Immunaktivierung einhergeht, liefern.
    Notes: Summary Increased neopterin levels in urine and serum of living humans indicate an activation of the cellular immune system. We investigated 119 urine and 48 serum samples from 129 corpses taken at necropsy; 29 cases with a background of cellular immune activation were compared to 100 corpses with no such indication. Our investigations show the feasibility of postmortem neopterin measurements. However, different kinetics of serum and urine concentrations after death were observed. In addition, the data show that urine and serum neopterin concentrations were significantly higher when cellular immunological abnormalities were present when compared to the control group and to living healthy controls. The findings suggest, that increased postmortem urine neopterin concentrations in necropsy indicate pathological processes linked with cellular immune activation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 103 (1990), S. 385-391 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Churg-Strauss syndrome ; Death, sudden ; Asthma ; Vasculitis, granulomatous ; Pulmonary infiltration and eosinophilia ; Churg-Strauss-Syndrom ; Tod, plötzlicher ; Asthma bronchiale ; Vaskulitis, granulomatöse ; Pulmonale Infiltration und Eosinophilie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der plötzliche Tod stellt ein zentrales Arbeitsgebiet in der Gerichtlichen Medizin dar. Über die bloße Feststellung der Todesursache hinaus muß es dem forensisch tätigen Arzt ein selbstverständliches Anliegen sein, eventuelle in diesem Zusammenhang erhobene seltene pathomorphologische Befunde zu interpretieren und einem bestimmten Krankheitsbild zuzuordnen. Dazu wird der Fall einer 19jährigen Asthmatikerin vorgestellt, die klinisch tot in die Medizinische Klinik eingeliefert wurde. Bei der Obduktion und den damit verbundenen histomorphologischen Untersuchungen konnte im wesentlichen eine systemische nekrotisierende Vaskulitis mit Riesenzellgranulomen und eosinophilen Gewebsinfiltraten gefunden werden. Aufgrund der Anamnese und der Autopsiebefunde ließ sich das vorliegende Krankheitsbild als Churg-Strauss-Syndrom interpretieren.
    Notes: Summary Churg-Strauss syndrome has three main criterions: 1) severe asthma with fever attacks, 2) extra- and intravascular granulomatous proliferations of epitheloid and giant cells, 3) inflammatory infiltrates rich in eosinophilic leukocytes. All these features were given in the case of a 19-year-old woman, who died suddenly. This paper deals with the morphological findings of the forensic autopsy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 103 (1990), S. 385-391 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Churg-Strauss syndrome ; Death, sudden ; Asthma ; Vasculitis, granulomatous ; Pulmonary infiltration and eosinophilia ; Churg-Strauss-Syndrom ; Tod, plötzlicher ; Asthma bronchiale ; Vaskulitis, granulomatöse ; Pulmonale Infiltration und Eosinophilie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der plötzliche Tod stellt ein zentrales Arbeitsgebiet in der Gerichtlichen Medizin dar. Über die bloße Feststellung der Todesursache hinaus muß es dem forensisch tätigen Arzt ein selbstverständliches Anliegen sein, eventuelle in diesem Zusammenhang erhobene seltene pathomorphologische Befunde zu interpretieren und einem bestimmten Krankheitsbild zuzuordnen. Dazu wird der Fall einer 19jährigen Asthmatikerin vorgestellt, die klinisch tot in die Medizinische Klinik eingeliefert wurde. Bei der Obduktion und den damit verbundenen histomorphologischen Untersuchungen konnte im wesentlichen eine systemische nekrotisierende Vaskulitis mit Riesenzellgranulomen und eosinophilen Gewebsinfiltraten gefunden werden. Aufgrund der Anamnese und der Autopsiebefunde ließ sich das vorliegende Krankheitsbild als Churg-Strauss-Syndrom interpretieren.
    Notes: Summary Churg-Strauss syndrome has three main criterions: 1) severe asthma with fever attacks, 2) extra- and intravascular granulomatous proliferations of epitheloid and giant cells, 3) inflammatory infiltrates rich in eosinophilic leukocytes. All these features were given in the case of a 19-year-old woman, who died suddenly. This paper deals with the morphological findings of the forensic autopsy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] To understand non-overlapping deletions and complex rearrangements described in several AHC patients7'8, we constructed a detailed map of the AHC/HHG critical region defined by deletions (Fig. 1 and Table 1). We localized DAX-1 (a two-exon gene spanning 5 kilobases (kb) of genomic DNA10) and all ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Islet cell antibodies ; insulin autoantibodies ; autoimmunity ; mother-offspring-study
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary For the first time the incidence of insulin autoantibodies and islet cell antibodies were evaluated in a prospective study from birth. Consecutive neonates (168) from mothers with Type 1 (insulin-dependent) diabetes mellitus (n=113) and gestational diabetes (n=55) were included at birth. To date, follow-up sera were obtained from 90 of 168 mother-child-pairs 9 months postpartum and from 39 of 168, 2 years postpartum. At birth, there was a strong correlation between the presence of antibodies in the cord blood of neonates and in maternal circulation [Type 1 diabetic mothers: 20% islet cell antibodies ≥20 JDF-U (detection threshold of our islet cell antibody assay), 74% insulin antibodies 〉49 nU/ml (upper limit of normal range in sera of healthy control subjects aged 0.5 to 46 years); neonates: 21% islet cell antibodies ≥20 JDF-U, 76% insulin antibodies 〉49 nU/ml; gestational diabetic mothers: 11% islet cell antibodies ≥20 JDF-U, 18% insulin antibodies 〉49 nU/ml; neonates: 13% islet cell antibodies ≥20 JDF-U, 55% insulin