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  • 1985-1989  (3)
  • Carcinoma of the cardia  (1)
  • Early carcinoma  (1)
  • En-bloc esophagectomy  (1)
  • Diverticulectomy
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 598-598 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of the cardia ; Operative results ; Questionnaire ; Kardiacarcinom ; Operative Ergebnisse ; Umfrage
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer Umfrage wurden aus 22 europäischen Kliniken Operationsergebnisse der letzten 5 Jahre von insgesamt 1200 Patienten mit Kardiacarcinomen ausgewertet. Die Resektionsrate lag im Mittel bei 63% (30–97%). 45,5% der Teilnehmer führten trotz Fernmetastasen eine palliative Tumorresektion durch. Folgendes Vorgehen wurde bevorzugt: abdomino-links-thorakaler Zugang (1 Incision, 50%), totale Gastrektomie (Stadium 1 und 11 81,8%, III und IV 64%), distale Oesophagusresektion (81,8%), intrathorakale Oesophagojejunostomie (59%). Postoperative Ergebnisse (Mittelwerte): Anastomoseninsuffizienz 9,0%, Letalität 11,9%, 2-Jahres-überlebensrate 33,6%, 5-Jahres-Überle-bensrate 24,8%.
    Notes: Summary By means of a questionnaire the operative results of the last 5 years were evaluated on a total of 1200 patients with carcinoma of the cardia from 22 surgical departments in Europe. The resection rate averaged 63% (30%–97%); 45.5% of the participants had performed a resection of tumor in spite of distant metastases. The following procedures were preferred: abdomino-left-thoracic approach (1 incision, 50%), total gastrectomy (stages I and 11, 81.8%; III and IV, 64%), distal esophageal resection (81.8%), and intrathoracic esophagojejunostomy (59%). The average postoperative results were: anastomotic insufficiency, 9%; mortality, 11.9%; 2-year survival rate, 33.6%; 5-year survival rate 14.8%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 843-844 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagus ; Early carcinoma ; Transthoracic esophagectomy ; Oesophagus ; Frühcarcinom ; Transthorakale Oesophagektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Während die Häufigkeit des Oesophaguscarcinoms in China mit 16% und in Japan mit 7,6% angegeben wird, liegt sie im Patientengut der Chirurgischen Klinik bei 5,4% (n = 15). Das Frühcarcinom der UICC-Klassifikation entpricht den Stadien pT 1 a und 1 b der Japanischen Klassifikation. 60% waren Plattenepithelcarcinome, 40% Adenocarcinome im Endobrachyoesophagus. Zu 60% hatten auch die Plattenepithelcarcinome Frühsymptome im Sinne der Dysphagie (Adenocarcinome 100% dysphagische Beschwerden). Während beim Adenocarcinom die transmediastinale Oesophagektomie ausreichend erscheint, ist beim Plattenepithelcarcinom wegen der Lymphknotenmetastasierung im Stadium pT 1 die transthorakale Enbloc-Oesophagomediastinektomie mit Magenhochzug anzustreben.
    Notes: Summary In China 16% and in Japan 7.6% of the esophageal cancers observed are early carcinomas. In our institution we observed early carcinomas of the esophagus in 5.4% (n = 15) of the cases. Early carcinomas using the UICC classification are comparable to stage pT 1 a and I b with the Japanese classification. Sixty percent are squamous cell carcinomas; 40% adenocarcinomas of the endobrachyesophagus. Sixty percent of the squamous cell carcinomas showed early symptoms like dysphagia (adenocarcinomas, 100% dysphagia). In adenocarcinomas of the esophagus; transmediastinal esophagectomy seems to be an adequate therapy, whereas in squamous cell carcinomas the early lymph-node metastases observed in pT 1 tumors should be treated by thoracic enbloc esophagectomy and mediastinectomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notes: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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