Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Atrio-ventricular shunt operation  (1)
  • Cardiopulmonary recompensation  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 207 (1974), S. 279-287 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Hydrocephalus communicans ; Circulation of CSF ; Cisternoscintigram ; Atrio-ventricular shunt operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus einem Kollektiv von 56 Patienten mit primär-chronischen Krankheitsverläufen und den Merkmalen POS und/oder spastische Para-/Tetraparese wurden 29 Patienten erfaßt, die nach üblichen cisternoszintigraphischen Kriterien schwere (21 Patienten) bis sehr schwere (8 Patienten) Liquorzirkulationsstörungen aufwiesen, die ätiologisch unklar blieben. 12 dieser Patienten mit zusätzlich pathologischem PEG (Hydrocephalus communicans vorwiegend ohne Außenluftfüllung) erhielten eine atrio-ventrikuläre Liquordrainage. Nur einer der Patienten wurde dadurch gebessert. Ein pathologisches Aktivitätsmuster im Cisternoszintigramm hat also unabhängig von seinem Schweregrad noch keinen Krankheitswert. Danach ist die Indikation zur Shunt-Operation vor allem bei alten Patienten mit pathologischer Liquorzirkulation ohne nachweisbare Ursache nicht befriedigend zu stellen. Die mögliche Verbesserung der Indikationsstellung wird diskutiert.
    Notes: Summary A study of 56 patients with primary chronic general impairment of mental functions and/or para- or tetraparesis was made. Cisternoscintigraphic examination in 29 of these patients demonstrated a severe disturbance of the CSF circulation of unknown etiology; 12 of these, all of whom had pathological pneumoencephalograms, were treated surgically by means of atrioventricular shunts and only one improved after operation. Thus, a pathological cisternoscintigraphic activity pattern does not imply that the patient will be benefited by a shunt operation. Accordingly, the treatment of communicating hydrocephalus, even if severe, in old patients with a cisternoscintigraphically demonstrated pathological CSF circulation of unknown etiology, should be considered with caution and with only 8.3% hope of improving the condition of the patient.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 776-776 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Continuous AV hemofiltration ; Cardiopulmonary recompensation ; Humoral factor elimination ; Spontane AV-Hämofiltration ; Kardiopulmonale Rekompensation ; Metabolitenelimination
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 37 schockierten, überwässerten Patienten verbesserte sich der Schockindex von 1,18 auf 0,86 4 h nach Beginn einer kontinuierlichen AV-Hämofiltration und blieb während der nächsten 48 h bei 0,8 stabil. Der ZVD fiel gleichzeitig unter einer Minusbilanz von 20–48 ml/h von 16,8 cm H2O auf 12,4. Bei einem Ultrafiltrat (UF) von 500 ml/h blieb das Kreatinin stationär; die Spontandiurese der polyurischen Patienten nahm geringfügig ab. PO, und PCO2 verbesserten sich im gleichen Zeitraum signifikant. Im OF wurde ein Proteingehalt von 1,7 g/1 gefunden, wobei auch großmolekulare Eiweiße den Filter passierten. Erhöhte Serumwerte von Thromboxan BZ und 6 Keto PGF 1 Alpha wurden durch Eliminierung im OF signifikant gesenkt.
    Notes: Summary In 37 overhydrated patients in shock, the shock index (pulse respiratory rate) dropped significantly from 1.8 to 0.86 4 h after CAVH was started and remained stable at 0.8 for the next 48 h. At the same time, under negative fluid balance of 20–48 ml/h, the central venous pressure dropped from 16.8 to 12.4. At a filtration rate of 500 ml/h, uremia can be sufficiently compensated with little effect on spontaneous diuresis. The P02 and PCO2 improved significantly during the first 48 h of CAVH. A protein concentration of 1.7 g/l, with a significant proportion of high-molecular-weight protein, could be found in the ultrafiltrate. High serum levels of thromboxan BZ and 6-Keto PGF 1-a were lowered significantly during CAVH.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...