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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Malignant paraganglioma ; Recombinant interferon alfa ; Somatostatin-Analogue ; Alpha-methyl-para-tyrosin (MPT, Metyrosin)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We present a case report on a 35-year-old patient in whom a malignant sympathetic paraganglioma of the organ of Zuckerkandl was the cause of severe hypertension with excessive perspiration at night. Since curative surgery was not possible medical treatment was initiated. Interferon alfa 2b (Intron A, Essex Pharma) and the somatostatin-analogue SMS 201–995 (Sandostatin, Sandoz) had no effect on catecholamine production and progression of the tumor. Treatment with alpha-methyl-para-tyrosin (MPT, [Metyrosin], Demser, MSD) turned out to be an effective and well tolerable therapy in this patient with peritoneal carcinosis. Clinical and hormonal progression of the paraganglioma resumed only after two years of therapy, which constitutes the longest documented period of time of successful MPT treatment. The superior efficacy of MPT in our patient should encourage postoperative medical treatment with MPT in malignant pheochromocytoma or malignant paraganglioma, particularly when the tumor turns out to be resistent to alpha blocking drugs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 40 (1999), S. 876-879 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Takayasu-Syndrom ; Aortitis ; Arteriitis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Wir stellen eine 38jährige Patientin vor, die mit unklarer Schwäche und Gewichtsabnahme über einen Zeitraum von 8 Monaten stationär aufgenommen wurde. Leitbefunde für die Diagnose Takayasu-Arteriitis waren die typische allgemeine Symptomatik wie Abgeschlagenheit, Arthralgien, Dyspnoe und Gewichtsverlust, sowie die richtungsweisenden Laborbefunde mit starker Erhöhung der Entzündungsparameter und leichter Anämie und schließlich die pathologischen Befunde in der Dopplersonographie und der Kernspintomographie des Thorax. Die Therapie wurde mit hochdosierter Glukokortikoidgabe begonnen. Unter Reduktion des Prednisolons traten erneut Beschwerden auf. Nach erfolgloser Gabe von Methotrexat wurde eine immunsuppressive Behandlung mit Cyclophosphamid eingeleitet. Differentialdiagnostisch wurden eine Myositis, ein neoplastisches Geschehen, infektiöse Ursachen und autoimmunologische Erkrankungen diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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