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  • 1975-1979  (4)
  • Esophagojejunoplication  (3)
  • Endobrachyoesophagus (Barrett-Syndrom)  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 598-599 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Endobrachyesophagus (Syndrome, Barrett's) ; Stenosis, peptic esophageal ; Endobrachyoesophagus (Barrett-Syndrom) ; Peptische Oesophagusstenosen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus ist in aller Regel eine erworbene Zylinderepithelmetaplasie des distalen Oesophagus. Seine angeborene Variante ist sehr selten. Neben der malignen Entartung und dem Ulcus oesophagi ist die peptische Stenose die häufigste Komplikation. Sie entwikkelt sich einmal bei gleichzeitigem Vorliegen eines gastrooesophagealen Refluxes, zum anderen bei Auskleidung des distalen Oesophagus mit säurezernierender Magenschleimhaut. Während im 1. Fall eine Antirefluxoperation, z. B. in Form der Fundoplicatio, durchgeführt werden muß, steht die Reduzierung des Säurepotentials im Oesophagus im 2. Fall im Zentrum der chirurgischen Maßnahmen. Die eigenen Erfahrungen an insgesamt 42 peptischen Stenosen werden dargestellt.
    Notes: Summary Endobrachyesophagus is generally an acquired metaplasia of the columnar epithelium of the distal esophagus. It is very rare in its congenital form. Apart from malignant degeneration and esophageal ulcer, peptic stenosis is the commonest complication. This can develop as a result of the accompanying gastroesophageal reflux or through the lining of the distal esophagus with acid-producing gastric mucosa. While in the first case an antireflux operation, for example fundoplication, must be carried out, in the second case the main purpose of surgery is to reduce acid production in the esophagus. Details of 42 patients with peptic stenosis are set out.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 617-617 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagojejunoplication ; Oesophagojejunoplicatio
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In dem Film werden die pathophysiologischen überlegungen, die zur Entwicklung der Oesophagojejunoplicatio als Rekonstruktionsverfahren nach Gastrektomie geführt haben ebenso wie die operative Technik und die Ergebnisse dieses Verfahrens dargestellt.
    Notes: Summary In the movie the pathophysiological background, the surgical technique and the results of the esophagojejunoplication — a special method of reconstruction after total gastrectomy — are shown.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 343 (1976), S. 45-58 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagojejunoplication ; Total gastrectomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Dargestellt werden Indikation, operative Technik und klinische Ergebnisse der Oesophago-Jejunoplicatio.Bei 46 an derChirurgischen Universitätsklinik Göttingen operierten Patienten gab 20mal eine gutartige Grundkrankheit und 26mal ein Magencarcinom die Indikation zur totalen Gastrektomie ab. Wesen der Operationsmethode ist die Bildung einer Jejunummanschette, die um die Anastomose und terminalen Oesophagus gelegt wird. Besonderer Vorteil ist die Anastomosensicherheit; es wurden nur 3 blande verlaufende Insuffizienzen beobachtet (6,5 %). Die Operationsletalität betrug 8,5 %, die Gesamtrate an Komplikationen 26,1%. Bei 30 überlebenden Patienten konnte eine Nachuntersuchung durchgeführt werden, deren Ergebnisse vorgelegt werden. Nur in 7,9% dieser Patienten konnte ein jejunooesophagealer Reflux nachgewiesen werden.
    Notes: Summary Indications, surgical technique, and clinical results in esophagojejunoplication are shown. In 46 patients the indication for total gastrectomy in 20 cases was a benign disease and in 26 cases cancer of the stomach. An essential feature of this method is the construction of a jejunal cuff, which is drawn around the anastomosis and the terminal esophagus. Particular advantage is the security of the anastomosis; we have observed only three leakages and these were without complications (6.5 %). The fatality rate was 8.5 %, and the total rate of complications was 26.1 %. With 30 surviving patients a postoperative follow-up was carried out, the results of which are shown. Jejunoesophageal reflux occurred in only 7.9% of these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 726-727 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagojejunoplication ; Gastrectomy, total ; Oesophagojejunoplicatio ; totale Gastrektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Dargestellt werden Indikationen, Technik und Ergebnisse der Oesophagojejunoplicatio. Bei 39 an der Göttinger Klinik operierten Patienten gab 17mal eine gutartige Grunderkrankung und 23mal ein Magencarcinom die Indikation zur totalen Gastrektomie ab. Wesen der Operation ist die Bildung einer Jejunummanschette, die um Anastomose und terminalen Oesophagus gelegt wird. Besonderer Vorteil ist die hohe Anastomosensicherheit—nur 2 blande verlaufende Insuffizienzen — und die Verhinderung eines postoperativen pathologischen jejunooesophagealen Refluxes.
    Notes: Summary This paper gives details of indications for, and techniques and results of esophagojejunoplication. In 39 patients at the Goettingen clinic, there were 17 cases of benign diseases and 23 cases of stomach cancer. The essential feature of the operation is the use of a jejunum cuff around the anastomosis and the terminal esophagus. Particular advantages are the high degree of safety of the anastomosis-there were only two cases of insufficiency-and the prevention of postoperative pathologic jejunoesophageal reflux.
    Type of Medium: Electronic Resource
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