Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 892-892 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Columnar cell-lined lower esophagus ; Subtotal esophagectomy ; Esophageal replacement ; Endobrachyoesophagus ; Subtotale Oesophagektomie ; Speiseröhrenersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus (Auskleidung des distalen Oesophagus mit Zylinderepithel statt mit Plattenepithel) stellt eine fakultative Präcancerose dar. Entsteht im distalen Oesophagus ein Adenocarcinom, so muß es wie ein Oesophaguscarcinom behandelt werden. Der Film zeigt die chirurgische Technik der subtotalen Oesophagektomie mit einzeitigem Ersatz der Speiseröhre durch Magen. Dabei wird eine spezielle intrathorakale Anastomose vorgestellt, die ein Höchstmaß an Sicherheit bietet.
    Notes: Summary The columnar cell-lined lower esophagus represents potential precancerosis. If an adeno carcinoma develops in the distal esophagus, it has to be treated as a carcinoma of the esophagus. The film shows the surgical technique of subtotal esophagectomy with simultaneous replacement of the esophagus by means of the stomach. Here a special intrathoracic anastomosis is demonstrated, which provides a high safety rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 900-900 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fundoplication ; Refundoplication ; Functional results ; Fundoplicatio ; Refundoplicatio ; Funktionelle Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 7/82 bis 12/86 wurden 45 Fundoplikationen und 35 Refundoplikationen durchgeführt. Nach Refundoplicatio waren intra- und postoperative Komplikationen wesentlich häufiger; die Letalität betrug 0% für die Fundoplicatio und 3% für die Refundoplicatio. Bei der Nachuntersuchung nach im Mittel 30 Monaten unterschieden sich die funktionellen Ergebnisse nicht: Der Ruhedruck des unteren Oesophagussphincters lag im Normbereich (15 bzw. 12 mm Hg); pH-metrisch konnte in beiden Gruppen kein gastrooesophagealer Reflux mehr nachgewiesen werden. Trotz des höheren Operationsrisikos und höherer Morbidität im Vergleich zur Erstoperation ist die erneute Fundoplicatio aufgrund gleich guter funktioneller Ergebnisse auch für den Zweiteingriff gerechtfertigt.
    Notes: Summary From July 1982 to December 1986, 45 fundoplications and 34 refundoplications were performed. After refundoplication, the postoperative complications were more frequent. There was no postoperative deaths after fundoplication, but lethality was 3% after refundoplication. The mean follow-up time was 30 months; functional results were comparable in both groups: lower esophagus sphincter pressure was normal in both groups (15 and 12 mm Hg); no gastroesophageal reflux could be detected either. Despite a higher operative risk and higher morbidity, a fundoplication is justified if the primary procedure fails, since equally good results can be obtained.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 891-892 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fundoplication ; Reflux disease ; Postfundoplication syndrome ; Fundoplicatio ; Refluxkrankheit ; Post-Fundoplicatio-Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Fundoplicatio ist die sicherste und am besten untersuchte Antirefluxoperation. Voraussetzung für ein gutes Ergebnis ist eine sorgfältige Indikationsstellung zur Operation und eine einwandfreie Operationstechnik. Beides wird im Film detailliert dargestellt. Bei fehlerhafter Operationstechnik ist mit der Entwicklung von sogenannten Post-Fundoplicatio-Syndromen zu rechnen, die ebenfalls aufgezeigt werden.
    Notes: Summary Fundoplication is the safest and best investigated antireflux operation. However, the preconditions are exact diagnosis and perfect operative technique. Both are demonstrated in detail in the film. If the operative technique is faulty, the postfundoplication syndrome can be counted on developing, which is also discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 233-239 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal replacement ; Gastric interposition ; Speiseröhrenersatz ; Mageninterposition
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Verfahren der ersten Wahl für den Speiseröhrenersatz ist die Mageninterposition. Als Alternative steht bei Voroperationen am Magen der Ersatz durch Colon zur Verfügung. In eigenen Nachuntersuchungen fanden wir bei Patienten mit Mageninterposition eine beschleunigte Entleerung, nach Coloninterposition dagegen insgesamt eine verzögerte Entleerung. Trotz persistierender Säuresekretion des interponierten Magens spielte der gastro-oesophageale Reflux bei kompletter Intrathorakalverlagerung des Magens keine nennenswerte Rolle.
    Notes: Summary The procedure of first choice for esophageal replacement is gastric interposition. Alternatively the replacement by colon is possible after gastric surgery. In our own examinations patients with gastric interposition had an accelerated emptying while those with colon interposition showed a delayed emptying. In spite of persisting acid secretion of the interpositioned stomach the gastroesophageal reflux was of minor importance after total intrathoracic position of the stomach.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...