Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Colles' fracture ; Distal radius fracture ; Biomechanics ; Pin fixation ; Kirschner wire osteosynthesis. ; Schlüsselwörter: Distale Radiusfraktur ; Colles-Fraktur ; Biomechanik ; Kirschner-Draht.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Im Rahmen einer experimentellen Studie werden die biomechanischen Eigenschaften der kombinierten Kirschnerdraht-Osteosynthese (KDO) bei der dorsal instabilen, distalen Radiusfraktur analysiert. Bei dieser Osteosynthese handelt es sich um ein übungsstabiles Verfahren, das in der Chirurgischen Universitätsklinik Heidelberg seit 1989 routinemäßig bei der instabilen Colles-Fraktur des distalen Radius zum Einsatz kommt. Zur Beantwortung von klinischen Fragestellungen mußte eine wissenschaftliche Grundlage für das biomechanische Funktionsprinzip der kombinierten KDO und ihrer einzelnen Komponenten geschaffen werden. Zur Simulation der Colles-Fraktur wurde ein Osteotomiemodell am Leichenunterarm entwickelt. Dieses wurde nacheinander mit den verschiedenen KDO-Typen versorgt und in den 4 Hauptbelastungsrichtungen mit einer Universalprüfmaschine auf ihre Stabilität getestet. Die kombinierte KDO vereinigt die Vorteile der volaren Stabilität der konventionellen KDO mit der hohen dorsalen Stabilität der dynamischen Spickung. Das wesentliche Funktionsprinzip der dynamischen Kirschner-Drähte (KD) bzgl. der axialen Stabilität besteht in der Reposition der Trümmerzone und damit Wiederherstellung der corticalen Kraftübertragung. Die dynamischen KD besitzen neben ihrer stabilisierenden Wirkung auch einen Repositionseffekt. Desweiteren ergaben die Experimente Aufschlußüber operationstechnische Aspekte, die zur Vermeidung von Fehlern bei der klinischen Anwendung führten. Auf der Basis der experimentellen Befunde konnte die klinische Operationstechnik optimiert und standardisiert werden.
    Notes: Summary. In an experimental study, the biomechanical qualities of the combined Kirschner wire osteosynthesis (KWO) in the unstable Colles' fracture were analyzed. This type of pin fixation is our preferred osteosynthesis in the treatment of unstable Colles' fracture because it allows immediate functional therapy. It represents a modification of Kapandji's dynamic KWO, compensating for the insufficient volar stability by means of the conventional static KWO. Clinical experience according to the anatomical and functional results, was very encouraging suggesting that a clinical concept based on the biomechanical principles of combined KWO and its single components should be constituted. Simulation of the unstable Colles' fracture was realized by dorsal wedge osteotomy of the distal end of the radius using cadaveric material. This fracture model was subsequently pinned using the different KWO types and tested by a standardized vector energy testing device regarding its stability in the four main loading directions. The combined KWO unifies the advantage of volar stability of the conventional KWO with the high dorsal stability of dynamic KWO. The main functional principle of dynamic KWO with regard to its axial stability consists in the repositioning of the dorsal bone fragmentation zone and hence the reconstitution of cortical load transmission. Besides its good stabilization, dynamic KWO also leads to optimal alignment of the distal metaphyseal fragment. Furthermore, the experiments yielded important information about technical aspects of the surgical procedure, which helps us to avoid anatomical and functional deficiencies. Based on these experimental findings, the surgical technique of combined KWO was standardized.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Distal radius fracture ; Biomechanics ; Biocompatible osteosynthesis ; Injection osteosynthesis. ; Schlüsselwörter: Distale Radiusfraktur ; Biomechanik ; biokompatible Osteosynthesen ; Injektionsosteosynthese.