ISSN:
1435-1463
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary 1. As the usual classification of adenohypophyseal tumors did so far in many cases not lead to satisfactory conformity of the clinical and histological pictures, we considered the exact delimitation of the so-called “mixed type” as necessary. 2. Special histological signs of this type of tumor can be found in its architecture as well as in cytological details, pointing towards an incretory activity of same. 3. Histological findings correspond to our clinical and endocrinological analysis, both indicating, that the mixed type can be separated from the incretorily inactive chromophobous adenomas. 4. In comparison with the eosinophilic adenoma, likewise, typical differences may be found; segregation of the mixed type from the group of chromophobous tumors however appears more important, because till now it was incorporated in them. 5. The histological symptoms of the mixed type show relations to experimentally produced changes of the pituitary thus initiating a search for pathogenetic links between disturbances of the mixed type. 6. Considering the endocrinous activity of said tumors new therapeutical points of view have arisen.
Notes:
Zusammenfassung 1. Da die bisher übliche Klassifizierung der Hypophysenvorderlappengeschwülste in vielen Fällen zu keiner befriedigenden Übereinstimmung zwischen klinischem und histologischem Bild führte, erschien uns eine genauere Abgrenzung des sogenannten Mischtyps notwendig. 2. Als besondere histologische Merkmale dieses Geschwulsttyps können wir sowohl in der Architektur wie in cytologischen Einzelheiten Befunde erheben, die auf eine inkretorische Aktivität hinweisen. 3. Den histologischen Befunden entsprechen die Ergebnisse unserer klinischen und endokrinologischen Analysen, die in gleicher Weise ergaben, daß der Mischtyp vom inkretorisch inaktiven chromophoben Adenom abgegrenzt werden kann. 4. Gegenüber dem eosinophilen Adenom lassen sich ebenfalls charakteristische Unterschiede feststellen; die Heraussonderung des Mischtyps aus der Gruppe der chromophoben Geschwülste ist jedoch bedeutungsvoller, weil er bisher in dieser unterging. 5. Die histologischen Kennzeichen des Mischtyps weisen Beziehungen zu experimentell erzeugten Veränderungen der Hypophyse auf, die Anlaß geben, pathogenetische Zusammenhänge zwischen Störungen der endokrinen Peripherie und der Entstehung des Mischtyps zu suchen. 6. In Anbetracht der endokrinen Aktivität dieser Geschwülste ergeben sich für sie neue therapeutische Gesichtspunkte.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01234613
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