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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Applied physics 2 (1973), S. 23-25 
    ISSN: 1432-0630
    Keywords: Magnetostriction ; Ferrous ions ; Electron hopping
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Notes: Abstract The magnetostriction of Fe2+ ions introduced by Si4+ in YIG, has been measured at low temperatures by means of strain gauges. It is substantially larger at 77°K than at 4°K. This is explained by electron migration at elevated temperatures, leading to a decrease in perturbing potential of the Si ions by a factor two.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Operability ; Complications ; Survival rates ; Operabilität ; Komplikationen ; Überlebenszeiten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1732 Patienten konnte bei 95 % das weitere Schicksal geklärt werden. Verhältnis Männer: Frauen war 7:1, der Altersgipfel lag im 7. Lebensjahrzehnt. 80 % waren Raucher, 64 % primär und 4 nach Probethorakotomie inoperabel. Die postoperative Letalität betrug 8,2 %, 3 Bronehusfisteln und 17 Pleuraempyeme komplizierten den Verlauf. 45,5 % der Operierten ohne LK.-Metastasen und 14,7 % mit LK.-Metastasen überlebten 5 Jahre. 86 % von 242 nicht operierten Patienten mit einem kleinzelligen Carcinom starben im ersten Jahr nach Entlassung. Nur 1,2% überlebten 5 Jahre.
    Notes: Summary 95 % of 1732 patients were followed up. The proportion of men to women was 7:1, most patients being about 70 years old. 80 % of the patients smoked; 64% were considered inoperable when first seen and 4 were found to be incurable at operation. 8.2 % died postoperatively; 3 bronchopleural fistulas and 17 pleural empyemas complicated recovery. 5-year-survival of operated patients without lymph node involvement was 45.5 %, with lymph node metastasis 14.7 %. 86 % of 242 non-operated patients with oat cell carcinoma died within the first year after hospital discharge. Only 1.2 % survived 5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 526-526 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intrathoracic goiter ; Indication and complications of surgical treatment ; Goiter recidivation ; Endothorakale Struma ; Indikation zur Operation ; Komplikationen ; Nachsorge
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1957-1980 wurden 67 endothorakale Strumen diagnostiziert, 60 davon operiert. Wegen der Symptomenarmut der endothorakalen Struma wird die Verdachtsdiagnose häufig bei Routineröntgenuntersuchungen gestellt. Die Diagnosestellung erfolgt mit dem J131-Szintigramm. 62 % der endothorakalen Strumen wurden durch posterolaterale Thorakotomie, 38 % durch Sternumspaltung reseziert. Komplikationen: 15% einseitige Recurrensparesen, 6,7 % postoperative Letalität. Die Strumarezidivprophylaxe sollte wegen der Gefahr des cervicalen Strumawachstums auch nach operativer Behandlung endothorakaler Strumen durchgeführt werden.
    Notes: Summary From 1957 to 1979, 67 intrathoracic goiters were diagnosed, and 60 of them underwent surgery. Because of the lack of symptoms for intrathoracic goiter, the tentative diagnosis was made by routine X-ray examination of the thorax and the diagnosis by J1 31 scan. Of these goiters, 62 % were resected by posterolateral thoracotomy, 38 % by sternotomy. The complications were: pareses of the recurrent laryngeal nerve in 15 % and postoperative lethality in 6.7 %. The prophylaxis of goiter recidivation should be practiced even after surgical treatment of intrathoracic goiters.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Rechtsmedizin 10 (2000), S. 159-165 
    ISSN: 1434-5196
    Keywords: Schlüsselwörter Pyomyositis ; Staphylococcus aureus ; Sepsis ; Postmortale Mikrobiologie ; Histomorphologie ; Keywords Pyomyositis ; Staphylococcus aureus ; Sepsis ; Post-mortem microbiology ; Histomorphology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Abstract Pyomyositis is an acute bacterial infection with abscess formation in the skeletal muscles mostly due to Staphylococcus aureus. ¶The disease is found more often in males. Since the patients symptoms and the clinical and laboratory findings are relatively unspecific, the clinical diagnosis of pyomyositis can present difficulties. Furthermore, cases of ¶pyomyositis are rare in non-tropical countries and some physicians may not be familiar with it. If not diagnosed and treated properly, pyomyositis can lead to sepsis and death. Although the pathogenesis of the disease has not yet been clarified, some predisposing factors of forensic interest are well known: (trivial) trauma or vigorous exercise of the affected skeletal muscles, small potentially “septic” foci in other tissues or internal organs and a preexisting immunodeficiency, e. g. in diabetes mellitus, intravenous drug abusers or individuals suffering from HIV. Three cases of “non-tropical” pyomyositis with fatal outcome are presented and the literature on the subject is reviewed with special reference to epidemiological and etiological factors, taking forensic aspects, histomorphologic findings and the problems of post-mortem diagnosis of pyomyositis into consideration.
    Notes: Zusammenfassung Die Pyomyositis ist eine meist durch Staphylococcus aureus hervorgerufene eitrig-abszedierende Entzündung der Skelettmuskulatur, die vorwiegend bei Männern auftritt. Die ¶klinische Diagnose einer Pyomyositis bereitet aufgrund des uncharakteristischen Beschwerde- und Befundbilds und des relativ seltenen Vorkommens in nicht-tropischen Ländern oft Schwierigkeiten. In fortgeschrittenen Stadien der Erkrankung kann die Pyomyositis im Rahmen einer Sepsis zum Tode führen. Obwohl die Pathogenese nicht abschließend geklärt ist, sind einige prädisponierende Faktoren bekannt, welche in forensisch-medizinischer Hinsicht von besonderem Interesse sind: Vorausgegangene (Trivial-)Traumen der Muskulatur oder außergewöhnlich starke Muskelbeanspruchungen, das gleichzeitige Vorliegen anderer, oft unscheinbarer entzündlicher Fokusse sowie eine vorbestehende geschwächte Immunabwehr, etwa bei Diabetes mellitus, i.v.-Drogenabhängigen oder HIV-Infizierten. Anhand von 3 eigenen Fällen „nicht-tropischer“ Pyomyositis sowie ausgewählter Literatur wird unter besonderer Berücksichtigung ¶forensischer, autoptischer und histomorphologischer Gesichtspunkte auf epidemiologische und kausalpathogenetische Faktoren der Pyomyositis eingegangen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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