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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 353 (1980), S. 155-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic stenosis ; Barrett's syndrome ; Endobrachyesophagus ; Fundoplication
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 118 peptischen Stenosen, die zwischen 1970 und 1979 zur Behandlung kamen, waren 89 (75,4%) im Zusammenhang mit einem Endobrachyoesophagus, d. h. im Verlauf einer primären Refluxkrankheit, entstanden, 26 als Folge einer sekundären Refluxkrankheit ohne Endobrachyoesophagus. In drei Fällen mußte die peptische Stenose als Resultat einer lokalen Säureproduktion gedeutet werden. Die Therapie erfolgte konservativ (Bougierung und Cimetidin/Antacida) oder operativ (Bougierung und Fundoplicatio). Die Therapieergebnisse waren je nach Stenosetyp unterschiedlich. Bei hochsitzenden Stenosen (mit Endobrachyoesophagus) waren gute Ergebnisse unter konservativer Therapie in 39,3%, unter operativer Therapie in 67,3% der Fälle erreichbar. Die Ergebnisse bei den terminalen Stenosen waren vergleichbar (konservative Therapie 45,5%, operative Therapie 60%). Die retrospektive Analyse der Therapieversager zeigt, daß vorwiegend narbige Stenosen schlechtere Ergebnisse zeigen als floride Stenosen mit frischer Oesophagitis.
    Notes: Summary Of 118 patients treated for peptic stenosis between 1970 and 1979, 89 cases (75.4%) had developed in connection endobrachyesophagus, i. e., as the result of primary reflux disease; 26 cases were the consequence of secondary reflux disease without endobrachyesophagus. In three cases the peptic stenosis had to be explained as the result of a local acid secretion. The treatment which followed was conservative (bougienage + Cimetidine/Antacids) or operative (bougienage + fundoplication). The results of the therapy varied according to the type of stenosis. In cases where the stenosis was located in the upper part (endobrachyesophagus), good results could be achieved with conservative therapy in 38.3% and with operative therapy, in 67.3%. The results were worse in terminal stenosis (conservative therapy, 45.5%; operative therapy, 60%). Retrospective analysis of unsuccesful treatment shows that predominantly scarred stenosis shows worse results than florid stenosis with recent esophagitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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