Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Pyoderma gangraenosum ; Cyclosporin A ; Key words Pyoderma gangraenosum ; Cyclosporine A
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Pyoderma gangraenosum can cause great therapeutic problems. High dosed corticosteroids are the treatment of choice. However, recalcitrant pyoderma gangraenosum or side effects from corticosteroid treatment may require therapeutic alternatives. Pyoderma gangraenosum responds excellently to treatment with cyclosporine A. Because of side effects and drug interactions, the patients must be selected and carefully and closely monitored. Six patients with pyoderma gangraenosum, unresponsive to various topical and systemic therapies, were treated with oral cyclosporine A at mean daily doses of approximately 3 mg/kg. Marked improvement of the skin lesions and complete healing occurred in all patients over a period of 3–6 months. Only one patient suffered a relapse after discontinuation of the treatment. No severe irreversible side effects occurred. The results show that low-dose cyclosporine A treatment can be considered a first-line treatment of pyoderma gangraenosum.
    Notes: Zusammenfassung Das Pyoderma gangraenosum bereitet oft große therapeutische Probleme. Behandlung der Wahl ist eine hochdosierte Glukokortikoidtherapie, die häufig zur Abheilung führt. Therapierefraktäre Fälle oder schwere Steroidnebenwirkungen erfordern jedoch therapeutische Alternativen. Das Pyoderma gangraenosum gehört zu den Dermatosen, die hervorragend auf Cyclosporin A ansprechen. Nebenwirkungen und die Interaktionen mit anderen Medikamenten erfordern eine sorgfältige Auswahl und Überwachung der Patienten. Die Ergebnisse der Behandlung von 6 Patienten mit therapierefraktärem Pyoderma gangraenosum werden dargestellt. Alle Patienten sprachen innerhalb eines Zeitraums von 3–6 Monaten gut auf die Therapie an. Eine Cyclosporin-A-Dosis von 3 mg/kg KG oder weniger war bei allen Patienten ausreichend. Lediglich bei einer Patientin kam es nach Absetzen des Cyclosporin A zum Rezidiv. Schwere irreversible Nebenwirkungen wurden nicht beobachtet. Unsere Ergebnisse zeigen, daß niedrig dosiertes Cyclosporin A als Therapie der ersten Wahl beim Pyoderma gangraenosum in Erwägung gezogen werden sollte.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...