antibodies 〉49 nU/ml]. This supports transplacental passage of insulin antibodies and islet cell antibodies from diabetic mothers to their offspring. During follow-up, the majority of children lost antibody-positivity after birth. A few offspring, however, exhibited or developed antibodies consistently, whereby insulin autoantibodies preceded islet cell antibodies in each case (antibody-positivity: 9 months: 0% islet cell antibody positive, 3.3% insulin autoantibody positive; 2 years: 2.6% islet cell antibody positive, 7.7% insulin autoantibody positive). Persisting antibody-positivity in follow-up samples of offspring of diabetic mothers was significantly correlated with older maternal age at delivery (median 38 vs 28 years, p〈0.001). It is concluded that antibodies are common in cord blood of neonates of mothers with Type 1 and gestational diabetes, but they normally disappear after birth. In several children, however, islet cell autoimmunity is detected at very young age.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Genetica 83 (1991), S. 153-157 
    ISSN: 1573-6857
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology
    Notes: Abstract The karyotype of European catfish (Silurus glanis L.) was analyzed sequentially by means of silver staining and the chromomycin A3 (CMA3)/distamycin A (DA)/DAPI fluorescence technique and by C-banding, respectively. The nucleolus organizer regions (NORs) were localized on the submetacentric pair No. 14. Brilliant CMA3 fluorescent heterochromatin blocks corresponded to the NORs visualized by silver staining. No DA/DAPI-bright positive fluorescent patterns were detected while C-banding led to the detection of specific banding patterns on several chromosome pairs.—Using these banding data, the karyotype of S. glanis was redescribed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 75-80 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Protein C and S deficiency ; Recurrent leg vein thrombosis ; Pulmonary embolism ; Total hip replacement ; Pregnancy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die zentrale Stellung des Protein C und S innerhalb des Blutgerinnungssystems ist durch eine Vielzahl von Patienten belegt, bei denen ein angeborener oder erworbener Mangel zu gesteigerten thrombembolischen Komplikationen geführt hat. Wahrend der angeborene, homozygote Protein-C- und -S-Mangel ohne Therapie kaum mit dem Leben vereinbar ist, manifestiert sich der heterozygote Defekt als abgeschwächte Form meist spontan zwischen dem 20. and 50. Lebensjahr. Erworbener Protein-C-Mangel ist ein starker Indikator für gestörte Leberfunktion und tritt unter bestimmten Bedingungen auf. Typisch für Protein-C- and -S-Mangelzustände sind venöse Thrombosen der oberflächlichen und tiefen Beinvenen, der Mesenterialvenen, der Zerebralvenen, der Nieren- und Axillarvenen Bowie Pfortaderthrombosen und Pulmonalembolien. Viele der Merkmalträger leben über längere Zeit völlig asymptomatisch und entwickeln im Anschluß an Traumen, Operationen, Schwangerschaft und Wochenbett ausgedehnte thrombembolische Komplikationen. Wir berichten über einen 60jährigen, männlichen Patienten, der nach totalem Hüftgelenkersatz zunächst links, darn rechts eine fulminante, rezidivierende Thrombose der Bein-Becken-Venen mit den klinischen Zeichen der Pulmonalembolie bot. Die Gerinnungsfaktorenanalyse ergab einen ausgeprägten, funktionellen (Typ II) Protein-C-Mangel (Protein-C-Reagenz koagulometrisch, Behring Institut). Eine 2. Patientin entwickelte eine deszendierende Beckenvenenthrombose gegen Ende der Schwangerschaft. Es erfolgte eine venöse Thrombektomie mit temporärer AV-Fistel, die sich post partum wiederum verschloß. Eine nochmalige venöse Thrombektomie mit neuerlichem Reverschluß nach der Entlassung komplizierte den Verlauf. Eine darauffolgende Lysetherapie konnte die Wiedereröffnung der Venenstrombahn nicht mehr erzielen. Wahrend sich ein normaler Protein-C-Gehalt nachweisen ließ, war der funktionelle (Typ II) Protein- S-Gehalt (IL-Instrumentation Laboratory Protein S-Test) erniedrigt.
    Notes: Summary Protein C and S are important factors in blood coagulation reported in many papers about people who suffered from thrombembolic diseases related to inherited or acquired deficiencies. Homozygous protein C/S deficiency is lethal in most cases without therapy. Heterozygous deficiency is moderate and complications occur between the 20.–50. year of age. Acquired protein C/S deficiency is a strong parameter for liver function. The typical clinical manifestations of protein C/S deficiencies are superficial and deep leg vein thrombosis, thrombosis of the mesenterial, cerebral, renal and axillary veins, portal vein thrombosis and pulmonary embolism. Most of the affected people live disease free over a longer period and develop thrombembolic complications during and after trauma, surgical interventions, pregnancy and puerperium. We report our experience with a 60 years old male who had developed a severe bilateral iliofemoral vein thrombosis with signs of pulmonary embolism after total hip replacement. An extented functional protein C deficiency (type II) was investigated by coagulation tests (Protein C Reagent, coagulometric from Behring Institute). A second female patient developed a descending iliofemoral vein thrombosis during pregnancy. Venous thrombectomy with arteriovenous fistula was performed, but reocclusion occurred after delivery. Redo-surgery was undertaken and a second reocclusion took place 10 days later. Further lysis therapy was not able to reopen the venous system. Whereas immunological and functional protein C levels showed normal ranges, the functional protein S level was markedly reduced (IL-Instrumentation Laboratory Protein S-Test).
    Type of Medium: Electronic Resource
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