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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 5 (1991), S. 51-56 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Cholelithiasis ; Cholecystotomy ; Interventional technique ; Minimally invasive surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary This instrument set for a single puncture technique of laparoscopic cholecystotomy was developed in 100 phantom tests with pig gallbladders and was later evaluated in 12 animal experiments. No complications were observed. After clinical development, treatment on an outpatient basis under local anaesthesia seems possible. For the patient this would mean avoiding general anaesthesia, shorter hospitalization, pain reduction and good cosmetic results, while reducing expenditure for the public health authorities at the same time. To avoid recurrent stones, diet and low-dose drug therapy should be considered. Because the procedure is minimally invasive, repetition of the laparoscopic procedure seems justified if stones recur.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 755-755 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Zollinger-Ellison syndrome, Diagnostic procedure ; Morphology ; Total gastrectomy ; Zollinger-Ellison-Syndrom ; Diagnostik ; Morphologische Befunde Totale Gastrektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die klinische Symptomatik, das diagnostische Vorgehen and die Therapie des Zollinger-Ellison-Syndom (Z.E.S.) sind Gegenstand zahlreicher Diskussionen gewesen. Anhand der eigenen Erfahrung bei 13 Fallen werden das Beschwerdebild und die notwendigen diagnostischen MaBnahmen (Serumgastrinbestimmung, Provokationsteste) dargestellt. Die morphologische Vielfalt der gastrinproduzierenden Tumoren wird durch immunhistologische and elektronenmikroskopische Befunde demonstriert. Als Therapie der Wahl hat die totale Gastrektomie zu gelten, da in einem hohen Prozentsatz die Gastrinome bereits metastasiert haben.
    Notes: Summary The clinical symptomatology, diagnostic procedure and treatment of the Zollinger-Ellison syndrome (Z.E.S.) is discussed extensively. The authors' own experience in 13 cases is described to illustrate the symptoms and the necessary diagnostic steps (serum gastrin determination, provocation tests). The morphologic variety of the gastrin-producing tumors is shown by immunohistologic and electron-microscopic findings. Total gastrectomy is the therapy of choice, since most gastrinomas are metastasizing by the time they are recognized.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 600-600 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Primary gastric stump carcinoma ; Total gastrectomy ; Palliative surgery ; Prognosis ; Primäres Magenstumpfcarcinom ; Totale Restgastrektomie ; Palliative Resektion ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Vergleich der Zeiträume 1949–1974 und 1975–1983 zeigt einen Wandel in der Therapie und Prognose primärer Magenstumpfcarcinome. Der Anteil der resezierbaren Stumpfcarcinome stieg von 23,4% im ersten Beobachtungszeitraum auf 66,7% im zweiten Zeitraum. Wurde von 1949–1974 in mehr als der Hälfte der resezierbaren Fälle eine subtotale Nachresektion durchgeführt, stieg die Zahl der totalen Restgastrektomien von 1975–1983 auf 85%. Nahezu die Hälfte aller Resektion wurden wegen Lymphknotenmetastasen oder einer Infiltration des Malignoms in die Leber als Palliativeingriffe vorgenommen. Im Gegensatz zum Magencarcinomrezidiv infiltriert das Magenstumpfcarcinom nach Ulcusresektion erst sehr spät das Jejunum, deshalb können auch große Malinome reseziert werden.
    Notes: Summary Comparision of the period 1949–1974 and 1975–1983 shows that treatment of primary gastric stump cancer after ulcer surgery has changed. The number of gastric stump resections increased from 23.4% in the first period to 66.7% in the second period. From 1949 to 1974, subtotal gastrectomy was performed in more than 50% of the resectable cases; in the second period, 85% of the resectable carcinomas were removed by total gastrectomy. Almost 50% of the resected stomachs had lymphnode metastases or infiltration of the liver by the tumor, so that the gastric resection was done as palliative operation. In contrast to recurrent gastric cancer, primary gastric stump cancer infiltrates the jejunum very late; therefore, large stump carcinomas are resectable.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cholecystotomy ; Minimally invasive surgery ; Laparoscopy ; Interventional technique
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Ergänzung von konservativen und interventionellen Verfahren zur Entfernung von Gallensteinen unter Erhaltung einer funktionsfähigen Gallenblase wurde die laparoskopische Cholezystotomie von einem Zugang aus entwickelt. Dazu wurden 120 Phantomversuche an Schweinegallenblasen durchgeführt. In 20 Tierexperimenten mit Schweinen wurden keine wesentlichen Komplikationen beobachtet. Als Vorteile des Verfahrens im Vergleich zu einigen konkurrierenden Methoden sind sofortige Steinfreiheit, Entfernung auch kalkhaltiger Steine and definitiver Verschluß der Gallenblase zu nennen. Ein ambulanter Eingriff in Lokalanäs-thesie erscheint nach Einführung in die Kliniksroutine möglich. Die wesentliche Indikation dürften Patienten mit hohem Operationsrisiko darstellen. Die Cholezystotomie ist als Alternative zur perkutanen Litholyse und zur ESWL anzusehen.
    Notes: Summary The laparoscopic cholecystotomy was developed to remove calculi while preserving a functioning gallbladder. 120 phantom tests on pig's gallbladders were performed. No major complications were observed in 20 animal experiments with pigs. Compared with competing conservative and interventional methods the laparoscopic cholecystotomy provides immediate removal of stones and a definite closure of the gallbladder by a clip. Calcified stones are no contraindication for the procedure. After introduction into the clinical routine, an outpatient treatment in local anaesthesia seems to be possible. Patients with a high operative risk should be treated by this method. The laparoscopic cholecystotomy represents an alternative to the percutaneous transhepatic litholysis and the ESWL.
    Type of Medium: Electronic Resource
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