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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Trauma und Berufskrankheit 2 (2000), S. S308 
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter Verfahrenswechsel ; Obere Extremität ; Knochenbruchbehandlung ; Marknagelung ; Platte ; Fixateur externe ; Keywords Change of procedure ; Upper extremity ; Fracture treatment ; Intramedullary nailing ; Plate ; External fixation device
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract In general, fracture treatment of the upper extremities should be definitive. Planned changes of procedure are acceptable in grade 2 and 3 open fractures, especially those of the forearm. The aim is to change ¶to a definitive procedure, such as ORIF with plates or intramedullary nailing, after the soft tissues have healed. For open humeral fractures the indications for definitive treatment became wider with the availability of titanium nails, and the significance of external fixation devices has declined. Infections after ORIF, but also nonunions, mostly also make a change of procedure when the upper extremity is concerned. The selection of a second or even a third procedure has to be decided individually, depending on the fracture and the soft tissue conditions, but also on the patient’s situation. Hardly any high-quality studies with sufficiently high numbers of patients are available on this subject.
    Notes: Zusammenfassung Prinzipiell werden in der operativen Knochenbruchbehandlung der oberen Extremität definitive Verfahren angestrebt. Als ¶geplant ist der Verfahrenswechsel bei zweit- und drittgradig offenen Frakturen, insbesondere am Unterarm, akzeptiert, um nach Beherrschung der Weichteilsituation zum definitiven Verfahren, meist Plattenosteosynthese oder Marknagelung, zu wechseln. Am Oberarm kann die Indikation zum definitiven Verfahren insbesondere durch Titanmarknägel auch bei offenen Frakturen weiter gestellt werden, der Fixateur externe tritt mehr in den Hintergrund. Infekte nach Osteosynthesen, aber auch Knochenheilungsstörungen, erzwingen in der Regel den Verfahrenswechsel auch an der oberen Extremität. Die Wahl des 2. oder gar 3. Verfahrens muss individuell von der Fraktur- und Weichteilsituation, aber auch von der Situation des Patienten abhängig entschieden werden. Aussagefähige klinische Studien mit ausreichend großen Fallzahlen liegen bisher kaum vor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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