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  • 1975-1979  (3)
  • 1920-1924
  • 1890-1899
  • Primidone  (2)
  • Anesthetics, local  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 218 (1978), S. 137-144 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Diphenylhydantoin ; Primidone ; Phenobarbital ; Plasma level ; Epilepsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Plasmakonzentration von Phenytoin wurde bei 45 Epileptikern, die nur dieses Medikament erhielten, bestimmt. Bei 20 weiteren Patienten, die auch Phenobarbital erhielten, wurde im Serum Dekonzentration der beiden Antiepileptika, bei 18 Patienten, die außerdem auch Primidon einnahmen, Dekonzentration der drei Medikamente bestimmt. Es wurde die Plasmakonzentration von Phenytoin auf die eingenommene Medikamentendosis bezogen und der Einfluß der gleichzeitigen Einnahme von Phenobarbital bzw. sowohl von Phenobarbital wie auch von Primidon auf die Phenytoinkonzentration analysiert. Aufgrund der eigenen Untersuchungsergebnisse können folgende Schlußfolgerungen gezogen werden: 1. Die Epileptiker können mit Bezug auf die Phenytoinkonzentration im Serum in zwei Gruppen unterteilt werden. In einer ersten Gruppe wird ein Gleichgewicht bei einem relativ hohen Phenytoinspiegel im Serum, bezogen auf eine bestimmte Medikamentendosierung, erreicht, in einer zweiten Gruppe besteht die Tendenz zu einer deutlich niedrigeren Plasmakonzentration bei gleicher Dosis. Beide Gruppen entsprechen ihrem Verhalten mathematisch einer exponentiellen Kurve, die für jede Gruppe spezifisch ist. 2. Bei gleichzeitiger Einnahme mit Phenytoin senkt Phenobarbital tendenzmäßig den Phenytoin-Plasmaspiegel. Aufgrund der vorgelegten Kurvenbilder kann man den zu erwartenden Phenytoinspiegel bei gleichzeitiger Verwendung beider Medikamente errechnen. 3. Wenn zusätzlich zum Phenytoin sowohl Primidone als auch Phenobarbital gegeben werden, senkt dies den Phenytoinspiegel weit mehr, als aus der alleinigen Gabe von Phenobarbital zu erwarten wäre.
    Notes: Summary The phenytoin plasma levels were measured in 45 epileptic patients whose only treatment was phenytoin. The plasma of 20 other patients receiving both phenytoin and phenobarbital was also tested for the concentration of these two drugs and 18 patients treated with phenytoin, phenobarbital and primidone were investigated in the same way. The results were used to calculate the plasma levels of phenytoin in relation to dosage and to measure the effect of the simultaneous use of phenobarbital on the phenytoin plasma levels and of primidone together with phenobarbital on phenytoin concentration. The results led to the following conclusions: The population of epileptic patients can be divided into 2 groups. In the first group the patients reach equilibrium at the relatively high phenytoin plasma level for a given dose of phenytoin, and in the second group the phenytoin plasma level tends to be significantly lower for parallel dosages. Both groups, in their behavior, obey mathematically an exponential graph specific for each group. Phenobarbital tends to lower the plasma phenytoin level when the two drugs are used simultaneously. It is also possible, by the graphs produced, to calculate the expected phenytoin plasma levels when using the drugs together. Primidone and phenobarbital together decrease the phenytoin level much more than expected from the effect of phenobarbital alone.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 218 (1978), S. 137-144 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Diphenylhydantoin ; Primidone ; Phenobarbital ; Plasma level ; Epilepsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Plasmakonzentration von Phenytoin wurde bei 45 Epileptikern, die nur dieses Medikament erhielten, bestimmt. Bei 20 weiteren Patienten, die auch Phenobarbital erhielten, wurde im Serum Dekonzentration der beiden Antiepileptika, bei 18 Patienten, die außerdem auch Primidon einnahmen, Dekonzentration der drei Medikamente bestimmt. Es wurde die Plasmakonzentration von Phenytoin auf die eingenommene Medikamentendosis bezogen und der Einfluß der gleichzeitigen Einnahme von Phenobarbital bzw. sowohl von Phenobarbital wie auch von Primidon auf die Phenytoinkonzentration analysiert. Aufgrund der eigenen Untersuchungsergebnisse können folgende Schlußfolgerungen gezogen werden: 1. Die Epileptiker können mit Bezug auf die Phenytoinkonzentration im Serum in zwei Gruppen unterteilt werden. In einer ersten Gruppe wird ein Gleichgewicht bei einem relativ hohen Phenytoinspiegel im Serum, bezogen auf eine bestimmte Medikamentendosierung, erreicht, in einer zweiten Gruppe besteht die Tendenz zu einer deutlich niedrigeren Plasmakonzentration bei gleicher Dosis. Beide Gruppen entsprechen ihrem Verhalten mathematisch einer exponentiellen Kurve, die für jede Gruppe spezifisch ist. 2. Bei gleichzeitiger Einnahme mit Phenytoin senkt Phenobarbital tendenzmäßig den Phenytoin-Plasmaspiegel. Aufgrund der vorgelegten Kurvenbilder kann man den zu erwartenden Phenytoinspiegel bei gleichzeitiger Verwendung beider Medikamente errechnen. 3. Wenn zusätzlich zum Phenytoin sowohl Primidone als auch Phenobarbital gegeben werden, senkt dies den Phenytoinspiegel weit mehr, als aus der alleinigen Gabe von Phenobarbital zu erwarten wäre.
