Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Querschnittlähmung ; Funktionelle Elektrostimulation ; Key words Spinal cord injury ; Functional electrical stimulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary This 1-year follow-up study included 17 patients with spinal cord injuries who participated in a functional electrical stimulation (FES) program for restoration of the ability to stand and walk. Four tetraplegic patients reached a mean FES-assisted standing duration of 6.8 min after 6 weeks. After 1 year three patients had stopped FES-assisted standing due to orthostatic problems and only used the system for cyclic stimulation of quadriceps muscles while lying down. Ten paraplegic patients had a mean standing duration of 22.6 min. The gait velocity (gait distance) of seven patients ranged from 2.9 to 24.2 m/min (from 4 to 335 m) in seven patients. Due to flexor spasm in two and unrealistic expectations in seven cases, four patients stopped the program and five only practiced FES-assisted standing. One patient continued FES walking after 1 year. Three patients with an incomplete cervical lesion who had been able to walk a short distance before treatment achieved constant improvement their gait ability. Their gait velocity/walking distance without FES improved for a mean of +33.3%/+163.8%. after 6 weeks. Assuming that FES is used according to the level of impairment, the results favor broader application of the method in the rehabilitation of patients with spinal cord injuries.
    Notes: Zusammenfassung Dargestellt sind die einjährigen Erfahrungen bei 17 querschnittgelähmten Teilnehmern an einem Programm der funktionellen Elektrostimulation (FES) zur Wiederherstellung der Steh- und Gehfähigkeit. Vier tetraplegische Patienten erreichten eine mittlere Stehdauer von 6,8 min nach 6 Wochen. Nach 1 Jahr hatten 3 Patienten das Stehtraining wegen orthostatischer Beschwerden aufgegeben und beschränkten sich auf eine zyklische Stimulation der Kniestrecker im Liegen. Zehn paraplegische Patienten erreichten eine mittlere Stehdauer von 22,6 min, die Ganggeschwindigkeit von 7 Patienten reichte von 2,9 m/min bis 24,2 m/min bei einer Gehstrecke von 4 m bis 335 m. Zunahme von Flexorspasmen in 2 und unerfüllte Erwartungen in 7 Fällen führten zur völligen Aufgabe der FES bei 4 und zur Beschränkung auf Stehübungen bei 5 Patienten. Ein Patient setzte das Gangtraining fort. Drei tetraparetische Patienten konnten ihre Gehfähigkeit verbessern mit einer Zunahme der Ganggeschwindigkeit/Gehstrecke ohne FES im Mittel um 33,3%/163,8%. Einen differenzierten Einsatz der FES in Abhängigkeit von der Läsionshöhe vorausgesetzt, sprechen die Ergebnisse für einen breiteren Einsatz der Methode in der Rehabilitation querschnittgelähmter Patienten.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 48 (1999), S. 108-115 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Anästhesie ; Ambulante Patienten ; Präoperative Untersuchungen ; Routineuntersuchungen ; Key words Anaesthesia ; Outpatient anaesthesia ; Preoperative diagnostic ; Routine screening investigations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The volume of preoperative screening investigations for outpatient anaesthesia ranges from few, selectively ordered investigations to extensive routine diagnostic procedures. It seem appropriate to reevaluate benefit and efficacy of routine preoperative assessment programs. The purpose of preoperative diagnostic is to assess the risk of anaesthesia and surgery for the patient. As shown by a number of studies, preoperative screening investigations seldom disclose new pathological findings of clinical relevance. Abnormal laboratory results in otherwise healthy patients rarely alter the anaesthetic management of the patient and are not related to perioperative complications. Extensive use of costly diagnostic procedures considerably increases health care budgets. A more selective approach to order preoperative investigations promises considerable savings. To achieve costeffective evalulation an efficient organisation of properative assessment must be established to avoid costly delay and on-day-of-surgery-cancellations. There is no medicolegal obligation to perform routine diagnostic testing. The anaesthetist must be sufficiently informed in time to assess the perioperative risk of the patient and to alter anaesthetic management as necessary. According to the presented studies a clinical history and a thorough physical examination represent an effective method of screening for the presence of disease. Careful medical history evaluation and physical examination can avoid extensive investigations in apparently healthy individuals and the latter should only be ordered if indicated.
    Notes: Zusammenfassung Die Bandbreite präoperativer Untersuchungen bei Patienten mit ambulanter Anästhesie variiert von wenigen, nur selektiv angeforderten Untersuchungen hin bis zu einem umfassenden Routineuntersuchungsprogramm. Nicht zuletzt aufgrund finanzieller Erwägungen erscheint es sinnvoll, den Nutzen und die Effektivität von routinemäßig durchgeführten Untersuchungen erneut kritisch zu bewerten. Durch präoperative Diagnostik sollen Zustände erkannt werden, die ein relevantes perioperatives Risiko darstellen. Präoperative Screeninguntersuchungen decken aber nur selten relevante pathologische Veränderungen auf. Pathologische Befunde lassen außerdem häufig therapeutische Konsequenzen vermissen und stehen in keinem Zusammenhang mit perioperativen Komplikationen. Vielmehr zeigt sich, daß das perioperative Risiko von ambulanten Patienten gut durch eine ausführliche Anamnese und sorgfältige körperliche Untersuchung abgeschätzt werden kann. Unter diesen Voraussetzungen erscheint es den Autoren gerechtfertigt, auf standardisierte Untersuchungsprogramme bei ambulanten Patienten zu verzichten und sich nach den Erfordernissen des Einzelfalls zu richten.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...