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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Abdominal imaging 12 (1987), S. 154-155 
    ISSN: 1432-0509
    Keywords: Cholecystitis, xanthogranulomatous
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A case is presented of xanthogranulomatous cholecystitis that resembled carcinoma of the gallbladder on computed tomography. The large, infiltrating mass satisfied the criteria for massive carcinoma of the gallbladder.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Radiologe 39 (1999), S. 783-789 
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Nierentumor ; Embolisation ; Pallitive Therapie ; Ethibloc® ; Alkohol ; Kapilläre Okklusion ; Key words Renal carcinoma ; Embolotherapy ; Embolization ; Capillary occlusion ; Ethanol ablation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Today the relevance of renal tumor embolization is not determined only by the technical and clinical success of the method. Progress in diagnosis of early stages of renal carcinomas as well as the improvement of both surgical techniques and anesthetic procedures have lead to a change in the selection of patients for embolization. Preoperative embolization of advanced renal cell carcinomas with tumor thrombus into the vena cava or of T4 tumors is now an established clinical procedure. The complete occlusion of the vascular bed of the tumors leads to a considerable reduction in intraoperative blood loss and to simplification of the surgical preparation. By using Ethibloc for embolization, palliation of a hemorrhage or of tumor-related pain in inoperable patients is usually successful. Although local control of the tumor disease, including complete tumor ablation, is achieved by embolization, the median survival rate of our palliatively embolized patients is only 3.5 months. This short life expectancy in the group of inoperable patients has to be acknowledged individually in patients considered for palliative embolization who are free of symptoms related to the tumor.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Der Stellenwert der Nierentumorembolisation wird heute nicht allein vom technischen und klinischen Erfolg der Methode bestimmt. Die Fortschritte sowohl in der Früherkennung von Nierenkarzinomen als auch die Verbesserung der Operationstechniken und der Narkoseverfahren haben zu einer Veränderung in der Patientenselektion zur Embolisation geführt. Präoperative Embolisation: Die präoperative Embolisation von fortgeschrittenen Nierenzellkarzinomen mit Tumorzapfen in der V. cava oder von T4-Tumoren ist ein im klinischen Alltag fest etabliertes Verfahren. Der vollständige Verschluß des Gefäßbetts der Tumoren führt zu einer erheblichen Reduktion des intraoperativen Blutverlusts und einer Vereinfachung der Präparation. Embolisation bei inoperablen Patienten: Bei inoperablen Patienten gelingt durch die Embolisation mit Ethibloc® zuverlässig die Palliation einer Hämaturie oder von Tumorschmerzen. Obwohl durch die Embolisation eine lokale Kontrolle des Tumorleidens bis hin zur kompletten Ablation der tumortragenden Niere möglich ist, liegt derzeit das mediane Überleben unserer pallitiv embolisierten Patienten bei nur 3,5 Monaten. Diese in der allgemeinen klinischen Inoperabilität begründete kurze verbleibende Lebenserwartung muß für jeden bezüglich des Tumors symptomfreien Patienten individuell bei der Indikationsstellung zur palliativen Embolisation berücksichtigt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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