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Ziel der vorliegenden experimentellen, biomechanischen Arbeit war es, biokompatible Osteosynthesen bei der distalen Radiusfraktur Typ Colles zu entwickeln und auf ihre Stabilität hin zu testen. Dabei diente ein Keilosteotomiemodell des distalen Radius am humanen Unterarmpräparat sowohl für die Entwicklung der Operationstechnik wie auch für die Überprüfung der Stabilität der Osteosynthesen. Basis für die projektierten biokompatiblen Osteosynthesen waren kommerziell verfügbare Materialien, die entweder biodegradabel waren oder eine osteokonduktive Eigenschaft besaßen. Es wurden insgesamt 4 Osteosyntheseformen mit dem derzeitigen klinischen Standard der konventionellen kombinierten Kirschnerdraht-Osteosynthese verglichen. Es konnte gezeigt werden, daß mit Hilfe biokompatibler Materialien Osteosynthesen entwickelt werden konnten, die sich sowohl in minimal-invasiver Technik verwirklichen lassen als auch im Vergleich zur kombinierten Kirschnerdraht-Osteosynthese (KDO) eine ausreichende Stabilität aufwiesen. Dabei wies die Injektionsosteosynthese die größten Vorteile bei der Invasivität und Stabilität auf. Aufgrund neuer Entwicklungen im Bereich injizierbarer Osteosynthesematerialien erscheint hier die beste Perspektive bzgl. der klinischen Realisation und damit Weiterentwicklung konventioneller Osteosynthesen bei der Radiusfraktur gegeben.
    Notes: Summary. The following experimental study was conducted to develop biocompatible methods of osteosynthesis in fractures of the distal radius and to evaluate their stability. A model of dorsal wedge osteotomy in the distal radial metaphysis was used to develop the surgical technique and to test the stability of the alternative methods of osteosynthesis. The concept for this model was based on commercially available materials which were either biodegradable or osteoconductive. Four different forms of biocompatible osteosynthesis were compared to combined Kirschner wire osteosynthesis (KWO), our preferred method of treatment of unstable Colles fracture. Biocompatible osteosynthesis was achieved with an invasivity and stability comparable to that of KWO. In conclusion, injection osteosynthesis exceeded the other biocompatible methods of osteosynthesis in all respects. Regarding the recent developments in injectable materials for osteosynthesis it offers the best perspective for clinical application.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Dynamic hip screw ; Different osteotomies ; Stability examination ; Loading capacity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 32 Leichenfemora wurden durch standardisierte Osteotomien stabile, relativ instabile und völlig instabile Frakturen (nach Evans) imitiert. Nach Versorgung durch DHS-Osteosynthese wurden die Präparate einer Stabilitätsprüfung unterzogen. Zyklische Belastungen wurden jeweils um 500 N bis zur maximalen Belastbarkeit (Bruchlast) gesteigert. Zudem wurde die plastische Verformung bei 2000N gemessen. Dabei ergaben sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den 3 Osteotomieformen. Die mittlere maximale Belastbarkeit war allerdings bei der Gruppe mit de m völlig instabilen Osteotomietyp statistisch signifikant kleiner als die bei den beiden anderen Gruppen. Jedoch erlaubt selbst der bei der Bestimmung der maximalen Belastbarkeit ermittelte niedrigste Einzelwert mit 2275 N dem Normalgewichtigen postoperative Vollbelastung.
    Notes: Abstract Standardized osteotomies were performed to mimic fractures classified as (a) stable, (b) partly unstable and (c) complete unstable (according to Evans) in 32 postmortem femoral bones. The stability of all preparations was examined after the performance of an osteosynthesis with a dynamic hip screw. Cycled loadings were increased stepwise every 500 N to the maximum loading capacity (load of facture). In addition, the distorsion at 2000 N was measured. There were no statistically significant differences between the three groups (a), (b), and (c). The average maximum load capacity was significantly lower in group (c) than in groups (a) and (b). Nevertheless, the lowest value (2275 N) recorded for the maximum loading capacity in our study means that in a normal weight person full weight-bearing can be allowed postoperatively.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...