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  • Acute knee injury in pediatric patients  (1)
  • Children  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Knee surgery, sports traumatology, arthroscopy 1 (1993), S. 34-38 
    ISSN: 1433-7347
    Keywords: Sports ; Children ; Adolescents ; Knee injury ; Arthroscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Sports Science
    Notes: Abstract Within a 3-year period (1985–1988), 60 children and adolescents with knee injuries sustained mainly while skiing or playing football (soccer) underwent clinical examination, X-radiography and arthroscopy. Nearly all the patients still had open epiphyseal plates in the knee region. Arthroscopy revealed more severe intra-articular trauma than had been suspected on the basis of clinical findings. The skiing injuries most commonly involved anterior cruciate ligament tears, whereas injuries of the patellar retinaculum and medial meniscus lesions predominated in soccer injuries. On comparison with arthroscopic diagnosis, clinical diagnosis was erroneous in about 45%. The sost common mistaken clinical diagnosis was “medial meniscus tear”. Of the 60 knee joints subjected to arthroscopy, 40 were severely enough injured to warrant surgery. Only one had normal intra-articular findings. The study demonstrates that children and adolescents can suffer knee trauma requiring surgery, despite open growth plates. Downhill skiing and soccer are particularly risky sports in this respect. Therefore, sports injuries involving haemarthrosis are clearly an indication for arthroscopy, even in childhood and adolescence. Arthroscopy enables early identification of the type and extent of intra-articular trauma and subsequent early initiation of appropriate therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 11 (1998), S. 11-15 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Arthroskopie ; Kniegelenkverletzung beim Kind ; Traumatischer Hämarthros ; Key words Haemarthrosis ; Acute knee injury in pediatric patients ; Knee arthroscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: As shown in acute adult knee trauma, not all injuries can be evaluated in the first clinical examination. Only through arthroscopy can the additional findings that were first overlooked become evident. In knee trauma in children, the clinical diagnosis is also often inaccurate. Nevertheless, arthroscopy is accepted only with hesitation, despite the fact that as early as in the 1980s the problem of accuracy in clinical knee examinations after acute trauma in children was addressed by several authors and arthroscopy advised to improve the diagnostic results. In two groups of children and adolescents with unclosed growth plates, a study comparing the years 1985 to 1988 and 1987 to 1996 was performed. The patients were selected from our hospital. The age was 6 to 15 years. In these patients the discrepancy between clinical examination and arthroscopical data could be demonstrated. Regarding the two groups, 45% and 36%, respectively, showed different findings in clinical and arthroscopic investigations. Isolated as well as combined lesions often could only be identified through arthroscopy. The main finding were interligamentary anterior cruciate ligament lesions, medial collateral ligament injuries and meniscal lesions. Patella luxations with retinaculum ruptures and osteochondral flakes not seen in clinical investigation were found through arthroscopy. Hemarthrosis was the most decisive predictor in severity of injury. Despite modern imaging techniques such as MRI, arthroscopy is exceptionally significant because it is simultaneously a diagnostic and therapeutic procedure. This more and more established conclusion should lead to further incorporation of arthroscopy in the managment of acute knee trauma in both children and adolescents.
    Notes: Von frischen Kniegelenkverletzungen des Erwachsenen ist bekannt, daß bei der klinischen Erstuntersuchung häufig nicht alle Befunde erfaßt werden. Erst durch die Arthroskopie wird der Nachweis zusätzlicher, übersehener Befunde geführt. Auch für das verletzte kindliche Kniegelenk ist die geringe Treffsicherheit der klinischen Diagnose bekannt. Trotzdem wurde der Einsatz der Arthroskopie zunächst nur zögernd akzeptiert. Dabei wurde schon in den 80er Jahren von verschiedenen Autoren auf die Problematik der klinischen Kniegelenkuntersuchung bei akuten Verletzungen im Wachstumsalter sowie auf die Bedeutung der Arthroskopie zur Optimierung der Diagnostik hingewiesen. An 2 verschiedenen Gruppen von Kindern und Jugendlichen mit noch offenen bzw. noch nicht geschlossenen Wachstumsfugen der Jahre von 1985–1988 und 1987–1996 wurde eine vergleichende Untersuchung durchgeführt. Es handelte sich dabei um Kinder und Jugendliche aus dem klinikeigenen Krankengut im Alter zwischen 6 und 15 Jahren. Anhand dieses Patientenguts wurde die Diskrepanz zwischen dem klinischen Erstbefund und der Befunderhebung durch Arthroskopie aufgezeigt. Die Differenz zwischen dem klinischen Erstbefund und der arthroskopisch erhobenen Diagnose lag in der ersten Gruppe bei ca. 45% und in der 2., später untersuchten Gruppe bei ca. 36%. Sowohl isolierte als auch kombinierte Verletzungen waren erst durch die Arthroskopie erfaßt worden. Im Vordergrund standen dabei ligamentäre vordere Kreuzbandrupturen, mediale Seitenbandverletzungen und Meniskusläsionen. Patellaluxationen mit Retinaculumrupturen sowie mit osteochondralen Fragmenten, die der klinischen Erstuntersuchung entgangen waren, wurden ebenfalls in beiden Gruppen erst durch die Arthroskopie nachgewiesen. Der Hämarthros erwies sich als wichtigster Hinweis auf den Schweregrad der Verletzung. Trotz der neuen, bildgebenden Techniken, wie dem MRI, kommt dem Einsatz der Arthroskopie auch am wachsenden Kniegelenk aufgrund der gleichzeitigen diagnostischen und therapeutischen Möglichkeiten eine besondere Bedeutung zu. Diese zunehmend etablierte Feststellung soll der Anlaß dafür sein, die Arthroskopie generell in das Management akuter Kniegelenkverletzungen im Wachtumsalter einzubeziehen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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