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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 344 (1977), S. 179-188 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastroduodenostomy ; Duodenogastric reflux ; Alkaline reflux gastritis ; Lysolecithin ; Bile acids
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 36 Schweinen wurde der C14-Gallensäurereflux und die Lysolecithinkonzentration im Magen nach Hemigastrektomie und verschiedenen Formen der Gastroduodenostomie (Billroth I) gemessen. Untersucht wurden die terminoterminale, die terminolaterale, die supraduodenale terminolaterale Anastomose sowie eine isoperistaltische Interposition von 15 bzw. 25 cm Jejunum. Nach allen Formen der direkten Gastroduodenostomie fanden sich signifikant gesteigerte intragastrale C14-Gallensäurenwerte und Lysolecithinkonzentrationen. Eine zusätzliche Jejunuminterposition verringerte diese Werte in-Abhängigkeit von der Länge des Interponats. Die Bedeutung des duodenogastralen Refluxes von Gallensäuren und Lysolecithin für die Ausbildung der alkalischen Refluxgastritis und das Stumpfcarcinom werden diskutiert. Die klinische Alternative einer primären Interposition in der Ulcuschirurgie wird dargestellt.
    Notes: Summary In 36 pigs the intragastric C14 bile acid reflux and the concentration of lysolecithin is measured following different types of hemigastrectomy and gastroduodenostomy. Termino-terminal, termino-lateral and supraduodenal termino-lateral anastomosisses were as well studied as an isoperistaltic jejunal transposition of 15 cm resp. 25 cm length.-After all types of direct gastroduodenostomy the amounts of intragastral C14 bile acids and lysolecithin were significantly elevated. An additional jejunal transposition decrease the reflux in relation to the length of the transposed jejunal segment. The importance of the duodenogastric reflex of bile acids and lysolecithin for the development of alkaline reflux gastritis and carcinoma of the gastric stump is discussed. For clinical purpose a replacement of the pyloric reflux barrier by a primary jejunal transposition in case of pylorectomy has to be discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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