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  • (Na^+ + K^+)-ATPase  (3)
  • Emergency operation  (1)
  • Enzyme-vanadate-ouabain complex  (1)
  • Fluorescent probe  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Biomembranes 692 (1982), S. 187-195 
    ISSN: 0005-2736
    Keywords: (Na^+ + K^+)-ATPase ; Enzyme-vanadate-ouabain complex ; K^+-ouabain antagonism ; Mn^2^+ ; Nucleotide binding site ; Vanadate binding
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Biomembranes 770 (1984), S. 203-209 
    ISSN: 0005-2736
    Keywords: (Na^+ + K^+)-ATPase ; (Rat skeletal muscle) ; Fluorescent probe ; Na^+ pump determination ; Phosphatase
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    BBA - Enzymology 568 (1979), S. 265-269 
    ISSN: 0005-2744
    Keywords: (Facilitation of ouabain binding) ; (Na^+ + K^+)-ATPase ; Ouabain binding ; Vanadate interaction
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 69 (1998), S. 443-449 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Diverticular disease ; Emergency operation ; Prognostic factors ; Morbidity ; Mortality. ; Schlüsselwörter: Dickdarmdiverticulitis ; Notfalloperation ; Prognosefaktoren ; Morbidität ; Letalität.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. In einer retrospektiven Studie wurden die Prognosefaktoren bzgl. Morbidität und Letalität von 105 notfallmäßig operierten Patienten mit perforierter Dickdarmdiverticulitis untersucht. Bei unterschiedlichem Ausprägungsgrad der Diverticulitis (Hinchey-Klassifikation I: 8,6 %, II: 14,3 %, III: 57,1 %, IV: 20,0 %) betrug die Letalität 12,4 %. In der multivariaten Analyse waren die präoperative Sepsis mit Leukopenie und Leberfunktionsstörungen, kardiale Risikofaktoren und die Adipositas eigenständige prognoseverschlechternde Parameter. Bei gleichzeitig vorliegender Immunsuppression kam es zu einem deutlichen Anstieg der Letalität auf 33 %. Das Ausmaß der Peritonitis zeigte keinen Einfluß auf die Prognose. Das Operationsverfahren (Kontinuitätsresektion 12,4 %, Diskontinuitätsresektion 61,9 %, nicht resezierende Verfahren 25,7 %) hatte multivariat nur einen Einfluß auf die vermehrte Ausbildung allgemeiner Komplikationen.
    Notes: Summary. Morbidity and mortality after emergency procedures in 105 patients with perforated colonic diverticulitis were evaluated in a retrospective study. In different stages of diverticulitis (Hinchey classification: I, 8.6 %; II, 14.3 %; III, 57.1 %; IV, 20.0 %) mortality was 12.4 %. Preoperative sepsis syndrome with leucopenia and disturbed liver function, cardiac risk factors and obesity were independent prognostic factors in multiple logistic regression. Accompanied by immunosuppression the mortality rate remarkably increased to 33 %. The stage of peritonitis showed no influence on the prognosis. In multivariate analysis, surgical procedure (primary resection 12.4 %, Hartmann's procedure 61.9 %, non-resection procedures 25.7 %) showed influence only on increased general complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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