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    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Intestinal obstruction ; Surgical prophylaxis of intestinal obstruction ; Transmesenteric small-bowel plication ; Surgical technique ; Late results. ; Schlüsselwörter: Mechanischer Ileus ; operative Ileusprophylaxe ; Mesenterialplikatur ; Operationstechnik ; Spätresultate.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. An unserer Klinik wurden in den letzten 7 Jahren 45 Patienten nach der Methode von Childs-Phillips operiert. 37 davon konnten anhand eines genau definierten Protokolls nachuntersucht werden. 7 Patienten waren in der Zwischenzeit verstorben; keiner der Todesfälle stand in direktem Zusammenhang zur Mesenterialplikatur. Ein Frührezidivileus zwang in 2 Fällen (4,4 %) zur Relaparotomie. Das Nachkontrollintervall betrug im Schnitt 43.5 Monate (± 28,3). 32 Patienten (86,5 %) waren bezüglich ihrer abdominalen Symptomatik (praktisch) beschwerdefrei, nach Visick-Klassifikation sogar 91,9 %. Drei Subileusfälle (8,1 %) konnten konservativ behandelt werden, ein Spätrezidivileus wurde nicht beobachtet. Rezidive sind meist durch technische Fehler bedingt und in der Regel Frührezidive. Das Vorliegen einer Peritonitis ist keine Kontraindikation für eine Plikatur, wie auch das Anlegen einer partiellen Plikatur bei entsprechender Indikation nicht von Nachteil ist.
    Notes: Summary. During the past 7 years 45 patients have been operated upon using the Childs-Phillips method. Of those, 37 were subsequently examined for the study – 7 patients had died in the meantime. None of the deaths occurred as a direct result of transmesenteric small-bowel plication. An early recurrence of intestinal obstruction occurred in 4.4 % and a laparotomy was repeated. During the most recent examinations 86.5 % of those patients checked had (virtually) no complaints – 91.9 % based upon the Visick classification. A subtotal intestinal obstruction occurred during the period of the study in 8.1 % of cases, but could be conservatively treated. Up until the most recent examination there were still no instances of a late recurrence. Most intestinal obstruction recurrences are due to errors specific to the technique and are early recurrences. On the basis of our results, we are of the opinion that plication in the presence of existing peritonitis, as well as partial plication, is acceptable.
    Type of Medium: Electronic Resource
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