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  • 1
    ISSN: 0016-7835
    Keywords: Key words Ural ; Maksyutov complex ; Garnet ; Chloritoid ; P ; T path
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geosciences
    Notes: Abstract Metasedimentary garnet-mica schists are interlayered with metabasic garnet–omphacite schists and enclose eclogite boudins in the high-pressure metamorphic Maksyutov complex in the Southern Urals, Russia. These three rock types were investigated in one outcrop and compared chemographically and thermobarometrically. The Fe/Mg distributions between garnet rim–omphacite and garnet rim–phengite pairs indicate different equilibration temperatures for the three samples, with the lowest temperature (500°C, 〉1.5 GPa) for the eclogite boudin, an intermediate temperature (630°C, 〉1.7 GPa) for the foliated eclogite and the highest temperature (650°C, 〉1.7 GPa) for the garnet-mica schist. The garnets in garnet-mica schist enclose abundant chloritoid relics and the Fe/Mg distribution between chloritoid and garnet records an earlier high-temperature stage (650°C, 〉2.0 GPa) before the garnet rim–phengite temperatures were reached. Together with some minimum- and maximum-pressure estimates three different prograde pressure–temperature paths and a common retrograde metamorphic evolution are interpreted from the chemographic and thermobarometric data. The different early metamorphic evolutions and conditions confirm the variability of protoliths, which are also indicated by different U/Pb zircon and rutile ages.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Implantable defibrillator – enhanced detection criteria – morphology – stability – sudden onset ; Schlüsselwörter Implantierbarer Defibrillator – Detektionskriterien – Morphologie – Stabilität – Sudden Onset
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Inadäquate Therapien implantierbarer Kardioverter-Defibrillatoren infolge supraventrikulärer Tachykardien stellen weiterhin die häufigste Komplikation der ICD-Therapie dar. Die Einführung des Morphologie (MD)-Kriteriums verspricht eine Verbesserung der Spezifität in der Tachyarrhythmieerkennung bei Erhalt der Sensitivität. Ziel dieser multizentrischen Studie war die systematische Analyse von Sensitivität und Spezifität des MD-Kriteriums in kombinierter Anwendung mit den Kriterien Stabilität und Frequenzsprung (Sudden Onset) bei spontanen Episoden ventrikulärer und supraventrikulärer Tachykardien. Bei 259 Patienten wurden nach ICD-Implantation 787 gespeicherte Episoden bei 74 Patienten mit erhältlichem Speicherelektrogramm während einer Nachbeobachtungszeit von 359±214 Tagen analysiert. Bei nominaler Programmierung des MD-Kriteriums mit ≥60% ergaben sich unter Berücksichtigung aller Episoden eine Sensitivität/Spezifität der Detektion von 82,6%/77,2%. Bei getrennter Analyse von Sinustachykardien, Vorhofflimmern und Vorhofflattern betrug die Spezifität 80,6%, 69,6% und 75%. Bei Patienten mit primär adäquater MD-Detektion waren Sensitivität und Spezifität mit 95,8%/91,7% deutlich verbessert. Bei nominaler Programmierung des Sudden Onset-Kriteriums mit 〈100ms und des Stabilitätskriteriums mit 〈50ms ergaben sich für die Kombination MD- und Sudden-Onset-Kriterium bzw. MD- und Stabilitätskriterium eine Sensitivität/Spezifität von 96,2%/52,2% bzw. 94,4%/63,8%. Die Anwendung des MD-Detektionskriteriums lässt in der kombinierten Anwendung mit den herkömmlichen erweiterten Kriterien wie Sudden Onset- und Stabilitätskriterien eine deutlich verbesserte Spezifität der ICD-Therapie erwarten.
    Notes: Summary The high incidence of inappropriate therapies due to supraventricular tachycardia remains a major unsolved problem of the implantable cardioverter defibrillator. A new morphology discrimination (MD) algorithm has been introduced to improve specificity of ICD therapy without loss of sensitivity. It was the aim of this study to systematically analyze sensitivity and specificity of the MD criterion in combination with the enhanced detection criteria sudden onset and rate stability in the detection of ventricular and supraventricular tachycardia. After ICD implantation in 259 patients, 787 detected episodes in 74 patients with available stored electrograms were documented during a follow-up period of 359±214 days. With a nominal programming of the MD algorithm at ≥60%, sensitivity and specificity for all episodes were 82.6%/77.2%. For sinus tachycardia, atrial fibrillation and atrial flutter the specificities were 80.6%, 69.6% and 75%, respectively. In patients with primarily appropriate MD detection, sensitivity and specificity significantly improved to 95.8%/91.7%. Programming the sudden onset criterion with 〈100ms and the stability criterion with 〈50ms, sensitivity and stability of the combined application of the MD algorithm and sudden onset and MD algorithm and stability were 96.2%/52.2% and 94.4%/63.8%, respectively. The MD criterion in combination with other enhanced detection criteria might significantly improve specificity of tachyarryhthmia detection of ICD therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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