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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 849-850 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Femoral neck fracture ; Femoral head prosthesis ; Complication rate ; Schenkelhalsfraktur ; Hüftkopfprothese ; Komplikationsrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1975–1986 wurde bei 420 Patienten (Ø Alter 81,7 a) eine zementierte Hüftkopfprothese implantiert. Indikation: Schenkelhalsfraktur Typ Garden III und IV bei über 75jährigen und bei Patienten im reduzierten AZ. Die Operation erfolgte nach Ø 4 Tagen (Operationsdauer Ø 45 min, Blutverlust (Ø 1,9 Konserven). Nach 5 Tagen wurde mit der Mobilisation unter Vollbelastung begonnen. Innerhalb der ersten zwei Monate verstarben 53 (12,6%) der Patienten. Nach 8–193 Monaten (Ø 41 Monate) leben 151 Patienten (35,9%); 120 (80%) sind selbständig gehfähig, 133 (88%) schmerzfrei. Reoperationen waren 5mal (1,2%) nötig (2mal Protrusion, 1mal Lockerung, 2mal chronischer Infekt). Protrusionen fanden wir 13 (3% der Operierten, 8,6% der Lebenden). Nur 3 (2mal OP, 1 mal Schmerzen) führten zu Problemen.
    Notes: Summary From 1975 to 1986, a cemented femoral head prosthesis was implanted in 420 patients (median age: 81.7 years). Indications were femoral neck fractures of type Garden III and W in patients over 75 years and in poor general condition. The operation was done after an average of 4 days (duration about 45 min, blood loss around 1.9 pints). Full weight-bearing started after 5 days. Fifty-three (12.6%) patients died within the first 2 months. Out of 151 (35.9%) patients who are alive after 8 to 193 months (average of 41 months), 120 (80%) are fully mobilized and 133 (88%) free of pain. Protrusions were found in 13 patients (3% of the cases operated on or 8.6% of the survivors). There was a problem in only 3 cases (surgery: 2, pain: 1).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thromboembolism ; Heparin-DHE ; Acetylsalicylic acid ; Femur ; Thromboembolie ; Heparin DHE ; Acetylsalicylsäure ; Oberschenkel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In diese Studie wurden 404 Patienten aufgenommen. Die Wirksamkeit der Prophylaxe wurde mittels Perfusionsszintigraphien (mind. 3 x), täglichen klinischen Kontrollen und durch Autopsie der Verstorbenen überprüft. Die Prophylaxeabbruchrate war in der ASS-DHE Gruppe, insbesondere wegen gastrointestinaler Komplikationen und Phlebothrombosen deutlich höher; die allgemeine Mortalität, Mortalität an embolischen Komplikationen war hingegen ebenso wie die Rate positiver Scans in beiden Gruppen vergleichbar und ohne statistische Signifikanz. ASS-DHE ist zur Prophylaxe von Embolien gleich wirksam wie Heparin DHE. Es wird oral verabreicht, die Prophylaxe kann auch nach der Entlassung des Patienten fortgesetzt werden. Die Beurteilung der Wirksamkeit einer Thrombembolieprophylaxe nur an Hand der Häufigkeit von Phlebothrombosen ist unsicher und abzulehnen.
    Notes: Summary A prospective randomised study of 404 patients with fractures of the proximal end of the femur compared the effectiveness of prophylaxis of thromboembolism from heparin (H) 5000 dihydroergotamine (DHE) and acetylsalicylic acid (ASS) at dosages of 0.5 g ASS with 2.5 mg DHE. The effectiveness of the prophylaxis was proved by perfusion scans, of the lung at least three times, by autopsy and by clinical monitoring. The prophylaxis had to be stopped in the ASS-DHE group more often than in the heparin group, especially because of gastrointestinal complications and phlebothrombosis, but the frequency of positive scans the general mortality and mortality due to embolism were absolutely comparable, there being no significant statistical difference. For prophylaxis of embolism, ASS-DHE is comparable to heparin with DHE. The possibility of continuing prophylaxis with oral ASS-DHE after discharge is a great advantage. Judgement of the effectiveness of prophylaxis of thromboembolism simply by the rate of phlebothrombosis is unreliable and not acceptable.
    Type of Medium: Electronic Resource
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