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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 755-755 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Zollinger-Ellison syndrome, Diagnostic procedure ; Morphology ; Total gastrectomy ; Zollinger-Ellison-Syndrom ; Diagnostik ; Morphologische Befunde Totale Gastrektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die klinische Symptomatik, das diagnostische Vorgehen and die Therapie des Zollinger-Ellison-Syndom (Z.E.S.) sind Gegenstand zahlreicher Diskussionen gewesen. Anhand der eigenen Erfahrung bei 13 Fallen werden das Beschwerdebild und die notwendigen diagnostischen MaBnahmen (Serumgastrinbestimmung, Provokationsteste) dargestellt. Die morphologische Vielfalt der gastrinproduzierenden Tumoren wird durch immunhistologische and elektronenmikroskopische Befunde demonstriert. Als Therapie der Wahl hat die totale Gastrektomie zu gelten, da in einem hohen Prozentsatz die Gastrinome bereits metastasiert haben.
    Notes: Summary The clinical symptomatology, diagnostic procedure and treatment of the Zollinger-Ellison syndrome (Z.E.S.) is discussed extensively. The authors' own experience in 13 cases is described to illustrate the symptoms and the necessary diagnostic steps (serum gastrin determination, provocation tests). The morphologic variety of the gastrin-producing tumors is shown by immunohistologic and electron-microscopic findings. Total gastrectomy is the therapy of choice, since most gastrinomas are metastasizing by the time they are recognized.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Pancreas transplantation ; Bladder drainage technique ; Immunosuppression ; Complications ; Graft function rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Starting in 1987 renal- and pancreaticoduodenal — transplantations were performed simultaneously in a consecutive series of 40 patients with Type 1 diabetes mellitus and end-stage renal disease. Exocrine secretion of the pancreatic graft does not seem to be a crucial problem anymore when using the bladder drainage technique. No pancreatic fistulae were seen. No graft lost its function due to early post-operative graft thrombosis. Early post-operative graft pancreatitis and recurrent urinary tract infections remain the drawbacks of the bladder drainage technique. Despite a strong immunestimulation of the recipient by the combined pancreaticoduodenal/ renal allograft all but two rejection episodes could be reversed by using different monoclonal/ polyclonal antibodies. Actuarial 1-year-graft survival rate reaches 85 % for the pancreas as well as the kidney. Thus, simultaneous pancreas-kidney transplantation can be performed with a high success rate when using the technique described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 52 (1974), S. 433-436 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Gastrin ; gastric secretion ; calcium ; normal subjects ; duodenal ulcer ; Zollinger-Ellison syndrome ; Gastrin ; Magensekretion ; Calcium ; Normalpersonen ; Ulcus duodeni ; Zollinger-Ellison-Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß einer induzierten Hypercalcämie auf die Serumgastrinspiegel und die Magensekretion wurde bei Normalpersonen, Patienten mit Ulcus duodeni und Patienten mit Zollinger-Ellison-Syndrom untersucht. Bei allen Patientengruppen kommt es während der Calciumgluconatinfusion zu einem signifikanten Anstieg der Serumgastrinspiegel. Patienten mit Ulcus duodeni schütten jedoch 2–3mal soviel Gastrin während einer Hypercalcämie aus wie Normal-personen, während die Gastrinausschüttung bei Patienten mit Zollinger-Ellison-Syndrom ein Vielfaches der von Ulcus duodeni-Patienten beträgt. Die integrierte Säureausschüttung während Hypercalcämie ist bei Ulcus duodeni-Patienten ca. 5fach höher als bei Kontrollpersonen. Diese Untersuchungen zeigen, daß die Calcium-induzierte Magensekretion, zumindestens teilweise, durch eine Gastrinfreisetzung hervorgerufen wird.
    Notes: Summary We studied the effect of hypercalcemia on the serum gastrin concentration and gastric secretion in normal man, duodenal ulcer patients and patients with the Zollinger-Ellison syndrome. All subjects showed a significant increase of serum gastrin concentrations during calcium infusion. Patients with duodenal ulcer showed a 2- to 3-fold higher gastrin output during hypercalcemia than normal subjects, but the gastrin output in patients with Zollinger-Ellison syndrome was much higher compared to patients with duodenal ulcer. The integrated gastric secretory response to hypercalcemia is 5-fold higher in duodenal ulcer patients compared to normal subjects. These studies show that, at least in part, the calcium-induced gastric secretion is caused by gastrin release.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 607-607 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Indication for operation ; Complications ; Rate of marginal ulcers ; Indikationsstellung ; Komplikationen ; Rezidivrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Chirurgischen Uni-Klinik Göttingen wurden von 1976–1983 40 Patienten mit einem Ulcus pepticum jejuni diagnostiziert. Eine transthorakale Vagotomie wurde 12mal durchgeführt. Die Indikationsstellung richtete sich nach der Größe des Restmagens, der Magenentleerung, der Anamnese und dem Ausschluß endokriner Ursachen. Postoperative Komplikationen traten in 4 Fällen auf (Pleuraerguß, Dystelektase). 1 Patient verstarb an einer Oesophagusvaricenblutung. 3 Patienten wiesen Rezidive auf, 2 Nachresektionen waren erforderlich. Die transthorakale Vagotomie ist im Vergleich zur Nachresektion risikoärmer. Die Rezidivrate beträgt etwa 10%. Präoperative Diagnostik zum Ausschluß endokriner Störungen ist erforderlich.
    Notes: Summary At the Department of Surgery of the University of Göttingen, 40 patients were diagnosed from 1976–1983 as having a jejunal peptic ulcer. In 12 patients transthoracic vagotomy was performed, depending on the size of the remaining stomach, undisturbed passage, anamnesis, and exclusion of endocrine disorders. Postoperative complications were seen in 4 patients (pleural exudate, dystelectasis), and 1 patient died of gastrointestinal bleeding (liver cirrhosis). Marginal ulcers were seen in 3 patients; two re-resections were necessary. Transthoracic vagotomy showed a smaller rate of complications in comparison with re-resection. Marginal ulcers amounted to up to 10%. Preoperative exclusion of endocrine disorders in necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 429-433 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tube caecostomy ; Healing ; Complications ; Selbstheilende Coecalfistel ; Heilungsverlauf ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 83 Patienten wurde nach distalen Dickdarmresektionen eine Entlastung des Dickdarmes mit einer selbstheilenden Caecalfistel nach Stelzner vorgenommen. Neben 26 tiefen anterioren Resektionen wurden 54 anteriore Resektionen und 3 linksseitige Hemicolektomien entlastet. 10,8% der Fisteln mußten operativ verschlossen werden. Anastomoseninsuffizienzen traten in 3,8% der Fälle klinisch in Erscheinung. Die selbstheilende Coecalfistel erweist sich als wirksames Verfahren zur Anastomosenentlastung und zeigt eine geringere Eigenkomplikationsrate als die protektive Kolostomie. Kolostomie.
    Notes: Summary A retrospective study of 83 patients who underwent caecal fistula as described by Stelzner during the five-year period between 1979 to 1984 was carried out. 26 fistulas were performed after low anterior resection, 54 after anterior resection and 3 after left hemicolectomy. In 10.8% the operative closure of the fistula was necessary. An anastomotic insufficency could be recognized clinically in 3.8%. The overall complication rate was 21.7%. The caecal fistula seems to be an effective procedure with a lower complication rate than the temporary colostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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