Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 52 (1974), S. 433-436 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Gastrin ; gastric secretion ; calcium ; normal subjects ; duodenal ulcer ; Zollinger-Ellison syndrome ; Gastrin ; Magensekretion ; Calcium ; Normalpersonen ; Ulcus duodeni ; Zollinger-Ellison-Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß einer induzierten Hypercalcämie auf die Serumgastrinspiegel und die Magensekretion wurde bei Normalpersonen, Patienten mit Ulcus duodeni und Patienten mit Zollinger-Ellison-Syndrom untersucht. Bei allen Patientengruppen kommt es während der Calciumgluconatinfusion zu einem signifikanten Anstieg der Serumgastrinspiegel. Patienten mit Ulcus duodeni schütten jedoch 2–3mal soviel Gastrin während einer Hypercalcämie aus wie Normal-personen, während die Gastrinausschüttung bei Patienten mit Zollinger-Ellison-Syndrom ein Vielfaches der von Ulcus duodeni-Patienten beträgt. Die integrierte Säureausschüttung während Hypercalcämie ist bei Ulcus duodeni-Patienten ca. 5fach höher als bei Kontrollpersonen. Diese Untersuchungen zeigen, daß die Calcium-induzierte Magensekretion, zumindestens teilweise, durch eine Gastrinfreisetzung hervorgerufen wird.
    Notes: Summary We studied the effect of hypercalcemia on the serum gastrin concentration and gastric secretion in normal man, duodenal ulcer patients and patients with the Zollinger-Ellison syndrome. All subjects showed a significant increase of serum gastrin concentrations during calcium infusion. Patients with duodenal ulcer showed a 2- to 3-fold higher gastrin output during hypercalcemia than normal subjects, but the gastrin output in patients with Zollinger-Ellison syndrome was much higher compared to patients with duodenal ulcer. The integrated gastric secretory response to hypercalcemia is 5-fold higher in duodenal ulcer patients compared to normal subjects. These studies show that, at least in part, the calcium-induced gastric secretion is caused by gastrin release.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Extragastric gastrin ; Calcium ; antrectomy ; Extragastrales Gastrin ; Calcium ; Antrektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 20 magengesunden Normalpersonen, 8 Patienten nach Antrektomie und Gastroduodenostomie (Billroth I), 12 Patienten nach Antrektomie und Gastrojejunostomie (Billroth II) sowie 9 Patienten nach totaler Gastrektomie und Ösophagojejunostomie untersuchten wird den Einfluß einer induzierten Hypercalcämie auf die Serumgastrinspiegel, gemessen mittels Radioimmunassay, und die Säuresekretion des Magens. Bei Normalpersonen stimuliert Calcium die Magensekretion und die Gastrinfreisetzung. Nach Antrektomie wird die Säuresekretion durch Calcium weiterhin stimuliert ohne deutliche Erhöhung der Serumgastrinspiegel. Nach totaler Gastrektomie fällt die basale Serumgastrinkonzentration weiter ab, Calcium bewirkt auch hier keine Freisetzung von Gastrin. Die hier erhobenen Befunde bestätigen früher geäußerte Vermutungen, daß die calciuminduzierte Säuresekretion neben einer Gastrinfreisetzung von Antrum vor allem durch direkte Einwirkung auf die Parietalzellen hervorgerufen wird. Intestinales Gastrin wird beim Menschen während der Hypercalcämie nicht freigesetzt.
    Notes: Summary The effect of induced hypercalcemia on serum gastrin concentrations, measured by radioimmunoassay, and gastric acid secretion was studied in 20 healthy subjects, 8 patients after antrectomy and gastroduodenostomy (Billroth I), 12 patients after antrectomy and gastrojejunostomy (Billroth II) and in 9 patients after total gastrectomy and esophagojejunostomy. In normal man calcium stimulates gastric secretion and gastrin release. After antrectomy gastric secretion is still stimulated by calcium without changing serum gastrin levels. After total gastrectomy basal serum gastrin concentration is further reduced; calcium does not liberate gastrin. These results show that calcium-induced gastric secretion is caused by direct action at the parietal cell level besides the gastrin release from the antrum. In man, extra antral gastrin cannot be released by induced hypercalcemia.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 429-433 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tube caecostomy ; Healing ; Complications ; Selbstheilende Coecalfistel ; Heilungsverlauf ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 83 Patienten wurde nach distalen Dickdarmresektionen eine Entlastung des Dickdarmes mit einer selbstheilenden Caecalfistel nach Stelzner vorgenommen. Neben 26 tiefen anterioren Resektionen wurden 54 anteriore Resektionen und 3 linksseitige Hemicolektomien entlastet. 10,8% der Fisteln mußten operativ verschlossen werden. Anastomoseninsuffizienzen traten in 3,8% der Fälle klinisch in Erscheinung. Die selbstheilende Coecalfistel erweist sich als wirksames Verfahren zur Anastomosenentlastung und zeigt eine geringere Eigenkomplikationsrate als die protektive Kolostomie. Kolostomie.
    Notes: Summary A retrospective study of 83 patients who underwent caecal fistula as described by Stelzner during the five-year period between 1979 to 1984 was carried out. 26 fistulas were performed after low anterior resection, 54 after anterior resection and 3 after left hemicolectomy. In 10.8% the operative closure of the fistula was necessary. An anastomotic insufficency could be recognized clinically in 3.8%. The overall complication rate was 21.7%. The caecal fistula seems to be an effective procedure with a lower complication rate than the temporary colostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 607-607 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Indication for operation ; Complications ; Rate of marginal ulcers ; Indikationsstellung ; Komplikationen ; Rezidivrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Chirurgischen Uni-Klinik Göttingen wurden von 1976–1983 40 Patienten mit einem Ulcus pepticum jejuni diagnostiziert. Eine transthorakale Vagotomie wurde 12mal durchgeführt. Die Indikationsstellung richtete sich nach der Größe des Restmagens, der Magenentleerung, der Anamnese und dem Ausschluß endokriner Ursachen. Postoperative Komplikationen traten in 4 Fällen auf (Pleuraerguß, Dystelektase). 1 Patient verstarb an einer Oesophagusvaricenblutung. 3 Patienten wiesen Rezidive auf, 2 Nachresektionen waren erforderlich. Die transthorakale Vagotomie ist im Vergleich zur Nachresektion risikoärmer. Die Rezidivrate beträgt etwa 10%. Präoperative Diagnostik zum Ausschluß endokriner Störungen ist erforderlich.
    Notes: Summary At the Department of Surgery of the University of Göttingen, 40 patients were diagnosed from 1976–1983 as having a jejunal peptic ulcer. In 12 patients transthoracic vagotomy was performed, depending on the size of the remaining stomach, undisturbed passage, anamnesis, and exclusion of endocrine disorders. Postoperative complications were seen in 4 patients (pleural exudate, dystelectasis), and 1 patient died of gastrointestinal bleeding (liver cirrhosis). Marginal ulcers were seen in 3 patients; two re-resections were necessary. Transthoracic vagotomy showed a smaller rate of complications in comparison with re-resection. Marginal ulcers amounted to up to 10%. Preoperative exclusion of endocrine disorders in necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...