ISSN:
1435-2451
Keywords:
Resection, colorectal
;
Antibiotic preparation
;
Resection, Clorectal, rate of complications
;
Colon-Rectum-Resektion
;
Antibioticavorbereitung
;
Komplikationsrate
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung In 14 Jahren wurden unter 2727 Eingriffen am Colon und Rectum 897 einzeitige Colon- und Rectum- Resektionen ohne entlastende Colostomie wegen Carcinoms bzw. Sigmadiverticulitis durchgeführt. Bei standardisierter Dickdarmvorbereitung verabreichten wir neben vollbilanzierter Diät, Laxantien und Einläufen 9 g Neomycin® und 1,8 g Achromycin® an 2 Tagen. Anastomoseninsuffizienzen traten in 4% auf, Wundheilungsstörun-gen in 12,5%, Serome mit eingerechnet. Die Gesamtletalität postop. belief sich auf 5,7%, wobei die aus lokaler Ursache 1,3% bei Tumoren, 1,2% bei Sigmadiverticulitis ausmacht. Die postoperative Verweildauer betrug nach Carcinom-Resektion 15 Tage, nach Diverticulitis-Resektion 19 Tage.
Notes:
Summary Out of a total of 2727 operations of the large bowel because of tumors and inflammatory disease, performed over a 14-year period, 897 were one-stage resections of the colon and rectum without relaxing colostomy. Standard preoperative preparation of the bowel consists of a balanced diet, laxatives, and enema supplemented by 9 g Neomycin® and 1.8 g Achromycin®, within a 2-day period. Disturbances in wound healing occurred in 12.5%, seroma included. Anastomotic insufficiency occurred in 4%, and fatal fecal peritonitis due to tumors in 1.3% and due to diverticulitis in 1.2%. Total mortality was about 5.7%. Postoperative hospitalization after resections because of tumors was 15 days and because of diverticulitis, 19 days.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01579395
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