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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Ophthalmologe 94 (1997), S. 324-326 
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Peribulbar anesthesia ; Transcutaneous anesthesia ; Transconjunctival anesthesia ; Pain ; Schlüsselwörter Peribulbäranästhesie ; Transkutan ; Transkonjunktival ; Schmerz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Fragestellung: Die transkonjunktivale Peribulbäranästhesie soll im Gegensatz zur transkutanen Technik durch den Einblick in den Fornix eine bessere Identifizierung der Bulbusgrenzen ermöglichen und weniger schmerzhaft sein. Das Ziel unserer Untersuchungen war ein Vergleich zwischen beiden Injektionsarten. Patienten und Methode: Bei jeweils 23 Patienten wurde ohne zusätzlichen Fazialisblock die Peribulbäranästhesie transkutan bzw. transkonjunktival gesetzt. Vor der Peribulbäranästhesie erhielten alle Patienten Oxybuprocain –α-Augentropfen zur Anästhesie der Bindehaut. Vor sowie 20 min nach der Injektion wurden folgende Meßgrößen erhoben: Schmerz-Score (visuelle Analogskala), Häufigkeit einer auftretenden Bindehautchemosis und Nachinjektionen. Zusätzlich wurde die Einsehbarkeit des Fornix während der transkonjunktivalen Peribulbäranästhesie beurteilt. Ergebnisse: Die Schmerzen bei der transkonjunktivalen Injektion (5,66±2,4) waren signifikant höher (p = 0,05) als nach der transkutanen (4,20±2,4). Bei 2/3 der Patienten mit transkonjunktivaler Injektion war der obere Fornix nicht oder nur schlecht einsehbar. Schlußfolgerung: Die transkonjunktivale Peribulbäranästhesie scheint bezüglich der Anästhesie keine Vorteile im Vergleich zur transkutanen Injektion zu besitzen.
    Notes: Background: Transconjunctival peribulbar anesthesia is reported to permit better identification of the bulbar limits because of a better view into the fornix; it is also said to be less painful compared to transcutaneous peribulbar anesthesia. The aim of our study was to compare the two injection techniques. Patients and methods: This study comprised 46 patients undergoing eye operations under local anesthesia. They were allocated randomly in a prospective and simple masked study. Twenty-three patients received transconjunctival injections and 23 patients transcutaneous peribulbar injections. Before injection, all patients received Oxybuprocain eyedrops for anesthesia of the conjunctiva. In all cases no separate injections for lid akinesia were performed. Before and 20 min after the injection, the following parameters were assessed: pain score (visual analog scale), frequency of conjunctival chemosis and the necessity for supplemental anesthesia. For identification of the bulbar limits we checked if it was possible to see the caudal and the cranial fornix. Results: The transconjunctival injection was significantly (P = 0.05) more painful (5.6±2.4) than the transcutaneous injection (4.2±2.4). Among the patients with transconjunctival injection, in 66.6% the cranial fornix could not or was only poorly seen. Conclusions: Transconjunctival peribulbar anesthesia appears not to be more advantageous than transcutaneous peribulbar anesthesia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Transscleral suture fixation • Cataract surgery • Ultrasound biomicroscopy ; Schlüsselwörter Skleralfixierte Hinterkammerlinsen • Ultraschallbiomikroskopie • Kataraktchirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Bei transskleraler Fixation von Hinterkammerlinsen (HKL) entzieht sich die Lage der Haptik der direkten Beobachtung des Operateurs. Die hochauflösende sonographische Darstellung des vorderen Augenabschnitts ermöglicht postoperativ die Überprüfung der angestrebten Haptiklage im Sulcus ciliaris. Patienten und Methode: Wir untersuchten die Position der Linsenhaptik (zentraler und peripherer Anteil) bei 9 Patienten nach transskleraler Fixation einer HKL mit zwei unterschiedlich hochauflösenden Ultraschallgeräten, dem Ultrasound Biomicroscope 840 (Humphrey, 50 MHz) und dem I3-System-ABD (M & C, 20 MHz). Ergebnisse: Der zentrale Haptikanteil lag in der Mehrzahl im Sulcus cilliaris (UBM 840: 11/18; I3-System-ABD: 13/18), der periphere Haptikanteil in der Mehrzahl nicht im Sulcus ciliaris (UBM 840: 5/18; I3-System-ABD: 6/18). In 6/36 dargestellten Bügeln differierte die Beurteilung der Bügellage bei der Darstellung mit beiden Ultraschallgeräten. Schlußfolgerung: Beide Geräte sind in der Lage, die anatomischen Verhältnisse im Bereich des Sulcus ciliaris hinreichend genau darzustellen. Im Vergleich beider Geräte bietet das UBM 840 das bessere Auflösungsvermögen, das I3-System-ABD jedoch das komfortablere „handling“.
    Notes: Background: The ciliary sulcus as the intended location of transsclerally fixated posterior chamber lenses (PCL) is withdrawn from the surgeon's view. Using high-resolution ultrasound, we acquire pictures that postoperatively allow us to determine the position of the haptics. Methods: After transscleral fixation of PCLs in nine patients, we localized the haptics (central part and distal part of the haptic) by high-resolution ultrasound using the Ultrasound Biomicroscope 840 (Humphrey, 50 MHz) and the I3-System-ABD (M & C, 20 MHz). Results: In most cases the central part of the haptic was located in the ciliary sulcus (UBM 840: 11/18; I3-System-ABD: 13/18). The peripheral part of the haptic could not be located in the ciliary sulcus in most cases (UBM 840: 5/18; I3-System-ABD: 6/18). In 6/36 cases the results of evaluation of the positioning of the haptic were different in both ultrasound examination systems. Conclusions: Both kinds of instruments lead to a sufficiently exact location of the haptics in all cases. Due to the higher resolution of the UBM 840 the structures of the ciliary body can be better demonstrated. The disadvantage, however, is that the instrument is more difficult to handle than the I3-System-ABD.
    Type of Medium: Electronic Resource
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