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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 357 (1982), S. 93-103 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic ulcer ; Perforated ulcer ; Ulcer surgery ; Simple closure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Untersuchung an 243 Patienten wird versucht, prognostische Kriterien der einfachen Geschwürsübernähung zu erstellen. Postoperative Komplikationen und Letalität korrelieren eng mit dem Lebensalter, der Perforationszeit und der Ulcusgröße, nicht aber mit der Geschwürslokalisation und Anamnesedauer. 1–15 Jahre postoperativ waren 39,4 % der Patienten beschwerdefrei, 34,8 % standen in konservativer Behandlung. 25,8 % waren zwischenzeitlich am Magen reoperiert, davon die Hälfte wegen einer Ulcuskomplikation. Keinen Einfluß auf die Rezidiverwartung haben Lebensalter, Perforationszeit, Klinikverweildauer, Arbeitsunfähigkeit, Alkohol und Nicotinabusus. Ausschlaggebend ist die präoperative Anamnesedauer. Bei fehlender bis zu halbjähriger Ulcusanamnese bleiben bis zu 70 % nach Geschwürsübernähung beschwerdefrei, die Reoperationsfrequenz liegt bei 11 %. Bei langjähriger Vorgeschichte sind Rezidivquoten von bis zu 70 % zu erwarten. Die Bedeutung der Anamnesedauer für die chirurgische Verfahrenswahl bei Geschwürsperforation wird unterstrichen.
    Notes: Summary A retrospective study was made based on 243 patients with simple closure of a perforated peptic ulcer in order to analyse factors influencing the results. Complications and mortality showed a good correlation with age, time between onset of symptoms and operation and size of the perforation, but no correlation with ulcer localization and history. Between 1 and 15 years after the operation, 39,4 % of the patients were asymptomatic, 34,8 % under conservative treatment, whilst 25,8 % had to be reoperated on in the meantime. There was no correlation between recurrence and the age of the patients, the time between onset of symptoms and operation, the duration of stay in hospital, inability to work, alcohol and nicotine abuse. Ulcer history was the only factor influencing the late result significantly. Only 11 % of patients with a short ulcer history (no longer than 6 months) had to be reoperated on whereas in those with a long ulcer history a recurrence rate of 70 % can be expected. The importance of ulcer history for the choice of surgical treatment is emphasized.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 545-545 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic ulcer ; Perforated ulcer ; Ulcer surgery ; Ulcus ; perforiertes Ulcus ; Ulcuschirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Analyse von 243 Patienten mit übernähtem, perforiertem Gastroduodenal-Ulcus wurde die Leistungsfähigkeit der Obernährung untersucht. Bei einem Durchschnittsalter der Patienten von 47,5 Jahren für die Männer und 60 Jahren für die Frauen betrug die mittlere Anamnesedauer 7,6 Monate, die mittlere Perforationszeit 12 h und die Gesamtletalität 14,6%. 1-15 Jahre postoperativ waren 40 asymptomatisch, 34% in konservativer Behandlung und 26% wegen Ulcus reoperiert. Bei kurzer Anamnese (1/2 Jahr) war nur in 11% eine Reoperation nötig.
    Notes: Summary A retrospective study was made based on 243 patients with simple closure of a perforated peptic ulcer. The mean age was 47.5 years in men and 60 years in women, the mean ulcer history 7.6 months, the mean time between onset of symptoms and clinical admission 12 h, and overall mortality was 14.6%, with good correlation to the latter. From 1 to 15 years following the operation, 40% of the patients were asymptomatic, 34% under conservative treatment, and 26% had to be reoperated on in the meantime. Only 11% of the patients with a short ulcer history (1/2 year) had to be reoperated on.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 359 (1982), S. 81-92 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver ; Collateral circulation ; Inferior phrenic arteries ; Translobar vessels ; Portal anastomoses ; Aberrant hepatic arteries
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In korrosionsanatomischen Untersuchungen an menschlichen Lebern wurde geprüft, welche arterio-arteriellen Anastomosen zwischen den Aa. phrenicae inferiores und ästen der A. hepatica propria bestehen. Ferner werden Anastomosen zwischen den Stromgebieten der Aa. hepaticae dextra et sinistra beschrieben. 1. Die anatomisch-funktionelle Untersuchung der phrenico-hepatischen Anastomosen bringt neue detaillierte Aufschlüsse über die arterielle Versorgung des Leberorgans aus den Schlagadern des Zwerchfells. Solche Collateralen existieren regelhaft. Den größten Teil der phrenico-hepatischen Anastomosen liefert die A. phrenica inferior dextra. Die superioren und posterioren Segmente nehmen die meisten Collateralgefäße auf. Bei nahezu 10 % der untersuchten Fälle war über die Collateralen eine Füllung fast des gesamten arteriellen Systems der Leber möglich. 2. Anastomosen zwischen beiden Leberarterien gibt es in Form der sogenannten portalen Anastomosen (Hilusanastomosen), der translobären Anastomosen und der Kapselarterien.
    Notes: Summary A corrosion — cast anatomical study was performed on human livers. At first arterio-arterial anastomoses between the inferior phrenic arteries and branches of the main hepatic artery were investigated. Secondly, arterial communications between the right and left hepatic artery are described. 1. The anatomical-functional study of phrenico-hepatic anatomoses gives new detailed information on the arterial blood supply of the liver out of the phrenic arteries. These collaterals are a consistent finding. By far the largest part of the phrenicohepatic anastomoses is derived from the right inferior phrenic artery. The superior and posterior segments receive most of the anastomoses. In about 10 % of our cases we succeeded in filling almost the whole arterial system of the liver by injecting the inferior phrenic arteries. 2. There are three anastomotic pathways from the right hepatic artery to the left: the so-called portal anastomoses (hilar anstomoses), translobar vessels, and the capsular arteries.
    Type of Medium: Electronic Resource
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