    Notes: Summary The phenytoin plasma levels were measured in 45 epileptic patients whose only treatment was phenytoin. The plasma of 20 other patients receiving both phenytoin and phenobarbital was also tested for the concentration of these two drugs and 18 patients treated with phenytoin, phenobarbital and primidone were investigated in the same way. The results were used to calculate the plasma levels of phenytoin in relation to dosage and to measure the effect of the simultaneous use of phenobarbital on the phenytoin plasma levels and of primidone together with phenobarbital on phenytoin concentration. The results led to the following conclusions: The population of epileptic patients can be divided into 2 groups. In the first group the patients reach equilibrium at the relatively high phenytoin plasma level for a given dose of phenytoin, and in the second group the phenytoin plasma level tends to be significantly lower for parallel dosages. Both groups, in their behavior, obey mathematically an exponential graph specific for each group. Phenobarbital tends to lower the plasma phenytoin level when the two drugs are used simultaneously. It is also possible, by the graphs produced, to calculate the expected phenytoin plasma levels when using the drugs together. Primidone and phenobarbital together decrease the phenytoin level much more than expected from the effect of phenobarbital alone.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 307 (1979), S. 199-206 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Anesthetics, inhalation ; Anesthetics, local ; 5-Hydroxytryptamine ; Membrane lipids
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Although it is agreed that the bilayer lipid region of neural membranes is a principle site of action of general anesthetics, the nature of the action is somewhat controversial, and may depend on the structure of the membranes and the concentration of the anesthetics. Spin-labeled rat brain myelin membranes were shown to have higher order in their bilayer lipid region than that of synaptic plasma membranes, which was in turn higher than that of synaptic mitochondrial membranes, and corresponded to their respective contents of cholesterol (highest in myelin, lowest in mitochondria). Two broad discontinuities in the temperature dependence of the order parameter were observed in the bilayer lipids of all three membranes, a lower one between 12 and 20°C and a higher one between 32 and 38°C. Low concentrations of halothane (0.25 and 0.5 mM) and lidocaine (0.1 mM) increased the order in synaptic plasma membranes, but did not affect myelin or mitochondria membranes in the temperature range between 32 and 42°C. In synaptic plasma membranes the ordering effect of halothane switched to a fluidizing one between anesthetic concentrations of 0.75 and 1.1 mM. High concentrations (2.3 mM halothane and 10 mM lidocaine) decreased the order (fluidized) in all three membranes and was observed most clearly in the hydrophobic region of the lipid bilayer. 5-Hydroxytryptamine (5-HT) at 10−2 and 10−1 mM increased the order in synaptic plasma membranes and at some temperatures also in synaptic mitochondrial membranes, but not in myelin membranes. 5-HT antagonized the fluidizing effect of 2.3 mM halothane and 10 mM lidocaine in synaptic plasma membranes. The antagonism seemed to be only partial in the hydrophilic region of the bilayer lipids in mitochondrial membranes, but total in the hydrophobic region by 10−1 mM 5-HT. Although relatively high concentrations of 5-HT were used, the results showed that this neurotransmitter is able to influence the bilayer lipid fluidity particularly in synaptic plasma membranes. The results, furthermore, indicate that the biphasic dose-dependent effect on lipid fluidity of halothane and lidocaine occurs only in synaptic plasma membranes, and it is suggested that the difference between the degree of fluidity and the responses in the membranes investigated are due to differences in lipid compositions.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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