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    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thromboembolism ; Heparin-DHE ; Acetylsalicylic acid ; Femur ; Thromboembolie ; Heparin DHE ; Acetylsalicylsäure ; Oberschenkel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In diese Studie wurden 404 Patienten aufgenommen. Die Wirksamkeit der Prophylaxe wurde mittels Perfusionsszintigraphien (mind. 3 x), täglichen klinischen Kontrollen und durch Autopsie der Verstorbenen überprüft. Die Prophylaxeabbruchrate war in der ASS-DHE Gruppe, insbesondere wegen gastrointestinaler Komplikationen und Phlebothrombosen deutlich höher; die allgemeine Mortalität, Mortalität an embolischen Komplikationen war hingegen ebenso wie die Rate positiver Scans in beiden Gruppen vergleichbar und ohne statistische Signifikanz. ASS-DHE ist zur Prophylaxe von Embolien gleich wirksam wie Heparin DHE. Es wird oral verabreicht, die Prophylaxe kann auch nach der Entlassung des Patienten fortgesetzt werden. Die Beurteilung der Wirksamkeit einer Thrombembolieprophylaxe nur an Hand der Häufigkeit von Phlebothrombosen ist unsicher und abzulehnen.
    Notes: Summary A prospective randomised study of 404 patients with fractures of the proximal end of the femur compared the effectiveness of prophylaxis of thromboembolism from heparin (H) 5000 dihydroergotamine (DHE) and acetylsalicylic acid (ASS) at dosages of 0.5 g ASS with 2.5 mg DHE. The effectiveness of the prophylaxis was proved by perfusion scans, of the lung at least three times, by autopsy and by clinical monitoring. The prophylaxis had to be stopped in the ASS-DHE group more often than in the heparin group, especially because of gastrointestinal complications and phlebothrombosis, but the frequency of positive scans the general mortality and mortality due to embolism were absolutely comparable, there being no significant statistical difference. For prophylaxis of embolism, ASS-DHE is comparable to heparin with DHE. The possibility of continuing prophylaxis with oral ASS-DHE after discharge is a great advantage. Judgement of the effectiveness of prophylaxis of thromboembolism simply by the rate of phlebothrombosis is unreliable and not acceptable.
    Type of Medium: Electronic Resource
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