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  • 1985-1989  (2)
  • Boerhaave's syndrome  (1)
  • C8-deficiency  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 65 (1987), S. 387-390 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Complement system ; C8-deficiency ; Meningococcal meningitis
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary An 18-year-old man suffered from recurrent bacterial meningitis. Investigation of the complement system revealed deficiency of the 8th complement component (C8) in the patient and his sister. Genetic defects of the terminal complement components C5 to C8 predispose toNeisseria infections, probably due to a lack in bacteriolytic activity. It is to be noted that 1 year ago the patient had been hospitalized for a culture-proved pneumococcal meningitis.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 371 (1987), S. 183-192 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Esophageal perforation ; Paraesophageal surgery ; Instrumentation in the upper G. I. tract ; Boerhaave's syndrome
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Die Prognose der Oesophagusperforation ist abhängig von der Ursache und Lokalisation, sie wird jedoch hauptsächlich durch das Zeitintervall zwischen Verletzung und Therapiebeginn bestimmt. Spontane und intraoperative Speiseröhrenverletzungen sind am gefährlichsten. Therapie der Wahl ist die direkte Naht mit Drainage des Wundgebietes. Falls das nicht möglich ist, sollte eine Oesophagektomie oder die collare Oesophagusausleitung bedacht werden. Die Verletzung kann sich mit sehr unspezifischen Symptomen präsentieren, pathologische Befunde auf der Thoraxübersichtsaufnahme oder der Kontrastmittelaustritt bei der intraluminären Darstellung mit Gastrographin bestätigen die Diagnose jedoch in fast allen Fällen.
    Notizen: Summary The outcome of esophageal perforation is determined by the cause and localisation, but mainly by the time lapse between trauma and therapy. Spontaneous and intraoperative ruptures are most dangerous. Treatment of choice is direct closure and drainage. If this is not possible, esophagectomy or exclusion and diversion in continuity should be considered. The injury may present itself with rather unspecific symptoms. Pathological findings in the plain chest roentgenogram and gastrographin study will confirm diagnosis in nearly all cases.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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