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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 341-344 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Vagotomy ; Recurrent ulcer ; Complication ; Billroth I ; Gastric resection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Studie wurden die Ergebnisse der Billroth-I-Hemigastrektomie bei komplizierten Rezidivulzera nach selektiv proximaler Vagotomie (SPV) wegen Ulcera duodeni analysiert. Fünfzehn Patienten mit 4 Ulkusblutungen, 5 Stenosen, 3 Penetrationen, einer Perforation und 2 H2-Blocker refraktären Ulzera wurden 3,8 Jahre (15–81 Monate) postoperativ nachuntersucht. Kein Patient verstarb infolge des Reeingriffes, keiner entwickelte ein neuerliches Rezidivulkus. Bei 4 Patienten wurden 8 frühpostoperative Komplikationen, darunter eine revisionspflichtige Blutung und 3 subhepatische Hämatome, beobachtet. Zwölf Patienten (80%) wiesen im Verlauf ein gutes bis sehr gutes Ergebnis auf (Visick I und II). Die Gründe für eine Visick-III- und Visick-IV-Klassifikation waren in 2 Fällen eine Refluxösophagitis Grad I und II sowie therapierefraktäre dyspeptische Beschwerden in einem Fall. Die alleinige Hemigastrektomie mit Billroth-I-Anastomose ist für das komplizierte Rezidivulkus nach SPV ein probates Verfahren mit niedriger Morbidität und sicherer Rezidivprophylaxe im Langzeitverlauf.
    Notes: Abstract The outcome of Billroth I hemigastrectomy for complicated recurrent ulcers after proximal selective vagotomy (PSV) for duodenal ulcer was analyzed in a retrospective study of 15 patients followed up for 15–81 months (mean 3.8 years) postoperatively. Bleeding was reported in 4, stenosis in 5, penetration in 3, perforation in 1 and refractory ulcer in 2 cases. None of the patients died during revision surgery, and none developed ulcer recurrence. In 4 patients complications were seen, including bleeding requiring relaparotomy (1) and subhepatic hematoma (3). In 12 patients (80%) a good or excellent result (Visick I/11) was seen at follow-up. Reasons for Visick III or Visick IV classification were reflux esophagitis grades I and II in 2 cases and refractory dyspeptic symptoms in 1 case. Distal gastric resection with a Billroth I anastomosis for complicated recurrent ulcer after PSV proved to involve only low morbidity and to effect reliable prophylaxis of ulcer recurrence in the long term.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 189-198 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic ulcer ; Recurrence ; Gastric resection ; Vagotomy ; Ulcus pepticum ; Rezidiv ; Magenresektion ; Vagotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Kontroverse Standpunkte in der Ulcuschirurgie bestehen derzeit in der Wahl der operativen Taktik. Prinzipiell konkurrieren resezierende und nichtresezierende Verfahren sowie die Form der Anastomose. Pathophysiologische Entscheidungskriterien sind die Wirkungen auf Säurereduktion, Motilität, enterale Säurebelastung und intestino-gastralen Reflux. Diese Parameter determinieren die therapeutische Sicherheit und Rate an Nebenwirkungen. Postpylorische Ulcera bleiben die Domäne der Vagotomie. Ulcera des Magens sollen reseziert bzw. mit einem kombinierten Verfahren behandelt werden. Bei der Rekonstruktion der gastrointestinalen Kontinuität gilt es dem Dualismus von Säure und Reflux Rechnung zu tragen.
    Notes: Summary Today controversial points of view in ulcer surgery are related to operative tactics. In principal resective and non-resective procedures and the type of anastomosis are discussed. Physiopathological criteria for decision are the effects on acid reduction, motility, intestinal acid exposure and entero-gastric reflux. Therapeutic security and the frequency of side effects are determined by these parameters. Postpyloric ulcer remains the domain of vagotomy. Gastric ulcers should be resected or treated by a combined procedure. In reconstructing the gastrointestinal tract the dualism of residual acid and postresectional reflux must be taken into account.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Postresectional reflux ; Anastomotic ulcer ; Deviation of pancreatic juice and bile ; Gastric resection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer tierexperimentellen Studie an 66 Ratten wurde der Einfluß der isolierten Ableitung der alkalischen Papillensekrete auf Sekretion und Morphologie des Resektionsmagens untersucht. Nach distaler Hemigastrektomie und Billroth 1 bzw. Billroth 11 Anastomose erfolgte die autologe Transplantation der Papilla Vateri in eine tiefe Jejunumschlinge in je einer B 1 und B 11 Gruppe. Es zeigte sich, daß der Verlust von Pankreas- und Gallereflux die Acidität in Restmagen und anastomosiertem Dünndarm steigert. Im Spontanverlauf sowie bei submaximaler Histaminstimulation war unter diesen Bedingungen im Billroth 11 Magen eine verstärkte Disposition zum Anastomosenulcus zu beobachten. 75% aller Billroth II Tiere mit Ableitung der Papillensekrete entwickelten ein Ulcus. In der vergleichbaren Billroth 1 Gruppe waren es 33% der Tiere. Bei erhaltenem alkalischem Reflux lag die Ulcusfrequenz uniform zwischen 15 und 40%. Die vorliegenden Ergebnisse bestätigen das protektive Prinzip des postresektionellen Refluxes für die Integrität der gastroenteralen Anastomose nach Magenresektion. Die größere Säureresistenz der Billroth 1 Anastomose auch bei insuffizienter luminärer Säurepufferung ist durch die mucosaeigene Schleim-Bicarbonat-Barriere des Duodenums zu erklären.
    Notes: Summary The consequences of deviation of pancreatic juice and bile after gastric resection were studied in an experimental animal model in 66 rats. After hemigastrectomy and Billroth I resp. Billroth II anastomoses papilla vateri was transplanted into a deep jejunal limb in a B I and a B II group each. Absence of alkaline secretions of Papilla vateri was followed by a marked increase in acidity in the gastric remnant and connected intestine. Especially in the Billroth II operated stomach we found an increased ulcer risk under these circumstances. With additional histaminestimulation frequency of ulcer was 75% in Billroth II but only 33% in Billroth I animals. When alkaline reflux was preserved the ulcer rate ranged from 15 to 40% in all groups. These results confirmed the protective property of postresectional reflux for the integrity of anastomoses after gastric resection. The increased resistance of Billroth I anastomoses in spite of deficient luminal acid buffers could be explained by the mucus-bicarbonate-barrier of the duodenal mucosa.
    Type of Medium: Electronic Resource
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