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  • 1980-1984  (2)
  • 1965-1969  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-0533
    Keywords: Oculopharyngeal muscular dystrophy ; Chronic axonal atrophy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We report on morphometric investigations of peripheral nerves in a woman, who died at the age of 69, presenting the classical symptoms of oculopharyngeal muscular dystrophy (OPMD) and a typical family history with several members (males and females) affected over three generations. Evidence for chronic axonal atrophy was found in peripheral nerves and especially in oculomotor nerves with severe axon loss in endomysial nervetwigs of extra-ocular, laryngeal, and tongue muscles. Whereas limb muscles presented features of neurogenic atrophy, severe changes of “myopathic” type were evident in extrinsic eye muscles, laryngeal constrictor, tongue, and diaphragma. However, we interpreted these changes as neurogenic in origin in view of the severe denervation found in those muscles. Our findings suggest that OPMD is a disease of primary neurogenic origin rather than a primary myopathic disorder.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 194 (1968), S. 128-141 
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Regeneration am denervierten und innervierten Rattenmuskel wird autoradiographisch und lichtmikroskopisch untersucht. Durch einen Vergleich der3H-Thymidin-Indices der Muskelzellkerne und der Myoblasten sowie des Auftretens und Wachstums von Muskelschläuchen und jungen Muskelfasern im innervierten und denervierten Muskel wird nachgewiesen, daß die Regeneration in der Zeitspanne von 12 Std bis 21 Tage nach der Muskelläsion durch eine Denervation nicht nachteilig beeinflußt wird. Außerdem stützen die Befunde die heute gültige Annahme, daß sich aus den Kernen geschädigter Muskelfasern nach einer cytoplasmatischen Dedifferenzierung und DNS-Synthese Myoblasten entwickeln. Die Bildung und das Wachstum von Muskelschläuchen vollzieht sich nicht durch mitotische oder amitotische Kernteilungen, sondern durch Fusion der Myoblasten.
    Notes: Summary The regeneration of innervated and denervated rat muscle was studied by autoradiography. The thymidine-3H index of nuclei and myoblasts of muscle cells as well as the appearance of sarcoplasmic tubules and new muscle cells were compared both in the innervated and denervated muscle. The results showed that denervation does not affect the regeneration during the time interval studied, i.e. from 12 hours 21 days after the muscle was damaged. Moreover the results support the view that nuclei of damaged muscle cells turn into myoblasts consequent to cytoplasmic dedifferentiation and DNA synthesis; sarcoplasmic tubules arise from myoblasts upon fusion. There is no mitotic or amitotic division of nuclei of the tubules.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 223 (1980), S. 13-22 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Myotonic dystrophy ; Early detection ; Genetic counselling
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach der vorherrschenden Auffassung ist die Früherkennung und genetische Beratung der myotonen Dystrophie durch das relativ hohe Manifestationsalter erschwert oder unmöglich. Entsprechend zeigt die klinische Erfahrung, daß es zahlreiche Familien gibt, in der die Erkrankung erst nach der Erzeugung der Nachkommenschaft bemerkt und deshalb über mehrere Generationen vererbt wurde. Das Ziel dieser Untersuchung ist, zu klären, bis zu welchem Lebensalter in den betroffenen Sippen die zu erwartende Erkrankungshäufigkeit von 50% festzustellen ist. Untersucht wurden 97 Personen aus 18 Sippen, von denen 55 der Elterngeneration und 42 der Filialgeneration angehören. 53 der 97 Personen litten an einer myotonen Dystrophie (36 Eltern-, 17 Filialgeneration). Die erwartete Penetranz von 50% wird in den betroffenen Familien unter 20 Jahren erreicht. Das Manifestationsalter erhöht sich auf 20–29 Jahre, wenn 19 nicht untersuchte Mitglieder der Filialgeneration berücksichtigt werden. Die häufigsten subjektiven Symptome sind Krämpfe in den Händen (49%), Muskelschwäche (23%), verwaschene Sprache und Schluckstörungen (5%). 21% der klinisch Kranken waren subjektiv symptomlos. Die häufigsten objektiven Befunde sind myotone Reaktion (75=96%), Facies myopathica und Schwäche des M. orb. oculi (71=84%), Schwäche des M. sternocleidomastoideus (71=72%) und M. tib.ant. (50=72%), Stirnglatze bei Männern (76=80%). Mittels der Spaltlampenuntersuchung wurde bei 37% der Kranken eine myotone Katarakt nachgewiesen. Die Untersuchung auf ABH-Sekretorstatus und Lutheran-Blutgruppen zeigte in keiner der untersuchten Familien die Kopplung des Gens für myotone Dystrophie mit dem Sekretorallel Se bzw. se. Auch die Lutheran-Blutgruppenbestimmung lieferte keine Information. Die vorherrschende Meinung, daß die genetische Beratung für die myotone Dystrophie erst im vorgerückten Erwachsenenalter möglich ist, ist nicht zutreffend. Unsere Studie zeigt, daß in der überwiegenden Mehrzahl der Fälle die Träger der Anlage vor dem 20. Altersjahr durch eine einfache klinische Untersuchung identifiziert werden können.
    Notes: Summary Is is generally believed that because of the relatively high age of onset, early detection and genetic counselling in cases of myotonic dystrophy is difficult, if not impossible. Accordingly, clinical experience shows that the disease in many families was detected only after birth of the offspring, and was thus passed on over several generations. The aim of this study is to determine the age at which the expected rate of affection of 50% in the different sibs is found. Ninety-seven individuals were examined in this study; they had originated from 18 different sibs. Of the total number of individuals examined, 55 belonged to the parental generation, the other 42 to the filial generation. Of the 97 patients, 53 suffered from myotonic dystrophy (36 parental, 17 filial generation). The expected penetrance of 50% was reached at less than 20 years in the affected families. The age of onset increased to 20–29 years if we consider the 19 individuals of the filial generation who could not be examined. The most common subjective symptoms were cramps in the hands (49%), muscle weakness (23%), and indistinct speech and disturbances of swallowing (5%). Of the clinically affected individuals, 21% were found to be subjectively free of symptoms. The most common objective signs were myotonic reaction (75=96%), facies myopathica and weakness of the m. orb. oculi (71=72%), weakness of the m. sternocleidomastoideus (71=72%) and m. tib. ant. (50=72%), and frontal baldness in the males (76=80%). A myotonic cataract was found in 37% of the cases using slit lamp examination. The examinations for ABH secretor status and the Lutheran blood groups did not show a linkage in any of the families between the myotonic dystrophy gene and the secretor allel Se, or se respectively. Further the Lutheran blood group determination gave no new information. Contrary to the prevailing opinion, it is concluded that genetic counsellig in cases of myotonic dystrophy is possible before advanced adult life. This study shows that the carriers of the disease can be identified with a simple clinical examination in the great majority of the cases before the age of 20.
    Type of Medium: Electronic Resource
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