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  • Acyclovir resistance  (1)
  • Asthma treatment  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Herpes simplex virus ; Acyclovir resistance ; Foscarnet
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The case of a 25-year-old homosexual man with large inguinal and perianal ulcers is reported. He had been pretreated extensively with acyclovir. Herpes simplex virus (HSV) was identified in the ulcer tissue byin-situ hybridization. No clinical improvement with acyclovir but a prompt response to foscarnet was noted. In a relapse after 11 weeks an acyclovir-resistant HSV type 2 was isolated. Again, a prompt response to foscarnet was noted. The case is presented in detail, and the clinical impact of resistance of HSV to acyclovir is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1750
    Keywords: Theophylline ; Neo-Biphyllin® Retard ; Bronchodilating drugs ; Salbutamol ; Asthma treatment ; Slow-releasing coated tablets
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im gekreuzten Doppelblindversuch haben wir 14 Asthmatikern 4 Neo-Biphyllin® Retard- (Seebach, Zürich, Schweiz) bzw. Placebo-Dragées des Morgens an zwei aufeinander folgenden Tagen verabreicht. Um ein minimales Pool von cAMP zu erzeugen, ist der Retard-Dragées-Einnahme stets die Inhalation einer minimalen Dosis Salbutamol (0.4 mg) vorangegangen. Inspiratorische Vitalkapazität, Sekundenvolumen, arterieller PO2 und PCO2 sowie Theophyllin- und Proxyphyllin-Plasmaspiegel sind vor Inhalation, sowie 10, 75 und 135 min nach Einnahme der Retard-Dragées gemessen worden. Die durch die unterschwellige Salbutamoldosis erzeugte Sofortdilatation war in den Placebo-Versuchen 75 min nach Dragées-Einnahme zum großen Teil, 135 min nachher vollständig abgeklungen. Ähnlich verhielt es sich mit der Salbutamol-induzierten arteriellen Hypoxämie und Hypokapnie. In den Neo-Biphyllin®-Versuchen hingegen blieb die Salbutamol-erzeugte Bronchodilatation 75 und 135 min nach Dragées-Einnahme voll erhalten. Therapeutisch wirksame Plasmaspiegel sind für Proxyphyllin 75 min, für Theophyllin 135 min nach Dragées-Einnahme beobachtet worden. Eine von anderen Autoren verzeichnete Verschlimmerung der Hypoxämie bzw. der Hypokapnie durch Theophyllin ließ sich in unseren Versuchen nicht bestätigen. Neo-Biphyllin®-Retard-Dragées bieten gegenüber gewöhnlichen Theophyllin-(z. B. Aminophyllin-) Retard-Dragées u. a. folgende, praktisch wichtige Vorteile: 1) Höchst seltene, kaum limitierende Nebenwirkungen bei Xanthin-Plasmaspiegeln, die weit über 20 mg/l liegen und somit optimale CAMP-erhaltende Wirkung entfalten können. 2) Im Gegensatz zu Aminophyllin (=Euphyllin) ist im Neo-Biphyllin®-Präparat der Komponent Theophyllin leicht wasserlöslich in neutralem Milieu. Die unberechenbare Menge von im Magen ausgefälltem, inaktiviertem Theophyllin fällt somit bei Neo-Biphyllin® nicht ins Gewicht. 3) Trotz der Retard-Freigabe von Theophyllin ans Blut im Verlauf von etwa 2 Stunden wirkt Neo-Biphyllin® schon etwa eine Stunde nach Dragées-Einnahme broncholytisch dank der rasch resorbierten Proxyphyllin- und Diprophyllin-Fraktion. Die erwähnten 3 Punkte zeigen die Überlegenheit von Neo-Biphyllin® gegenüber dem weltweit verbreiteten, aber unberechenbaren Aminophyllin (=Euphyllin) und anderen Theophyllinpräparaten.
    Notes: Abstract Four coated tablets were administered to 14 asthmatic patients with stable reversible bronchial obstruction. These were either Neo-Biphyllin® Retard (Seebach, Zurich) (1 tablet containing 112.5 mg diprophylline, 112.5 mg proxyphylline and 75 mg of pure theophylline in a slow-releasing form) or placebo in coated tablets, on 2 consecutive days in a double blind crossover trial following a 15-min inhalation period with two drops of Salbutamol (400 µg). Vital capacity (VC), forced expiratory volume of the first second (FEV1), arterial PO2 and PCO2 were measured before, 10, 75, and 135 min after swallowing the four coated tablets. Ten out of 14 patients had plasma levels of proxyphylline and theophylline determined at the same intervals. The results obtained indicated that Neo-Biphyllin® Retard further increased the Salbutamol-induced improvement of VC and FEV1 at 75 and 135 min, the differences from the 10th to the 75th min and from the 75th to the 135th min in relation to those of the placebo trial being statistically significant (p〈0.05 and p〈0.005). FEV1 means were 1203±436 ml (before), 1745±536 ml (10 min after), 1815±584 ml (75 min after), 1799±602 ml (135 min after swallowing the coated tablets) for the Neo-Biphyllin® Retard trial, 1310±551 ml, 1853±705 ml, 1696±709 ml, and 1417±720 ml for placebo. The Neo-Biphyllin® Retard coated tablets did not change significantly either the Salbutamol-induced hypoxemia or the hypocapnia. Signs of an interaction between a very low dose of Salbutamol and diphosphoresterase inhibiting theophylline in man are given. Plasma levels for proxyphylline were found to be in a therapeutic range after 75 min (9.9±7.5 mg/l), the theophylline fraction reaching optimal plasma levels of 8.8 ± 3.8 mg/l 135 min after administration according to its sustained release. The advantages of Neo-Biphyllin® Retard are: (1) the low incidence of side-effects even when plasma levels are higher than 20 mg/l considering the total of all theophylline fractions, (2) its neutral behavior when dissolved in water, (3) the rapid onset of strong bronchodilation, and (4) its long sustained action. We find this drug definitely superior to the traditional aminophylline slow-releasing tablets.
    Type of Medium: Electronic Resource
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