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    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Chronisch rezidivierendes Erysipel ; Zyklische intravenöse Antibiose ; Maschinelle Lymphdrainage ; Laser-Doppler-Perfusion-Imaging ; Key words Recurrent erysipelas ; Cyclic intravenous antibiotica ; Lymphatic drainage ; Laser-Doppler-Perfusion-Imaging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The treatment of choice for prevention of recurrent erysipelas is the long-term therapy with intramuscular penicillin. The results are often unsatisfactory. Usually erysipelas recurs when the treatment is stopped. The aim of the present study was to evaluate a new treatment regimen, consisting of intravenous penicillin combined with lymphatic drainage. Fifteen patients who had suffered from three or more episodes of erysipelas within the last two years received 10 Mega I.U. of penicillin per day over ten days every third month over a one year period (patients who were allergic to penicillin received erythromycin). Use of intravenous penicillin was combined with lymphatic drainage performed by a sequential pneumatic compressing device. The treatment results were assessed by clinical examination and laboratory tests as well as by laser Doppler imaging every third month. During the one year treatment period and a further year of follow-up, 14 of 15 patients had no recurrent erysipelas. Only a 65 year old patient suffering from Parkinson heart failure, chronic lymphedema and an extensive stasis ulcers had recurrent erysipelas. The present treatment regimen appears to be an effective therapy for prevention of recurrent erysipelas.
    Notes: Zusammenfassung Das chronisch rezidivierende Erysipel ist den bislang gebräuchlichen Therapieformen wie der Gabe von Depot-Penicillinen nur unbefriedigend zugänglich. In der vorliegenden Studie wurde untersucht, ob eine zyklische intravenöse Antibiose in Kombination mit einer intermittierenden maschinellen Lymphdrainage zu zufriedenstellenden Ergebnissen führen kann. Behandelt wurden 15 Patienten, die innerhalb von 2 Jahren mindestens 3 therapiebedürftige Erysipele entwickelt hatten. Über ein Jahr wurde alle 3 Monate eine intravenöse Antibiose (Penicillin G, 10 Mio. I.E./Tag, bei Penicillin-Allergie Erythromycin 2mal 1 g/Tag) in Kombination mit einer maschinellen Lymphdrainage über 10 Tage durchgeführt. Bei den Patienten wurden zu Beginn der Therapie sowie bei den 3monatigen Kontrollen der klinische Befund, die laborchemischen Entzündungszeichen (BSG, CRP) sowie die Hautdurchblutung mit Hilfe des Laser-Doppler-Perfusion-Imaging untersucht. Von 15 Patienten blieben 14 Patienten während der Therapiephase sowie ein Jahr danach erscheinungsfrei. Lediglich bei einer 65jährigen multimorbiden Patientin mit chronischem Lymphödem und ausgedehnten Ulcera crura venosa kam es zu einem Rezidiv des Erysipels, was auf unzureichende pflegerische Maßnahmen zurückgeführt wird. Insgesamt erscheint die zyklische (3monatige) intravenöse Antibiose ein effizientes Therapieregime bei chronisch rezidivierenden Erysipelen zu sein.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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